Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
Informatika rovattal
Kiadja a MATFUND Alapítvány
Már regisztráltál?
Új vendég vagy?

Fórum: A KöMaL pontverseny

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]    [15]    [16]    [17]    [18]    [19]    [20]    [21]    [22]    [23]    [24]    [25]    [26]    [27]    [28]    [29]    [30]    [31]  

Szeretnél hozzászólni? Jelentkezz be.
[343] Kós Géza2006-03-16 18:50:17

Most már a munkafüzetben is 4 pontos.

Előzmény: [340] Balambér Dávid, 2006-03-16 15:43:14
[342] Sabroso2006-03-16 18:19:19

És ez már nem is az első eset... :(

[341] Yegreg2006-03-16 18:15:06

Nekem is az lenne a kérdésem, mint Dávidnak, mert az újság szerint 4 pontos, a Munkafüzetben már 5 pontosnak látom, és azért nem mindegy...

[340] Balambér Dávid2006-03-16 15:43:14

A B.3890 tudósos feladat 5 vagy 4 pontos?

(komal.hu-n 5 pontosnak, a KöMaL-ban pedig 4 pontosnak van írva)

[339] Kós Géza2006-03-14 13:33:38

Nem baj.

Előzmény: [337] moneo, 2006-03-13 20:01:35
[338] Kós Géza2006-03-14 13:32:44

Nem baj, ha a munkafüzetben is küldesz be megoldást.

Btw az ünnep miatt a határidő 16-a, csütörtök.

Előzmény: [335] V Laci, 2006-03-13 15:49:35
[337] moneo2006-03-13 20:01:35

I.126.-ra a megoldásom nagyobb, mint 2 MB-ez nagy baj?

[336] ScarMan2006-03-13 17:51:52

Én már többször csináltam így, eddig nem volt belőle kavarodás, úgyhogy nem hiszem, hogy baj lenne... (legalábbis remélem)

Előzmény: [335] V Laci, 2006-03-13 15:49:35
[335] V Laci2006-03-13 15:49:35

Sziasztok!

Holnap tervezem a Kömal-megoldások feladását a szokásos módon, postán. Ha esetleg a határidőig rájövök újabb feladat megoldására, akkor azt feltölthetem az Elektronikus Munkafüzeten keresztül? (Tehát az nem baj, hogy a kísérőjegyzékre azt írom, hogy x feladatot küldök be, aztán a munkafüzeten keresztül még egyet, és akkor már x+1 feladatom lesz beküldve?) Bocsánat ha picit értetlenre sikerült.

Üdvözlettel: V Laci

[334] Balambér Dávid2006-03-11 18:51:52

Az I.126. feladattal (márciusi határidejű Excel feladat) kapcsolatban szeretnék kérdezni.

Az első 100 sor fenn van tartva az input (A1:A100) és az output (a többi oszlop az első 100 sorban) számára.

A kérdés: Ha nem tudom máshogy megoldani, felhasználhatom-e a következő párszáz sort résszámításokra (amennyiben a fájl mérete nem lesz 2 MB-nál nagyobb)? (Erre jár-e pontlevonás?)

[333] Kós Géza2006-03-07 18:35:44

Használhatod a babel csomagot.

Előzmény: [332] moneo, 2006-03-07 17:33:19
[332] moneo2006-03-07 17:33:19

Az nem baj, ha az I.125.-ös feladatban a magyar babel csomagot is berakom(csak a tételek számozása miatt)?

[331] V Laci2006-02-21 05:58:37

Köszönöm a segítséget! Üdv: V Laci

[330] Kós Géza2006-02-20 08:11:23

Az angol fordításban a címletek is fel vannak sorolva:

C. 840. The values of 10 banknotes add up to 5000 forints (HUF). What banknotes may this sum consist of? (The Hungarian bank notes are: 200 HUF, 500 HUF, 1000 HUF, 2000 HUF, 5000 HUF, 10 000 HUF, 20 000 HUF.)

Előzmény: [328] V Laci, 2006-02-19 16:38:43
[329] lorantfy2006-02-19 21:21:46

A papír pénz a bankjegy, tehát szerintem is ezekkel a címletekkel kell számolni.

Előzmény: [328] V Laci, 2006-02-19 16:38:43
[328] V Laci2006-02-19 16:38:43

Sziasztok! Az a kérdésem lenne, hogy a C.840-es feladatban, mit értünk bankjegy alatt? 200, 500, 1000, 2000 Ft-osokat? Előre is köszönöm!

[327] Suhanc2006-02-17 22:01:48

Kedves Rizsesz!

Ez esetben tudnál segíteni abban, pontosan hol, milyen napokon és kinél érdemes érdeklődni a kijavított feladatok ügyében? Avagy, mit is nevezünk jelzésnek a szerkesztőség felé?

Előzmény: [323] rizsesz, 2006-02-08 21:37:28
[326] lacipac2006-02-12 15:41:40

No az előnézetben még, úgy emlékszem, jól nézett ki, de itt már nem. Szóval:

Output
11
3 0
4 0
2 2
1 6

Csak megfeledkeztem arról, hogy hasonlóképp kell formázni a szöveget, mint a TeX.

