[131] velba | 2004-04-18 22:26:30 |
Tisztelt Szerkesztőség!
Gazdus Viktor (Miskolc, Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium, 9. o.) pontszámai Matematikatanár: Velkey Balázs Informatikatanár: dr. Soós Ferenc
Gazdag Viktor (Miskolc, Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium, 9. o.) pontszámai
Ez a két név ugyanazt a diákot fedi. Valamelyik hónapban biztosan elírta a nevét. A pontversenybe a fenti névvel (Gazdus Viktor) jelentkezett be. Ha lehetséges, akkor kérném a pontszámok egyesítését, és Gazdag Úr törlését. Köszönettel: Velkey Balázs
|
|
[130] velba | 2004-04-18 22:25:42 |
Tisztelt Szerkesztőség!
Gazdus Viktor (Miskolc, Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium, 9. o.) pontszámai Matematikatanár: Velkey Balázs Informatikatanár: dr. Soós Ferenc
Gazdag Viktor (Miskolc, Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium, 9. o.) pontszámai
Ez a két név ugyanazt a diákot fedi. Valamelyik hónapban biztosan elírta a nevét. A pontversenybe a fenti névvel (Gazdus Viktor) jelentkezett be. Ha lehetséges, akkor kérném a pontszámok egyesítését, és Gazdag Úr törlését. Köszönettel: Velkey Balázs
|
|
|
[128] nadorp | 2004-04-15 09:06:24 |
A KÖMAL 2004. április számában az A.346. feladat így kezdődik:
Határozzuk meg azokat az f:QR függvényeket, amelyekre tetszőleges x,y valós számok esetén ... stb.
Nem történt elírás, hiszen Q általában a racionális számok halmazát jelöli ?
|
|
[127] iron | 2004-03-31 21:57:17 |
Ok, bocs, lehet, hogy ez kicsit szemét volt... Amúgy + ne izguljál, úgyis behozod.
|
|
[126] iron | 2004-03-31 21:53:47 |
Figyu, Mét! Szerintem legközelebb küldd be azt feladatnak, hogy határozzuk meg a réz szupravezetővé válásának hőmérsékletét, ne küldj +oldást, aztán reklamálj, hogy miért nem kaptál rá 15 pontot! :) Itt más volt a probléma :)
|
Előzmény: [125] Mate, 2004-03-29 12:11:31 |
|
[125] Mate | 2004-03-29 12:11:31 |
Tisztelt Szerkesztőség!
A P.3670-es számú, decemberben kitűzött feladatomra nem kaptam pontot. A kihúzást nem értem, mert én eddig úgy tudtam, hogy nem szükséges a saját feladataimra beküldenem a megoldást, automatikusan megkapom az 5 pontot... Kérem szépen, vizsgálják meg az esetet! Előre is köszönöm!
|
|
[124] zorbb | 2004-03-25 22:12:33 |
Tisztelt Szerkesztőség!
Mostmár biztos hogy nem veszett el az egész januári csomagom (mert a B.3697-es feladatomat értékelték). Ezért kérném a szerkesztőséget, hogy többi (B.3694 és B.3695) megoldásomat is próbálják megkeresni mert ott kell hogy legyenek!
Segítségüket előre is köszönöm: Ablonczy Dávid 12.évf
|
|
[123] Gyarmati Péter | 2004-03-19 18:15:51 |
Kedves Géza,
Ha a "B" pontversenyben minden hónapban szerepeltetnétek egy-két "A" szintű feladatot, akkor nem lenne ilyen szoros az élmezőny.
Mi a véleményed erről?
Péter
|
|
[122] gee | 2004-03-18 20:27:50 |
Halihó! 1 kérdésem lenne: mikor lesznek fent a fizika OKTV 2.fordulójának eredményei? (ja, + a +oldások)
|
|
[121] zorbb | 2004-03-18 17:30:53 |
Tisztelt Szerkesztőség!
Nagy problémám van én -mind a már kijavított- B.3694 és B.3695-ös feladatot beküldtem de egyik sincs értékelve! Lehet hogy meg sem érkezett az egész havi (januári) csomagom?
Segítségüket előre is köszönöm: Ablonczy Dávid 12.évf.
|
|
[120] Eddy | 2004-03-17 19:34:10 |
Tisztelt Szerkesztőség!
