Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
Informatika rovattal
Kiadja a MATFUND Alapítvány
Már regisztráltál?
Új vendég vagy?

Fórum: Tehetségek, utánpótlás

Szeretnél hozzászólni? Jelentkezz be.
[3] lorantfy2003-12-23 10:56:54

Kedves Ámbár Tanár Úr!

A megjegyzés amire Rizsa gondolt az "Érdekes matekfeladatokban" szerintem Gyuri [172]-es hozzászólása.

Teljesen egyetértek veled abban, hogy a nem-győztesek is fontosak. Rengeteg példát tudok mondani arra, hogy nem versenyző diákokból komoly tudósok lettek, de arra is van jópár példa, hogy versenyeken jól szereplő gyerekekből lett neves kutató és én is ismertem pár tehetséges, versenyeket nyert diákot akiből mondjuk csak "egyszerű" mérnök ember lett vagy olyat is aki az egyetemi évek alatt teljesen lezüllött.

Mindez nem jelenti azt, hogy nem kellenek a versenyek. Nagyon kellenek a jól szervezett, tiszta versenyek - mérjék meg magukat a diákok, legyen sikerélményük, találkozzanak az azonos érdeklődési körű gyerekek. Beszélgessenek, vitatkozzanak. Nagyon hasznosak a KÖMAL ankétok, a matek táborok, az internetes szakkörök... Elismerés minden kedves kollégának aki ezek szervezésében részt vesz.

Egyetértek abban is, hogy tudják meg a fórumosok mivel foglalkoznak és milyen eredményeket érnek el a magyar matematikusok. Nyissunk egy külön témát erre a célra!

Kellemes Karácsonyt és Boldog Új Esztendőt Mindenkinek!

Előzmény: [2] Ámbár tanár úr, 2003-12-23 06:43:50
[2] Ámbár tanár úr2003-12-23 06:43:50

Kedves Rizsa,

érdekelne, mi volt az a megjegyzés, amelyre hivatkozol. Nekem nem volt lelkierôm végignyálazni az érdekes matekfeladatokat. A dologról az a véleményem, hogy igenis ti vagytok a fontosak, a nem-gyöztesek.

Néhány történelmi adalék:

Tardos Gábor (aki nem tudja, kicsoda, nézzen utána, a 80-as években pl 3 vagy 4 Schweitzer verenyt nyert) harmadikos korában megnyerte a specmat OKTV-t, aztán negyedikben nem indult.

Herczeg János, aki megcsinálta a Berzsenyi matektagozatát -- az említett Tardos Gábor pl. odajárt, meg a jónevü Kós Géza is -- mondta, hogy neki tanárként minimális köze van ahhoz, ha egy ügyes tanítványa megnyer egy versenyt. Arra büszke, ha sokan jutnak tovább.

Amikor még volt Szovjetunió és ôk voltak a legjobbak a Nemzetközi Matekolimpiákon, akkor náluk az volt a rendszer, hogy egy gyerek csak egyszer menjen olimpiára. (Utána foglalkozzon komoly matematikával, ne a gyerekek homokozójában garázdálkodjon.)

Az egyik legelismertebb magyar matematikus, Szemerédi Endre (a rengeteg számtanpélda mellett jó lenne, ha a tisztelt fórumosok tudnának arról, hogy pl. ô meg más magyar matematikusok miket csinálnak) középiskolás korában sehol se volt a versenyeken. (Igaz, hogy akkor még nem volt belôlük ennyi.) Nem tudom, hogy ha ma lenne diák, akkor nem menne-e el a kedve a matematikától.

Egyébként Szép Karácsonyt és Boldog Új Évet!

Előzmény: [1] Rizsa, 2003-12-19 13:25:02
[1] Rizsa2003-12-19 13:25:02

Ezt a témát azért nyitottam meg, mert szemet szúrt az érdekes matekfeladatokban egy megjegyzés. Engem érdekelne, hogy mikor dől el valakiről, hogy érdemes foglalkozni vele? Nekem örök problémám marad az, hogy csak középiskolásként voltak versenyeredményeim, de valahogy sosem kerültem közel egyetlen közismert tehetségkutató szervezethez, személyhez, mert nem volt rá lehetőségem. Mert tényleg csak győztesek léteznek? Tényleg csak az értékelhető, aki általásos iskolásként megnyeri a mindenféle versenyeket?

Ennyit kiindulásként.