KöMaL - Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
 English
Információ
A lap
Pontverseny
Cikkek
Hírek
Fórum

Rendelje meg a KöMaL-t!

VersenyVizsga portál

Kísérletek.hu

Matematika oktatási portál

K. 464. A teacher instructed the students to count from 1 to 1000 while keeping the following rules. In each calculation step, one can choose to either multiply the previous result by a fixed one digit number \(\displaystyle a\) selected in advance, or just add 1 to it. Which number should be chosen to be \(\displaystyle a\) in order to be able to reach 1000 in the least number of steps?

(6 points)

This problem is for grade 9 students only.

Deadline expired on 12 October 2015.


Statistics on problem K. 464.
153 students sent a solution.
6 points:Barabás Bence, Debreczeni Tibor, Dobák Dániel, Hoffmann Balázs, Mészáros 916 Márton, Pálvölgyi Szilveszter, Póta Balázs, Szűcs Leó, Vas Miklós.
5 points:Barta Ákos, Dékány Barnabás, Farkas Norbert, Kertész Ferenc, Koleszár Panna, Mónos Péter, Németh 728 Ágnes Sára, Piller Ádám.
4 points:22 students.
3 points:57 students.
2 points:11 students.
1 point:11 students.
0 point:25 students.
Unfair, not evaluated:9 solutions.
Unfair, not evaluated:1 solution.


  • Problems in Mathematics of KöMaL, September 2015

  • Támogatóink:   Ericsson   Cognex   Emberi Erőforrás Támogatáskezelő   Emberi Erőforrások Minisztériuma   Nemzeti Tehetség Program    
    MTA Energiatudományi Kutatóközpont   MTA Wigner Fizikai Kutatóközpont     Nemzeti
Kulturális Alap   ELTE   Morgan Stanley