Azt hiszem, hogy a márciusi számban az I. 75. - ös feladathoz rosszul jelent meg a példa, ugyanis úgy látom, hogy a táblázat csak B(-6;5) - ig van kiírva, holott úgy vettem ki a feladat szövegéből, hogy az n=6 esetben B(-6;6) - ig kell. Kérem írják meg, hogy tényleg ez-e a helyzet, vagy én értettem félre! Előre is köszönöm.
|
|
[119] Saci | 2004-03-16 20:57:23 |
Tisztelt Szerkesztőség!
A KöMaL pontversenyben rosszul jelentek meg az adataim, ha lehetséges szeretném ha kijavítanák. Nevem: Zahorecz Sarolta Iskolám: Földes Ferenc Gimnázium Évfolyamom: 11.
Matematika tanárom neve helyesen: Szabadfalviné Kormányos Anikó E-mail címem helyesen: kiscicca@freemail.hu
A helyesbítést előre is köszönöm.
Zahorecz Sarolta
|
|
[118] Rizsa | 2004-03-12 10:55:49 |
tisztelt szerkesztoseg!
azt szeretnem megkerdezni, hogy mikor jelennek meg a fizika feladatok megoldasai?
elore is koszonettel,
korizs andras
|
|
[117] Szabó Tamás1 | 2004-03-11 18:37:56 |
Tisztelt Kós Géza Úr!
Ezzel a témával kapcsolatban már korábban is volt egy olyan javaslatom, hogy jó lenne, ha a lapban a tényleges beküldési határidő jellene meg. (Mást is írtam, de most csak erre szerettem volna visszautalni). Annál is inkább szükséges lenne ez, mivel ritkán fordul elő, hogy mindhárom beküldési határidő (11-e, 13-a és 15-e) hétköznapra essen, márpedig a beküldési lehetőségekhez való hozzáférés mindhárom pontversenynél sok helyen korlátozott a hétvégén és ünnepnapokon (pl. ha valaki csak az iskolában fér hozzá a nethez, a postákon pedig már szombaton se mindig van nyitvatartás(talán)). A lapban pedig mindig 15-e, 13-a ,illetve 11-e jelenik meg attól függetlenül, hogy mi a tényleges határidő.
Tisztelettel: Szabó Tamás
|
Előzmény: [116] Kós Géza, 2004-03-10 11:35:33 |
|
|
[115] Suhanc | 2004-03-09 17:48:36 |
Kedves Kós Géza!
Bár a versenykiírásban lehet, hogy szerepel, mégis szeretném megkérdezni, hogy a februári matekfeladatok megoldásait 16-án feladva még határidőn belül vagyok-e? (vagyis márc. 15. is a hétvégéhez hasonló módon" működik"?
Köszönettel:
Mészáros Gábor
|
|
[114] Tóth515László | 2004-03-01 20:46:17 |
Tisztelt Javítók,Szerkesztőség!
Az informatika pontversenyben (azonos néven) ai i.60-as feladatra 0 pontot kaptam, pedig a program(táblázat) megfelelően működött, csupán kissé nagy volt. De teljesen működőképes és makró nélküli. Nem értem mi lehetett a probléma. Nem tudom kihez fordulhatnék, de remélem, önök tudnak eligazítást adni vmilyen formában.
Tisztelettel Tóth László
|
|
[113] Kós Géza | 2004-02-26 10:55:48 |
Kedves Kristóf,
Utánanéztem, az informatikusoktól kapott adatok szerint az I.58-ra és az I.60-ra 0 pontot kaptál, az I.59-et nem tudták kicsomagolni.
Azt javaslom, fordulj Zsakó Lászlóhoz, az informatika szerkesztő bizottság vezetőjéhez, ő tud ebben a dologban segíteni.
|
Előzmény: [112] Kritya3, 2004-02-25 18:47:29 |
|
[112] Kritya3 | 2004-02-25 18:47:29 |
Kedves Kós Géza! Ismét egy konkrét problémám lenne. Az informatika pontversenyben az októberi feladatok közül csak az I59-esre küldtem megoldást, de az adatbázis szerint erre az egyre nem, viszont az I58-asra, és az I60-asra igen. Ez önmagában nem is lenne baj, csak sajnos 0 pontot kaptam a nemlétező feladataimra. Tehát a kérésem az lenne, hogy ha megvan valahol az elveszett feladatom (ami szerintem jó) akkor legyenek szívesek előkeríteni, a nemlétezőket pedig kivenni. Előre is köszönöm: Újfalussy Kristóf.
|
|
[111] Kós Géza | 2004-02-16 14:41:56 |
Szia Endre,
Újra csak a molnár, a fia és a szamár történetét tudom ajánlani. Ők minden egyes faluban nagyon komikusak voltak. :-)
Az nyilván nem szerencsés, ha bonyolult szabályrendszerekkel kell rávenni a gyerekeket arra, hogy a nekik való versenyekben induljanak, és ne két súlycsoporttal lejjebb. De a tapasztalat azt mutatja, hogy nem mindenki jön erre rá magától, és a tanár sem szól neki.
