KöMaL - Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
 English
Információ
A lap
Pontverseny
Cikkek
Hírek
Fórum

Rendelje meg a KöMaL-t!

VersenyVizsga portál

Kísérletek.hu

Matematika oktatási portál

I. 345. Records from the last several hundred years are found in various archives. One may ask whether we archive and how we archive the web pages constituting our digital past. One of the archives of the Internet can be found at http://web.archive.org. You should choose 5 web pages and analyze their development: monitor their evolution and their characteristic features concerning the format and content of a particular ``era''. Among the web pages you choose there should be a news portal, a television portal, the page of a sports association, a Hungarian enterprise, and the web page of your school.

You should submit your retrospection - consisting of some several thousand characters and also containing some images - in PDF form (i345.pdf).

(10 points)

Deadline expired on 10 April 2014.


Google Translation (Sorry, the solution is published in Hungarian only.)

A feladat értékelését három részre oszthatjuk:

- egy formainak tekinthető rész: elvárás, hogy feltüntessük azon weblapok címét, amelyről a munka szól; a szöveget a lényeget bemutató képekkel illusztráljuk; a képek minősége megfelelő legyen (ne legyen pixeles); az elkészült dokumentum esztétikus legyen

- a tartalom fejlődésének figyelése (weblaponként)

- a weblap megjelenésében bekövetkező változások figyelése (pl. keretek eltűnnek, stílusalapú formázás általánossá válik, más felbontásra optimalizáltak a weblapok, stb.)


Statistics on problem I. 345.
3 students sent a solution.
9 points:Fényes Balázs.
8 points:1 student.
5 points:1 student.


  • Problems in Information Technology of KöMaL, March 2014

  • Támogatóink:   Ericsson   Cognex   Emberi Erőforrás Támogatáskezelő   Emberi Erőforrások Minisztériuma   Nemzeti Tehetség Program    
    MTA Energiatudományi Kutatóközpont   MTA Wigner Fizikai Kutatóközpont     Nemzeti
Kulturális Alap   ELTE   Morgan Stanley