Mathematical and Physical Journal
for High Schools
Issued by the MATFUND Foundation
Already signed up?
New to KöMaL?

Problem I/S. 19. (September 2017)

I/S. 19. Subscribers can reach the text of the problem after signing in. The text will be public from September 13, 2017.]

(10 pont)

Deadline expired on October 10, 2017.


Sorry, the solution is available only in Hungarian. Google translation

A feladattal lényegében ekvivalens példa volt az első S feladat – de ezt csak a kitűzés után vettük észre. Az S.1. feladat megoldását a beküldési határidőig elrejtettük a honlapon. Most újra elérhető, érdemes ránézni: S.1. feladat.

Sokféle megoldás érkezett, mintamegoldásként is több, lényegesen eltérű programot és dokumentációt adunk közre.

Az első Noszály Áron 10. osztályos, debreceni versenyző munkája: is19na.pdf, is19na.cpp.

A második megoldás Gáspár Attila 11. osztályos, miskolci versenyző munkája (a lánctörtekkel kapcsolatos S.1. leírás alapján érthető a rövid dokumentáció): IS19ga.txt, IS19ga.cpp.

A harmadik megoldás Csertán András 11. osztályos, nagykanizsai versenyző munkája. A dokumentáció

1-től kezdve lineárisan keressünk olyan b nevezőt, amihez van olyan a számláló, melyre \(\displaystyle \frac{a}{b}=r\). Egy adott \(\displaystyle b\)-hez csak \(\displaystyle b*r\) egészre kerekített értéke lehet az \(\displaystyle a\). Az \(\displaystyle \frac{a}{b}\) hányados akkor jó, ha \(\displaystyle \frac{a}{b} \cdot 10^t\) egészre kerekített értéke egyenlő \(\displaystyle r \cdot 10^t\) egészre kerekített értékével. (Így megtudjuk, hogy \(\displaystyle t\) tizedes jegyre kerekítve megegyezik-e \(\displaystyle \frac{a}{b}\) és \(\displaystyle r\).)

A program: is19csa.cpp


Statistics:

18 students sent a solution.
10 points:Csertán András, Gáspár Attila, Horváth Botond István, Janzer Orsolya Lili, Noszály Áron, Tóth 827 Balázs.
9 points:Busa 423 Máté, Csala Bálint, Csala Péter, Horcsin Bálint, Kovács 732 Dániel, Vári-Kakas Andor.
8 points:1 student.
7 points:1 student.
6 points:1 student.
5 points:1 student.
0 point:2 students.

Problems in Information Technology of KöMaL, September 2017