Az Arany Danin és az OKTV-n is különbséget tesznek a matematikát különböző szinten tanulók között. Én ezt teljesen igazságosnak érzem.
A digitális fényképezés szerintem egyáltalán nem olyan egyszerű dolog. A cél az, hogy a havi néhány ezer fénykép közül hónapok múlva bizonyosakat gyorsan ki tudjál keresni, és nem lapozgathatsz át több száz képet azért, hogy egy dolgozatot megtalálj. Ehhez a képek archiválását és az egész fényképezés menetét alaposan át kell gondolni. El kell dönteni, hogy a borítékok kibontásakor akarsz fényképezni, vagy a javítás után (mindkettő mellett szólnak érvek), a fényképeket milyen módon tárolod (sorrend, könyvtárak stb.). Maga a fényképezőgép kattogtatása csupán egy apró részlet az egészhez képest.
* * *
Pénteken én is ott leszek, de addig is hadd folyjon a vita.
|
Előzmény: [110] Csóka Endre, 2004-02-15 01:49:42 |
|
[110] Csóka Endre | 2004-02-15 01:49:42 |
Szervusz!
Ne haragudj, de most már kezd egy kicsit komikus lenni, hogy évek óta kínlódtok azzal, hogy ,,Amikor a szabályok szerint nem lehetett egyszerre B-ben és C-ben indulni, akkor is voltak, akik mindkettőben küldtek megoldást. (A nevezési lapon sem szerepelt, hogy ki választja a B-t és ki a C-t.)'', csak azért, mert ebben az egyébként nemzetközileg is elismert és irigyelt lap egész szerkesztőségében nincs egy ember, aki venné a fáradtságot, hogy még egy kérdéssel megtoldja a nevezési lapot. Ha ez is csak ezen múlik - bár kevéssé értek hozzá - készítek egy nevezési lapot, amelyen szerepel a kérdés, hogy melyik két pontversenyben kíván indulni.
Én egyébként nem tennék különbséget spec. matos és nem spec. matos között. Így próbáljátok megkülönböztetni a legjobbakat a többitől, de ez egyáltalán nem jó választóvonal. A legjobb megoldás szerintem az lenne, ha sikerülne elérni, hogy a legügyesebb diákok maguk döntsenek úgy, hogy az egyszerűbb versenyeket nem csinálják. Ez a rendszer pedig éppen ezt szolgálná. Aki ugyanis már az F-ekkel is boldogul, annak a havi 4 C már nem lehet kihívás, nyilván az F-eket választja, nem a C-ket. És ugyanígy nem indulna B-ben az, aki már N-eket is képes megoldani.
A dolgozatok digitális fényképezésénél pedig egyszerre akár több dolgozatot is le lehetne fényképezni. Nem az ugyanis a cél, hogy jól olvasható formátumban legyen meg, hanem csak az, hogy ha visszahozza, vagy visszaküldi, akkor tudjuk ellenőrizni, hogy az tényleg ugyanaz-e a dolgozat.
A pénteki megbeszélésen részt fogok venni, úgyhogy szerintem ott még fogjuk folytatni a vitát.
|
Előzmény: [108] Kós Géza, 2004-02-13 11:51:56 |
|
[108] Kós Géza | 2004-02-13 11:51:56 |
Sziasztok,
Örülök, hogy ez a téma így feléledt.
