Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
Informatika rovattal
Kiadja a MATFUND Alapítvány
Már regisztráltál?
Új vendég vagy?

Az I. 206. feladat (2009. február)

I. 206. A grafikus operációs rendszerek széleskörű elterjedése előtt az ASCII-animációk, azaz karakterekből álló képek vetítése nagyon divatos téma volt a számítástechnikát tanulók körében. A filmek ebben az esetben ASCII-karakterekből felépülő képkockákból állnak. A vetítő-program a film-állományból egy-egy képkockát beolvas, a monitoron megjelenít, adott időt vár, majd a képernyőt törli, és áttér a következő képkocka megjelenítésére. Ezt addig folytatja, amíg az állomány végére nem ér.

Írjunk programot, amely a bemeneti adatállományban megadott karakterekből álló képeket levetíti. Készítsünk saját (!) ASCII-animációt.

A program parancssori argumentuma legyen az animáció képeit tartalmazó adatállomány neve. A fájl első sorában négy, szóközzel elválasztott egész szám áll, amely sorrendben: a képek száma, egy kép oszlopainak, sorainak száma és a képváltások közötti idő ezredmásodpercben. Az ezt követő sorok a képkockák sorait jelenítik meg, amelyek szóközökből és karakterekből épülnek fel.

Az f1.dat állomány a filmvetítő program kipróbálásához használható. A program kimenete a képernyőn az animáció lejátszása.

Beküldendő a lejátszó program forráskódja (i206.pas, i206.cpp, ...), és egy saját fejlesztésű animáció (i206film.dat, i206film.txt, ...) valamint a program rövid dokumentációja (i206.txt, i206.pdf, ...), amely tartalmazza a filmkészítés rövid leírását, és megadja, hogy a forrásállomány melyik fejlesztőkörnyezetben fordítható.

(Lejátszó program 5 pont és saját film 5 pont)

(10 pont)

A beküldési határidő 2009. március 16-án LEJÁRT.


Megoldásokról:

A lejátszó-programok elkészítése nem jelentett túl nagy nehézséget. Ezt a feladatrészt szinte mindenki hibátlanul oldotta meg. Sajnos kevés új film született. A filmgyártáshoz egyszerű szövegszerkesztőt használt szinte mindenki. Ezzel komoly filmet nem lehet alkotni. Érdemes gondolkozni más eszköz választáson is.

Lejátszó-program mintájának Seres Márk Dániel 9. osztályos tanuló (Hódmezővásárhely, Bethlen Gábor Gimnázium) programját mutatjuk be. i206.cpp

Lássuk a filmeket a szerzők nevével együtt:

Balla Attila

Fehér Péter

Horváth Loránd

Kővágó Zoltán

Pap Dávid

Póta Kristóf

Seres Márk Dániel

Szabó Attila

Tóth Szabolcs

Uray Marcell János


Statisztika:

14 dolgozat érkezett.
10 pontot kapott:Kővágó Zoltán, Pap 999 Dávid, Seres Márk Dániel.
9 pontot kapott:Fehér Péter, Horváth 135 Loránd, Nagy 111 Miklós, Póta Kristóf, Tóth Szabolcs, Uray Marcell János.
8 pontot kapott:1 versenyző.
7 pontot kapott:1 versenyző.
5 pontot kapott:2 versenyző.
4 pontot kapott:1 versenyző.

A KöMaL 2009. februári informatika feladatai