Ezt most olvastam, az informatikai olimpiai beszámolóban.
,,... Egy másik jelenség is megfigyelhető már évek óta, idén ez különösen feltűnő volt: a versenyzőink elemi hibákat vétenek a versenyen (nem oda mentik a megoldást, ahova kell, összekeveri a bal- és a jobboldalt, nem ír ki a sor végére sorvég karaktert, ...).
Ha ezeket nem követik el, akkor most egy arany, egy ezüst és két bronzérmünk lett volna. Ezzel a problémával azonban az olimpiai felkészítés nem tud foglalkozni, ezt az iskolának kellene megoldani. Jelenleg azonban a magyar iskolai gyakorlat, az érettségi, valamint az OKTV is olyan, hogy a tanuló gondolkodását próbálja mérni, s nem tekinti fontosnak a pontos feladatmegoldást, a precizitást (egy jellemző értékelés: ...lényegében megoldotta a feladatot, igaz, hogy nem azt írja ki, amit kell, és azt sem az elvárt formában, de látszik, hogy érti...). A világ azonban nem ilyen, az olimpiák történetében nem először veszítünk emiatt érmeket, és sajnos a szoftverek világpiaca sem ilyen (ott sem mondhatja egy adóbevallást készítő program szerzője, hogy ő tulajdonképpen jól számolt, csak egy 0-t felejtett le az adóösszegek végéről).''
|