Mathematical and Physical Journal
for High Schools
Issued by the MATFUND Foundation
Already signed up?
New to KöMaL?

Problem S. 150. (February 2021)

S. 150. Subscribers can reach the text of the problem after signing in. The text will be public from February 28, 2021.]

(10 pont)

Deadline expired on March 16, 2021.


Sorry, the solution is available only in Hungarian. Google translation

Azonosítsuk a játék állapotait (gráf csúcsait) a legkisebb koordinátájú mezővel , amit a téglatest lefed (bal felső), illetve a téglatest orientációjával. Ez felülről nézve lehet álló, vízszintesen fekvő vagy függőlegesen fekvő. Vegyük észre, hogy ha a egy \(\displaystyle A\) állapotból eljuthatunk egy \(\displaystyle B\) állapotba, akkor \(\displaystyle B\)-ből is eljuthatunk \(\displaystyle A\)-ba, azaz a gráf irányítatlan. Ennek az a következménye, hogy bármely két, egy komponensbe tartozó csúcs elérhető egymásból.

Így a kérdések megválaszolásához csak azt kell megmondanunk, egy komponensbe tartoznak-e. A komponenseket irányítatlan gráfnál mélységi bejárással meghatározhatjuk. A bejárás során minden csúcsot felcímkézünk a komponens sorszámával, majd a kérdések megválaszolásakor ezt \(\displaystyle O(1)\) alatt lekérdezzük.

Komplexitás: \(\displaystyle O(3*N*M)\) a bejárásokra és \(\displaystyle O(Q)\) a kérdésekre. Összesen: \(\displaystyle O(N*M+Q)\)


Statistics:

7 students sent a solution.
10 points:Horcsin Bálint, Kovács Alex, Sándor Péter, Varga 256 Péter.
5 points:2 students.
0 point:1 student.

Problems in Information Technology of KöMaL, February 2021