Előzmény: [325] lacipac, 2006-02-12 15:22:36
[325] lacipac2006-02-12 15:22:36

Sziasztok!

Mivel nem találtam a problémámhoz címben jobban illő fórumtémát, így ide írok, hátha tud valaki segíteni.

A 2006 januárjában kitűzött S. 14.-es feladat kiírásában ez szerepel: "Kimenet: Az első sorban az összeszerelés teljes időtartama. Utána soronként egy-egy fázis kódja és az elkezdésének időpontja, szóközzel elválasztva." És az Outputhoz ezt írtátok: 11 3 0 4 0 2 2 1 6

A kérdésem a következő lenne: a fázisokat milyen sorrendben kell kiírni? Ha az elkezdési idő sorrendjében, akkor a másodlagos rendezés a munkafázisok kódszáma?

Előre is köszönöm: Treszkai László

[324] Ani10092006-02-12 10:20:55

Sziasztok!

Bocsi, amiért üvöltöztem, de rajtunk számonkérik a suliban, hogy beküldtük-e a feladatokat...

e-mail címem: ms.koh.84@gmail.com

Kohut Anita

Ui.: a határidőket betartom

[323] rizsesz2006-02-08 21:37:28

Heló!

Hát, a levélben beküldött dolgozatok esetében továbbra is a legcélravezetőbb, hogy amennyiben megtudod az eredményt, és azzal nem értesz egyet, akkor mihamarabb jelezni kell a szerkesztőség felé ezt a problémát.

Elsődlegesen érdemes mindenképpen kivárni a mintamegoldást az interneten. Ezt egyébként értesüléseim szerint meg lehetne kerülni azzal, ha minden javító a hozzá tartozó dolgozatokról írna egy általános véleményt, ami közvetlenül a javítás után felkerülhetne az internetre. Ezzel el lehetne érni azt, hogy megszűrje azokat, akik elvi hibát követtek el, de nem tudják mi az, viszont fény derül rá így időben. Azok esetében viszont akik nem tudják ezek után sem, hogy mit rontottak el, azoknak már csak a szerkesztőség marad. Én is voltam megoldó, és pontosan tudom milyen érzés, amikor az ember nem tudja meg, hogy a nagyon jónak értékelt 5 pontosa miért is rossz :) Talán kezdeményezésnek most jó ötlet, de felteszem ez esetben az általam eddig javított dolgozatok értékelését.

Üdvözlettel rizsa

[322] Suhanc2006-02-08 16:17:51

Kedves Rizsesz!

A kért adatok:

Mészáros Gábor 12. évfolyam ELTE Apáczai Csere János gyak. gimn. Budapest

A "mely problémákkal volt probléma?" kérdésre első körben azt válaszolnám, hogy minden dolgozatom, amelyre nem kaptam meg az érte járó maximális pontszámot, tartalmaz hibákat, hiányosságokat, ezeket szeretném megismerni és a továbbiakban elkerülni, ilyenformán szeretném látni a hibák és hiányosságok forrásait. Másfelől egészen az ellenőrzésig él bennem a remény,hátha a javító értett félre, vagy nem vett észre indoklásokat a megoldásban, melyet utólagos egyeztetéssel tisztázhatunk. Említetted,a dolgozatok megőrzése hosszútávon nem lehetséges, ezért kérdeztem rá előző hozzászólásomban a dolgozatfénymásolat bemutatásának ötletére.

Az általánosságon túl: jelen esetben a B.3858. feladatra adott megoldásomban keresek hibát, amely indokolja a pontlevonást.

Ettől eltekintve szeretném azonban tudni, a következőkben milyen formában érdeklődhetünk a dolgozataink javításáról, hogyan jelezhetjük észrevételeinket.

Előzmény: [321] rizsesz, 2006-02-06 21:35:36
[321] rizsesz2006-02-06 21:35:36

Kedves Iván és Gábor! Mint azt Géza üzenetéből láthatjátok, arra van elsődlegesen szükség, hogy írjátok meg kik vagytok (név + iskola), illetve hogy mely problémákkal volt probléma. A szerkesztőség ugyanis nem tárolja sokáig a havi több tízezer dolgozatot...

[319] Iván882006-02-06 21:17:15

Ha kíváncsi vagyok a kijavított dolgozataimra (mert az vagyok :D), akkora szerkesztőséget mikor kereshetem fel?? Akár pénteken suli után is? Köszönettel: Iván

[318] Suhanc2006-02-06 20:09:32

Tisztelt Szerkesztőség!

Ez évben van lehetőség arra, hogy beküldött dolgozataink javítását illetően reklamációval éljünk? Amennyiben igen,milyen feltételek mellett tehetjük/tehetem meg ezt? A feladatjavító neve-ha jól láttam-nem jelenik meg a feladat értékelése mellett: az esetleges reklamáció esetén közvetlenül a javítóval konzultáljunk (dolgozatunk fénymásolatát mellékelve?), netalán a szerkesztőségben az összes ilyen kéréssel azonos személyt kell "zaklatni" ?

Segítségüket előre is köszönöm!

Üdvözlettel:

Mészáros Gábor

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]    [15]    [16]    [17]    [18]    [19]    [20]    [21]    [22]    [23]    [24]    [25]    [26]    [27]    [28]    [29]    [30]    [31]