Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
Informatika rovattal
Kiadja a MATFUND Alapítvány
Már regisztráltál?
Új vendég vagy?

Fórum: A KöMaL pontverseny

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]    [15]    [16]    [17]    [18]    [19]    [20]    [21]    [22]    [23]    [24]    [25]    [26]    [27]    [28]    [29]    [30]    [31]  

Szeretnél hozzászólni? Jelentkezz be.
[385] V Laci2006-11-26 20:12:12

Tudom, hogy nem szabadna, de szerintem, ha egy KöMaL-ban kitűzött feladatban az van, hogy "Igazoljuk, hogy ...", akkor egy igaz állítást kell bizonyítani, és ha ráadásul 5 pontos, akkor feltehetően, nehezen lehet bizonyítani. Nem hiszem, hogy 5 pontot érhetne az egy KöMaL pontversenyben, hogy két sorban, egy ellenpéldával elintézem azt, hogy a feladat állítása nem is igaz.

Szóval ha tévedek, és egy ellenpélda találásáért jár 5 pont, akkor mélységesen elnézést kérek mindenkitől. De én úgy érzem, hogy nem erről van szó... De örülnék, hogyha a szerkesztők közül valaki megerősítene vagy cáfolna. Akár e-mailben a 4 nappal ezelőtti levelemre, vagy itt, a fórumban. Előre is köszönöm!!!

Előzmény: [384] Iván88, 2006-11-26 19:48:07
[384] Iván882006-11-26 19:48:07

Az egészben az a szép, hogy erről nem lenne szabad beszélnünk...

...még. Most már szinte mindenki tudja, hogy mi a megoldás.

Na mindegy, engem nem érdekel... ;o)

[383] Python2006-11-26 16:49:23

Az 1n+1n=21 ellenpéldát én is észrevettem...

[382] Iván882006-11-26 10:59:58

A számból vettétek ki a szót.

Szerintem a jövő hónapban pontosítani fogják a feladatot...

...így túl egyszerű lenne ;-)

[381] V Laci2006-11-25 21:05:14

Igen, tényleg ez a feladat, szó szerint írtam le ide.

Amúgy az 13+23=32 példádban n=3 és p=3, szóval ekkor teljesül az állítás. :-) De a második példád tényleg végtelen sok ellenpéldát ad. :)

Előzmény: [380] Róbert Gida, 2006-11-25 19:59:26
[380] Róbert Gida2006-11-25 19:59:26

Tényleg ez a feladat? Érdekes példa, csak kár, hogy nem igaz. Egyébként van kisebb ellenpélda is: pédául

13+23=32

híres példa Catalan óta ismert.

Vagy a teljesen triviális ellenpéldák:

1n+1n=21

ahol n páratlan ez végtelen sok ellenpéldát is ad.

Előzmény: [379] V Laci, 2006-11-25 19:21:32
[379] V Laci2006-11-25 19:21:32

Sziasztok!

A B. 3951. feladattal kapcsolatos észrevételemet szeretném leírni:

A feladat így szól: Tegyük fel, hogy a, b, n, k pozitív egészek, n páratlan, p prímszám, és an+bn=pk. Igazoljuk, hogy az n a p-nek nemnegatív egész kitevőjű hatványa.

Vegyük a 23+23=24 nyilvánvaló egyenlőséget. Itt a=b=2, n=3 páratlan, p=2 prím és teljesül rájuk a feladatbeli feltétel. Azonban a feladat állítása, vagyis, hogy az n=3 a p=2-nek nemnegatív egész kitevőjű hatványa, nem teljesül. Így a feladatbeli állítás nem igaz minden esetben.

Én értettem valamit rosszul, vagy a feladat szövegezésében van valamilyen hiba?

Tudom, hogy nem kellene aktuális feladatról írnom a fórumba, de úgy gondolom, hogy ha nem néztem el valamit, de nagyon, akkor az írásom közérdekű, és nem segít senkit sem a feladat megoldásában. Ráadásul három napja ugyanezt elküldtem a szerk@komal.hu-ra, de nem kaptam választ. Előre is köszönöm a válaszaitokat!

[378] Mercz Béla2006-10-20 09:20:54

Sziasztok,

sajnos későn fizettem elő az ez évi lapokra, ezért még nem kaptam meg az októberi számot. Hálás lennék, ha valaki elküldené legalább az ötpontos B. feladatok(matematika) szövegét, hogy legyen min gondolkodnom a hosszú hétvégén.

Előre is köszönöm: Béla

[377] Kovács 129 Péter2006-07-12 20:46:59

Tisztelt Szerkesztőség!

A 2006. májusi számból megoldást küldtem a P. 3894. fizika feladatra, de ez a feladat ki van húzva a nevem mellett. Ebből a sorozatból a többi beküldött feladatomra kaptam pontot, gondolom akkor ez a feladat is megvan, mivel egy borítékban küldtem el őket. Kérem, legyenek szívesek utánanézni! Előre is köszönöm!

