Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
Informatika rovattal
Kiadja a MATFUND Alapítvány
Már regisztráltál?
Új vendég vagy?

Fórum: Informatika kömal

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]  

Szeretnél hozzászólni? Jelentkezz be.
[114] Schmieder László2009-10-16 20:37:54

Az 1. kérdésre a válasz az, hogy valóban a B1:E1=A1+1 a helyes képlet.

A 2. kérdésnél egyszerűbb az élet, ha a matematikában megszokott írásmódot fogadjuk csak el, tehát 1*-5 nem helyes. Mivel nincs zárójelezés, ezért ilyen kifejezést ebben a feladatban nem kell tudni feldolgoznia a programnak.

A 3. kérdés tényleg ravasz, mert csak egy hibajelzés adható. A program bármelyiket adja, helyes kimenetnek számít egy ilyen esetben.

A 4. kérdésre válaszolva: a letölthető állományok az Elektronikus Munkafüzetbe belépve megtalálhatóak a feladatoknál.

Előzmény: [113] Adrián Patrik, 2009-10-16 00:07:04
[113] Adrián Patrik2009-10-16 00:07:04

Köszönöm a választ, de vannak új kérdéseim. Először is a második példában (be02.txt) a harmadik sor nem véletlenül

B1:E1=A1+1

akart lenni? Így ugyanis nekem a következő jön ki, ha Excelbe beírom:

1 4 13 40 121

2 8 26 80 242

3 12 39 120 363

4 16 52 160 484

5 20 65 200 605

Második kérdésem az (unáris) mínuszjellel kapcsolatos: A feladat "egyszerű alakban megadott valós számokat" ígér, ebbe mondjuk a -5 is beletartozik. Lehet-e például olyan input, hogy A1=-5, A1=4+-5, A1=6--5, A1=1*-5?

Harmadik kérdésem talán egy kicsit már kötözködés: Mi a C1 értéke a következők után:

A1=A2

A2=A1

B1=1/0

C1=A1+B1

Negyediknek pedig annyi lenne, hogy a teszt I/O mikor kerül fel a lapra?

A válaszokat előre is köszönöm.

Előzmény: [112] Engedy Balázs, 2009-10-15 10:37:29
[112] Engedy Balázs2009-10-15 10:37:29

Egy #NulOszt "értékű" cellától függő cella "értéke" is minden esetben #NulOszt, vagyis a nullával osztás hiba tranzitíve továbbterjed.

Az említett példában tehát B1 értéke is #NulOszt.

Előzmény: [111] Adrián Patrik, 2009-10-15 00:26:45
[111] Adrián Patrik2009-10-15 00:26:45

Az S47 feladattal kapcsolatban lenne az a kérdésem, hogy a #NulOszt értékkel hogyan kell tovább számolni? Pl.

A1=1/0

B1=A1+5

esetben mi lesz B1 értéke?

[110] Engedy Balázs2009-09-28 21:04:11

"A sorok oldalhossz, majd ár szerint monoton növekvően rendezettek." -- ez alatt azt szeretnénk érteni, hogy a bemenetben szereplő (Bi,Ci) párok (nem szigorúan) monoton növekvő sorozatot alkotnak (lexikografikus rendezést feltételezve), azaz - formálisan - ha i<j, akkor Bi<Bj vagy Bi=Bj és Ci\leCj.

Tehát az 1. és 3. példa előfordulhat, a 2. viszont nem.

Előzmény: [108] Seregi B. M., 2009-09-28 19:36:32
[109] Seregi B. M.2009-09-28 19:37:29

Sajnálom, a formázás nem sikerült jól, minden második szám után sortörés van a példáknál.

Elnézést.

Előzmény: [108] Seregi B. M., 2009-09-28 19:36:32
[108] Seregi B. M.2009-09-28 19:36:32

Az S.46-os feladattal kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy lehetséges-e ilyen input:

1 2 1 100 2 10

Tehát, hogy a kisebb méretű vászon legdrágább típusa lehet-e drágább, mint a nagyobb méretű legolcsóbbika, valamint ez általánosítva, hogy bármelyik nagyobb méretű vászon között akadhat-e olyan, ami olcsóbb, mint egy kisebb méretű.

