KöMaL - Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
 English
Információ
A lap
Pontverseny
Cikkek
Hírek
Fórum

Rendelje meg a KöMaL-t!

VersenyVizsga portál

Kísérletek.hu

Matematika oktatási portál

A. 664. Let \(\displaystyle a_1<a_2<\ldots<a_n\) be an arithmetic progression of positive integers. Prove that \(\displaystyle [a_1,a_2,\ldots,a_n] \ge [1,2,\ldots,n]\). (The symbol \(\displaystyle [\ldots]\) stands for the least common multiple.)

(5 points)

Deadline expired on 10 March 2016.


Statistics on problem A. 664.
5 students sent a solution.
5 points:Williams Kada.
4 points:Bukva Balázs.
2 points:2 students.
0 point:1 student.


  • Problems in Mathematics of KöMaL, February 2016

  • Támogatóink:   Ericsson   Cognex   Emberi Erőforrás Támogatáskezelő   Emberi Erőforrások Minisztériuma   Nemzeti Tehetség Program    
    MTA Energiatudományi Kutatóközpont   MTA Wigner Fizikai Kutatóközpont     Nemzeti
Kulturális Alap   ELTE   Morgan Stanley