Tisztelettel:

Kovács 129 Péter 11. osztályos tanuló

Szolnok, Verseghy Ferenc Gimnázium

[376] rizsesz2006-06-29 21:26:13

Kedves Nóri!

Vannak úgynevezett elkallódott dolgozatok, amelyekről később derül ki, hogy nem jó helyen vannak. Ezek azután bekerülnek egy kupacba, ahonnan a szerkesztőség tagjai mindig kikerestetik velünk a korábbi dolgozatainkat. Vannak javítók, akik ritkábban járnak be, és ilyenkor előfordul, hogy 2 hónap késéssel kerülnek kijavításra, másrészt az sem biztos, hogy a következő beírásnál felkerül a pont. Én úgy vélem, hogy nem kell aggódnod, ha abból a fordulóból amúgy kijavították a többi dolgozatodat.

üdv, András

[375] ScarMan2006-06-28 13:29:32

Tisztelt Szerkesztők!

Már írtam egyszer amiatt, hogy '--' jel szerepel a B.3879-es feladatom mellett, pedig egészen biztos vagyok benne, hogy beküldtem, és odaért. Ha eddig nem találták meg, az azt jelenti, hogy lemondhatok róla? Fontos lenne, mert így abban a fordulóban csak öt feladatom van.

Szakács Nóra 12. évf.

Tömörkény I. Gimn, Szeged

[374] Kós Géza2006-06-13 09:19:40

Egy ilyen változásnak több oka is lehet. Elképzelhető, hogy valamelyik, csak részben feldolgozott feladatnál tévedésből beállították, hogy a verseny állásában megjelenhet, aztán kikapcsolták. Az is lehet, hogy valamelyik pontszámodat módosították. De azt is el tudom képzelni, hogy esetleg rosszul emlékszel.

A lényeg:

,,A közölt adatok nem hivatalosak, és nem véglegesek.''

Előzmény: [371] bbbbbence, 2006-06-12 20:23:48
[373] Kós Géza2006-06-13 09:10:10

I. 133.: A koordináták valósak.

I. 135.: A tanárok és a diákok egyaránt részt vehetnek több turnusban is.

Előzmény: [372] moneo, 2006-05-29 16:46:02
[371] bbbbbence2006-06-12 20:23:48

Az hogy esik meg, hogy délután 14:56 perckor 88 pontom volt, most este pedig csak 86?!?!?!

[372] moneo2006-05-29 16:46:02

Két kérdés: I.133-as feladatban a pontok koordinátái csak egész számok lehetnek(a példában így van)? I.135.-egy gyerek ill. tanár csak egy turnusban vehet részt?

[370] [clayman]2006-05-16 15:49:13

Vagy mindegy? :)

[369] [clayman]2006-05-16 12:02:30

Kérdés az S.18. feladattal kapcsolatban: Az rendben van, hogy nagyság szerinti sorrendben kell kiírni a számokat, de nagyság szerint növekvő vagy csökkenő sorrendben? :)

[368] V Laci2006-05-11 16:36:54

Sziasztok!

Hogyhogy most 18. a határidő?! :)

[367] moneo2006-05-02 18:59:07

I.132.-es feladatban, ha úgy készítem el az adatbázist, hogy a feladatok és az eredmények külön táblákba kerülnek, akkor kell ellenőrzés? Tehát, ha mondjuk 5 feladat volt összesen, és az eredmények táblában van hivatkozás a 7-es feladatra, akkor ezt beszámolja-e a pontok közé vagy se.

[366] V Laci2006-04-16 19:37:33

Megkaptam az új, áprilisi KöMaL-t, azonban azt vettem észre, hogy 8 oldalt kétszer nyomtattak benne, 8-at pedig kihagytak... Kinek, és milyen címre írhatok ez ügyben?

Előre is köszönöm!

[365] Kós Géza2006-04-16 08:03:20

Igen.

Előzmény: [364] András, 2006-04-14 20:35:56
[364] András2006-04-14 20:35:56

S.16.: Akkor is nyer a játékos, ha a bábui a térétló, lapátló vagy más átlók mentén helyezkednek el egy vonalban?

[363] András2006-04-14 20:32:21

Szerintem elég fokonként megadni az értékeket, mert ha például 10'-ként lenne akkor gondolom úgy írták volna, hogy 0°,1°10',1°20',...,90°. Az azért engem is megzavart, hogy a függvénytáblához hasonlóan, de remélem az csak a formalitásra vonatkozik:)

Előzmény: [362] moneo, 2006-04-14 16:24:49
[362] moneo2006-04-14 16:24:49

Az I.128.-as feladatban a táblázatokban elég 10' pontossággal megadni az értékeket?

[361] s Z s2006-04-12 22:46:52

Előző hozzászólásomhoz:

Mégiscsak én néztem el a feladatot, s az tényleg jól van megfogalmazva...

Bocsánat, hogy zavartam...

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]    [15]    [16]    [17]    [18]    [19]    [20]    [21]    [22]    [23]    [24]    [25]    [26]    [27]    [28]    [29]    [30]    [31]