Pl.: 1 2 2 10 2 1

Remélem érthető volt, mert a mon. növ. megértettem, csak nem tudom, hogy ez a él-e az egyes méretek között is, valamint, ha él, akkor szig. mon. növ. vagy mon. növ. áll fent?

Pl.:

1 2 1 2 2 2

A példateszteseteket átböngészve úgy láttam, hogy szig. mon. növ. áll fent, de nem tudom, hogy ez általánosan is igaz-e.

Előre is köszönöm!

Ben

[107] jonas2009-09-28 18:19:23

Egyetértek. Annak idején az én I. 12. feladatra adott megoldásomra, amit szándékosan nagyon túlbonyolított trükkös módon oldottam meg, megadták a teljes pontszámot, így olyan használható megoldást már nem lehet könnyű szándékosan készíteni, amit az I versenyben a bonyolultsága miatt lepontoznak.

(Egyébként az I. 215. feladat nekem nagyon tetszik, az előző két félévben én is feladtam valami hasonlót a hallgatóimnak. Programozási gyakorlatnak is jó, de a sejtést bebizonyítani is érdekes.)

Előzmény: [103] Engedy Balázs, 2009-06-14 11:52:58
[106] Seregi B. M.2009-09-28 14:40:41

Semmi gond! Köszönöm!

[105] Engedy Balázs2009-09-28 14:31:02

De igen. Rögtön intézkedünk, elnézést.

Előzmény: [104] Seregi B. M., 2009-09-28 13:21:14
[104] Seregi B. M.2009-09-28 13:21:14

Üdv!

Most akkor mi van az S jelű feladattal? Nem ma kellett volna a szövegnek is megjelennie? Vagy nem értek valamit?

Ben

[103] Engedy Balázs2009-06-14 11:52:58

Amennyiben nem makró vagy saját függvény, és nem roppan össze alatta a táblázatkezelő, akkor lehet, de törekedj az egyszerűségre, a nagyon túlbonyolított megoldások elképzelhető, hogy nem részesülnek maximális pontszámban. (A fő munkalap maradék részében is lehet számítást végezni, remélem nem azért kérdezted, mert az betelt... mert akkor gyanúsan nem lesz jó a dolog ;-).)

Előzmény: [102] VePe522, 2009-06-13 13:34:15
[102] VePe5222009-06-13 13:34:15

I.215. feladatnál lehet-e tetszőleges számú segédszámítást végezni külön munkalapon?

[101] Engedy Balázs2009-05-21 21:44:37

De igen. Viszont a feladatkiírás szerint ezek közül legfeljebb 25 fordul elő egyszerre. Az eltérés okára nem tudok hivatalos magyarázatot adni. ;-)

Előzmény: [100] jonas, 2009-05-21 19:29:53
[100] jonas2009-05-21 19:29:53

Az angol ábécének nem 26 betűje van?

Előzmény: [98] besz14, 2009-05-21 18:58:53
[99] Engedy Balázs2009-05-21 19:26:02

Legfeljebb 25 darab pár szerepel, minden párt egyértelműen az angol ábécé nagybetűinek egyikével azonosítunk.

Előzmény: [98] besz14, 2009-05-21 18:58:53
[98] besz142009-05-21 18:58:53

Az S.45-tel kapcsolatban lenne egy kérdésem. A feladat szövegéből kiderül az, hogy az angol ábécé nagy betűit kell társítani (ez 25 betűt jelent). Viszont az nem világos számomra, hogy egy betű hányszor szerepelhet. Vagyis egy betűből maximálisan csak egy pár lehet egyszerre a táblázatban, vagy akár több is?

[97] Engedy Balázs2009-05-15 02:46:32

Igen, az a lényeg, hogy - reprodukálhatóan - kiderüljön, hogy miként jutottál arra a megoldásra, amire.