Ami a pontverseny szabályait illeti (A-B-C vs. C-Gy-F-N), az ősztől értvényes szabályok a következő hetekben-hónapokban dőlnek el, és figyelembe fogjuk venni az itt elhangzott javaslatokat és véleményeket. Az első komolyabbb beszélgetés jövő pénteken, a matematika szerkesztő bizottság következő ülésén várható. Addig is írjatok, ez a topik a szerkesztőség minden tagjának ajánlott olvasmány. :-)
Endre javaslatával kapcsolatban egy technikai kérdésem lenne. Tegyük fel, hogy visszatérünk valamilyen, a C-Gy-F-N-hez hasonló rendszerhez, és egy versenyző csak két szomszédos versenyben indulhat. Mit tegyünk akkor, ha valaki nem olvassa el a versenykiírást (amire a tapasztalatok szerint bőségesen van példa) és többfélét küld? Ez nem szőrszálhasogatás akar lenni; az eredményeket csak akkor lehet egy programmal automatikusan összeállítani, ha a szabályok az ilyen esetekben is teljesen egyértelműek. Az elmúlt években mindig volt valami hasonló gondom. Amikor fizikából havonta "legfeljebb 5" megoldást lehetett küldeni, akkor kezelni kellett azokat, akik 8-at küldtek. Amikor a specmatosok külön voltak, illetve nem indulhattak a C-ben, akkor nem volt egyértelmű, hogy ki specmatos és ki nem, a nevezési lapon sem volt ilyen kérdés. Amikor a szabályok szerint nem lehetett egyszerre B-ben és C-ben indulni, akkor is voltak, akik mindkettőben küldtek megoldást. (A nevezési lapon sem szerepelt, hogy ki választja a B-t és ki a C-t.)
* * *
A visszajelzésekkel kapcsolatban: ha azt akarjuk, hogy a versenyzők minél többet tanuljanak a versenyből (és hát, ugye, ez a KöMaL célja), valóban sokkal többre lenne szükség. A legjobb tényleg az lenne, hogy mindenki kapja vissza a kijavított dolgozatát a javító megjegyzéseivel, amikből kiderül, hogy mi is volt a hiba. (Régen ez működött pl. a Kvantnál.) Most csak annyit mondhatok, hogy gondolkodunk ennek a lehetőségein, akadályain, a szükséges plusz munka és persze pénz mennyiségén.
Kérdés, hogy a havonta beérkező kb. ötezer dolgozatnak hányadrészét kellene visszaküldeni. A pecsételés nagyon jó ötlet, anélkül a munka a többszörösére nőhet. A fényképezés-szkennelés kérdése is fontos.
Arra is gondolni kell, hogy nagyon sokan küldik a megoldásaikat elektronikus formában, és őket külön kell kezelni.
Annak nincs technikai akadálya, hogy az interneten a megoldások akár a beküldési határidő után néhány nappal megjelenjenek (csak ehhez meg kell írni időben a megoldásokat), és az sem lehetetlen, hogy utólag hozzászerkesszük a javítók megjegyzéseit (ez azért már jelentősebb plusz munka). A feladatok statisztikáit egy program állítja elő automatikusan, az aktuális adatbázis-állapot alapján, ezért sem számít, hogy a feladatot a megjelenés előtt vagy után dolgozzák fel.
* * *
Szóval írjatok, írjatok, írjatok, a véleményetek nagyon sokat számít. Addig is nénány fénykép arról, hogy hogyan válogatják szét a dolgozatokat. (A képek 2002 decemberében készültek, a válogatás éppen a KöMaL ankéttal egyidőben folyt.) Mindenki odaképzelheti magát, ahogy ugyanezt a mennyiségű papírt pecsételi, fényképezi, újra szétválogatja név szerint, végül visszagyömöszöli a kb. ezer válaszborítékba. :-)
|
|
[107] Csóka Endre | 2004-02-11 00:24:03 |
Fog az ember egy digitális fényképezőgépet, minden dolgozatot lefényképez, és felrakja egy számítógépre, így marad lehetőség a reklamációkra is. Ma már ez nem lehet probléma.
Egyébként ha az Abacusban meg lehet csinálni, akkor a KöMaL-ban miért kell, hogy akadálya legyen?
|
Előzmény: [106] SchZol, 2004-02-10 20:57:16 |
|
[106] SchZol | 2004-02-10 20:57:16 |
Sziasztok!
A dolgozatok visszapostázásához szólnék hozzá. Az Abacusnál ez úgy működik, hogy aki azt szeretné, hogy visszaküldjék neki a dolgozatait, az a dolgozataival együtt küld egy felbélyegzett, megcímzett válaszborítékot. A válogatásnál ezeket külön válogatják és pecséttel látják el őket. A javítók két kötegben kapják meg a példákat, külön a pecsétest és külön a többit. Persze itt az a baj, hogy nem marad példány a szerkesztőségben, így az utólagosan visszahozott dolgozatokkal kapcsolatos reklamációt nehéz elbírálni, de talán ez egy megoldás lehet!
Üdv, Zoli
|
|