Az I. 233. feladat (2010. február) |
I. 233. Kincsgyűjtő játékot valósítsunk meg táblázatkezelő program segítségével.
A játéktér 10×10 cellából áll, amelyek közül ötben kincs van. A játéktérben egy robotot vezérelhetünk. A cél, hogy a robottal minél több kincset gyűjtsünk össze. Ha a robot a kincs cellájára lép, akkor azt begyűjtötte. A játékos látja előre a kincseket és feladata, hogy egyetlen vezérlő parancssort adjon a robotnak, amellyel az minél több kincset tudjon begyűjteni.
A robot induló helyzetének koordinátáit két cellában adjuk meg és az, alapértelmezetten, kezdetben lefelé néz. A robot mozgását és irányváltását az A1 cellába írt karaktersorral tudjuk vezérelni. A használható karakterek jelentése:
|
A játéktér celláiba olyan függvényeket írjunk, amelyek kiértékelés utáni eredménye jól felhasználható feltételes formázásra, mintázat állításra, az események megjelenítésére.
A táblázat 5×2 cellájában adjuk meg a kincsek koordinátáit. A kincseket piros színnel és az A1 cella vezérlő karaktersora alapján a robot mozgását fekete színnel jelenítsük meg a játéktérben. A kincs cellájának színét ne változtassuk meg, amikor a robot arra rálép.
Minta a játéktérre:
Írjuk ki, hogy egy vezérlő parancssorral hány kincset sikerült begyűjteni.
A robot helyének és irányának számítását másolható függvényekkel oldjuk meg. A játék megvalósítása közben nem szükséges ellenőrizni, hogy a robot kimegy-e a játéktérből. A megoldás során saját függvény vagy makró nem alkalmazható. A számítások, esetleges segédtáblázatok jól áttekinthetők legyenek, semmit ne rejtsünk el.
Beküldendő egy tömörített i233.zip állományban a táblázatkezelő munkafüzet (i233.xls, i233.ods, ...), illetve egy rövid dokumentáció (i233.txt, i233.pdf, ...), amelyben szerepel a megoldáskor alkalmazott táblázatkezelő neve, verziója, valamint a megoldás rövid leírása.
(10 pont)
A beküldési határidő 2010. március 10-én LEJÁRT.
Statisztika:
7 dolgozat érkezett. 10 pontot kapott: Balla Attila, Horváth 135 Loránd, Janosov Milán, Pap 999 Dávid, Paróczi Gergő, Szabó 928 Attila. 9 pontot kapott: Barta 111 János.
A KöMaL 2010. februári informatika feladatai