Előzmény: [96] VePe522, 2009-05-14 21:57:25
[96] VePe5222009-05-14 21:57:25

I.213. feladatnál ha a megfejtéshez nem készítek saját programot megkapható helyes végeredmény és részletes dokumentáció esetén a maximális pontszám?

[95] Engedy Balázs2009-05-09 22:21:29

1.) Igen, mindig teljesíthető a táv.

2.) Teljesen jogos kérdés, köszönjük az észrevételt. Az alapvető koncepció az, hogy a villamos pályagörbéjének egyetlen közös pontja sem lehet a "piros" intervallumokkal, azaz nem lehet egy vonalban lámpával egy olyan időpillanatban, amikor az piros. Ebből nyilván az is következik, hogy nem parkolhat rá piros (vagy pirosra váltó) lámpára.

Előzmény: [94] moneo, 2009-05-09 19:29:19
[94] moneo2009-05-09 19:29:19

Még egy kérdés: ha a villamos megállt egy lámpánál, és akkor érkezett, amikor még zöld volt a lámpa (tehát vehetjük úgy, hogy a villamos eleje egy kicsit túllógott a lámpán), akkor elindulhat-e akkor is, ha piros a lámpa? Ez a feladat szövegébe még belefér, de a pédában nem így van. Ugyanez másik megközelítésben: piros a lámpa, megállhat ugyanazon a ponton egy villamos? Úgy is megfogalmazhatjuk, hogy a lámpa egy adott pont "elején" vagy "végén" van?

[93] moneo2009-05-09 17:43:11

S. 44-ben mindig teljesíthető a versenytáv, vagy egy lámpa megakadályozhatja? Ha pedig nem, akkor mit írjon ki a program?

[92] Engedy Balázs2009-03-30 13:00:35

Szia! Folyamatban van, a napokban az is ki fog kerülni.

Előzmény: [91] besz14, 2009-03-30 07:28:10
[91] besz142009-03-30 07:28:10

Úgy vettem észre, hogy az egyes feladatok kijavítása a beküldés utáni 2-3. hétben megtörténik. Ezzel kapcsolatban kérdezném azt, hogy az S.39 feladat kijavítsása miért késik ilyen sokat.

[90] Engedy Balázs2009-03-18 13:19:25

Bár nem én tűztem ki a feladatot, de szerintem 3x3-as (sőt 2x2-es) szoba nem fordulhat elő a bemenetben: "Egy téglalap alaprajzú labirintus folyosói és falai egységnyi vastagságúak.". Ezt legalábbis én úgy értelmezem, hogy két (azonos irányú) egy-széles folyosó közt biztos lesz egy fal. ('Villám' alakú folyosó viszont elképzelhető...)

Ezt elfogadva már világos, hogy a fény csak négy irányba terjed ("...az elhelyezési ponthoz csatlakozó (egyenes) folyosószakaszokat azok teljes hosszában megvilágítják.").

A futásidővel kapcsolatban nem véletlenül nem adunk meg konkrét értéket. Az S pontverseny szelleméhez szorosan hozzátartozik, hogy egyrészt ne csak egy valamilyen megoldást adjatok, hanem gondolkozzatok a feladaton, optimalizálási lehetőségeket keressetek, jobbnál jobb megoldásokat gondoljatok át, és vegül a legjobb megoldást küldjétek be. Másrészt pedig az is, hogy teret nyissunk a kreativitásnak, az ötletes, kimagasló megoldásokat megfelően elismerjük. Ehhez azonban szükséges, hogy a konkrét pontozást adaptívan, a beérkezett megoldások függvényében alakíthassuk ki.

De hogy a kérdésedre is válaszoljak, feladattól nagyban függően, de S pontversenyben általában néhány másodperc alatt lefutó, hibátlan megoldás ér 10 pontot, néhány percig futó 9-et, az ennél is több, fél órákig futó pedig 8 pontot.

Előzmény: [89] RRichi, 2009-03-17 20:33:39

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]