Mathematical and Physical Journal
for High Schools
Issued by the MATFUND Foundation
Already signed up?
New to KöMaL?

Problem I. 439. (November 2017)

I. 439. Subscribers can reach the text of the problem after signing in. The text will be public from November 28, 2017.]

(10 pont)

Deadline expired on December 11, 2017.


Sorry, the solution is available only in Hungarian. Google translation

Megoldásokról:

A feladat standard bemenet használatát kérte. A versenyzők közül többen a bemenetet fájl beolvasással, vagy a billentyűzet olvasásával oldották meg. Egy-egy teszt 20-50 adat megadását igényli. Ha ezt billentyűzetről kéne megadni, akkor szinte lehetetlen lenne a versenyzők munkáinak értékelése.

A standard bemenet használatáról itt olvashatunk: stdio.pdf

Mintamegoldás:

A közölt mintamegoldás Békési Péter, a zalaegerszegi Zrínyi Miklós Gimnázium 10. osztályos tanulójától származik: Module1.vb

A feldolgozás előtt még rendeznem kellett az adatokat, hisz a feladatot lényegében a mohó algoritmussal oldottam meg, melyben most a választási tulajdonság, hogy a minél kisebb sebességű szakaszoknál használjuk minél tovább a motort, mivel így érhetünk el minimális időt (ez látszik már a képletből is (t=s/v). Ezt a rendezést beépített rendezési függvénnyel és lambdakifejezéssel csináltam (forrás: Juhász Tibor, Kiss Zsolt: Programozási ismeretek versenyzőknek).

A feldolgozásnál egy összidő nevű változóban számoltam az minimális időt. Ehhez egy ciklussal mentem végig a már rendezett adatokon amíg még volt üzemanyag. A szükséges idő a szakasz hosszának és a motor valamint a folyószakasz sebességének összegének hányadosa. Egyébként pedig egyszerűen csak az út és a folyószakasz sebességének hányadosa. Ha nem pont egy szakasz végénél fogy el az üzemanyag, akkor az adott szakaszt két részre kell bontani.


Statistics:

15 students sent a solution.
10 points:Békési Péter, Horcsin Bálint, Kis Lázár Bence, Ürmössy Dorottya, Vígh Márton, Zsombó István.
9 points:Bodgál Attila Zoltán, Porkoláb Mercédesz.
8 points:1 student.
6 points:1 student.
5 points:3 students.
4 points:1 student.
3 points:1 student.

Problems in Information Technology of KöMaL, November 2017