Mathematical and Physical Journal
for High Schools
Issued by the MATFUND Foundation
Already signed up?
New to KöMaL?
I want the old design back!!! :-)

Problem I. 420. (January 2017)

I. 420. Subscribers can reach the text of the problem after signing in. The text will be public from January 28, 2017.]

(10 pont)

Deadline expired on February 10, 2017.


Sorry, the solution is available only in Hungarian. Google translation

Megoldásokról:

A feladatra négy megoldás érkezett.

Mintamegoldás és a megoldás leírása:

Békési Péter 9. osztályos tanuló (Zalaegerszeg, Zalaegerszegi Zrínyi Miklós Gimnázium) megoldása: utvonal.PNG, Utvonal.mp3

A feladat megoldása során első lépésként utánanéztem a megadott helyek pontos címének, majd ez alapján készítettem el az útvonalat a számomra legmegbízhatóbb Google Térkép útvonaltervező funkciójával.

KöMaL szerkesztősége: Pázmány Péter stny. 1/A, Budapest

MTA székház: Széchenyi István tér 9, Budapest, 1051

A megterveztem az útvonalat a Google Maps segítségével.

A linken bal oldalt elérhetőek az útvonal megtételéhez szükséges utasítások is, jobbára ezeket használva ítéltem meg a helyes hang használatát az adott szakaszon. (ez kiírja a távolságokat is.) Az feladat elején úgy vettem, mintha éppen kilépnénk a szerkesztőségből, és előre néznénk, ezért „Forduljon balra” utasítással indul a hanganyag.

A hangok egymás után vágásánál igyekeztem figyelni a szünetek mértékének használatára, illetve próbáltam minél pontosabban eldönteni, hogy egy adott kanyar élesnek, „simának”, lágynak vagy csak az adott irányba tartásnak minősül.

Néhol előfordul olyan, hogy egy 60 m-es szakasznál 50 m-et mond a GPS. Ez azért van, mert csak ilyen hangállomány állt a rendelkezésemre, de ettől függetlenül még teljes mértékben érthető és követhető az utasítás, egy autós egyébként sem tudja pontosan megállapítani, hogy 50 vagy 60 métert megy előre.

Ettől függetlenül próbáltam ilyenkor mondjuk „Az első lehetőségnél forduljon…”-ot használni.)

A végén az állományt .mp3 formátumba exportáltam, talán ez a leggyakoribb és legkönnyebben lejátszható (és a mérete sem túl nagy).


Statistics:

4 students sent a solution.
10 points:Békési Péter, Kis Lázár Bence.
9 points:Rittgasszer Ákos.
8 points:1 student.

Problems in Information Technology of KöMaL, January 2017