Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
Informatika rovattal
Kiadja a MATFUND Alapítvány
Már regisztráltál?
Új vendég vagy?

Az I. 288. feladat (2012. február)

I. 288. Az alábbi feladat két része közül csak az egyiket kell megoldanunk. A választásnál érdemes figyelembe venni, hogy

  • van-e az iskolánkban olyan vezeték nélküli hálózat, amelynek vizsgálata tanulságos?

  • milyen eszköz áll rendelkezésre? (telefon, netbook, notebook)

a) Iskolai WiFi térkép.

Egyre több intézményben, iskolában fedik le nemcsak a közösségi tereket, hanem a teljes területet vezeték nélküli hálózattal. Az egyes hozzáférési pontok által ellátott területek szükségképpen részben fedik egymást.

Készítsünk térképet az iskolánk WiFi hálózatáról. A rajz tartalmazza a hozzáférési pont helyét és legyen leolvasható, hogy az egyes helyeken mely hozzáférési pontok milyen sebességgel érhetők el. (A megoldáshoz ötletet meríthetünk vezeték nélküli hálózatokat kezelő programok felületéből, de akár turista térképekről is.) Készítsük el a WiFi hálózat szöveges ismertetését is (pl. mióta működik, milyen eszközöket használnak, kik vehetik igénybe, az azonosítás milyen módszerrel történik stb.)

Beküldendő a szöveges ismertetést, a térképet, a mérési eszközt és a mérés módszerét bemutató i288.pdf dokumentum.

b) Utcai WiFi térkép.

Egyre több cég és magánszemély üzemeltet WiFi hozzáférési pontot. Ha végigsétálunk egy belvárosi utcán, lépésről-lépésre tűnnek fel újabb hozzáférési pontok.

Készítsünk térképet, amely grafikusan szemlélteti az út mentén elérhető hozzáférési pontokat. A mérés alapján készítsünk statisztikát, amely elemzi az SSID választási szokásokat (cégnév, személynév, véletlenszerű, gyári), a beállított csatornát és a biztonság típusát.

Beküldendő a térképet, a statisztikai adatokat és az azokból levont következtetéseket valamint a mérési eszközt és a mérés módszerét bemutató i288.pdf dokumentum.

(10 pont)

A beküldési határidő 2012. március 12-én LEJÁRT.


Úgy gondoltuk, hogy ez a feladat nagyon életszerű, a méréshez szükséges eszközök rendelkezésre állnak, ezért sok megoldás születik majd. Sajnos ebben csalódni kellett.

Három beküldött megoldás is tanulságos, közlésre érdemes.

Antal János Benjámin: i288antal.pdf

Fényes Balázs (nála elmaradtak a levont következtetések): i288fenyes.pdf

Gema Barnabás (a részletes számadatokat egy külön táblázatban adta meg, azt nem tesszük közé): i288gema.pdf

Az értékelés a következő szempontok szerint történt: i288ertekeles.pdf


Statisztika:

4 dolgozat érkezett.
10 pontot kapott:Antal János Benjamin, Gema Barnabás.
8 pontot kapott:1 versenyző.
4 pontot kapott:1 versenyző.

A KöMaL 2012. februári informatika feladatai