[88] Ágoston | 2009-03-17 17:35:57 |
A mostani S.43. feladatban mennyi idő alatt kell lefutnia a programnak, hogy maximális pontszámot lehessen rá kapni? Köszönöm Weisz Ágoston
|
|
|
|
[85] Janosov Milán | 2009-03-16 19:45:11 |
Üdv!
A márciusi számban, az i209es feladatban nem szól a feladat szövege esetleges mellékszámításokról. Ez azt jelenti, hogy szabad használni, vagy azt, hogy nem?
|
|
[84] Engedy Balázs | 2009-03-11 20:12:57 |
Igen, ez így még jobb, főleg tesztelés során, mert így, ha fájlban tárolod az alakzatokat, majd a fájlt a '<' operátorral a bemenetre irányítod, akkor magától ki fog lépni a végén.
Köszi a felvetést!
|
Előzmény: [83] Fálesz Mihály, 2009-03-11 14:24:57 |
|
|
[82] Engedy Balázs | 2009-03-11 12:32:37 |
Szia! Igen, teljesen jó, ha végtelen ciklusban olvasol be. A legtöbb környezetben fejlesztés során Ctrl+C-vel így is meg tudod szakítani a futást, a javítás meg úgyis "drasztikusabb" módszerekkel történik.
Természetesen - szükség esetén - nyugodtan értelmezhet a programod az előírtnál több utasítást is, amíg ez nem interferál az elvárt működéssel -- gondolok itt pl. teszteléshez az aktuális játékállás kiírására.
|
|
[81] Para Attila | 2009-03-11 10:05:25 |
Az S42 feladattal kapcsolatban lenne egy kérdésem. A feladatból nem drül ki, hogy a program milyen utasításra kell megálljon. Megfelelő-e az, ha a beolvasó ciklust nem állítom meg, hanem hagyom a végtelenbe futni? Esetleg van-e olyan bemeneti parancs, amelyre meg kell álljon?
|
|
|
[79] Engedy Balázs | 2009-03-05 23:08:36 |
Sziasztok!
A standard be- és kimenet nem más, mint 2 kommunikációs csatorna (csővezeték) elnevezése, melyek rengeteg környezetben a program indulásakor automatikusan létrejönnek. Létezésük értelme, hogy a program alapszinten minden további nélkül tudjon kommunikálni a külvilággal (felhasználóval), ne kelljen ehhez a programozónak esetlegesen OS-specifikus kódot külön írni. Például: Pascal-ban a külön fáljparaméter nélküli readln, ill. writeln hívás (uses CRT nélkül!) a megfelelő standard csatornából olvas, ill. ír, hasonlóan C-ben a printf() és scanf().
Ha a parancssorbol indítjuk az alkalmazást (mint szokásos), akkor sincs ez másként, a readln és writeln ugyanúgy a standard csatornákkal dolgozik, csak a standard bemenet csatorna írható vége rácsatlakozik a "billentyűzet", a stdout olvasható végére pedig a "képernyő".
Ezen csatornák további remek tulajdonsága, hogy természetesen nem csak a billentyűzetet/monitort lehet rájuk csatlakoztatni, hanem például egy másik programot is. Mint vélhetőleg rögtön kitalátátok, pontosan ez fog történni javítás során, ezért fontos, hogy a standard csatornákat haszáljátuk... és ne pedig a billentyűzetet, amely esetén automatizálnunk, meg kell hagyni, jóval nehezebb lenne.
Nektek mindössze annyi dolgotok van, hogy a programot (Pascal-ban) a CRT unit, ill. (C-ben) a conio.h használta nélkül készítitek el. A javításkori helyes működésről azzal tudtok előre megbizonyosodni, hogy létrehoztok mondjuk egy s42_be.txt fájlt, lefordítjátok a programot pl. s42(.exe)-vé, majd a következő paranccsal úgy indítjátok el, hogy a program sztandard be- és kimenetére most ne a billentyűzet és képernyő csatlakozzon, hanem a megadott fájlok:
s42 < s42_be.txt > s42_ki.txt
Ha ezzel a jó eredmény a kimeneti fájlba kerül, akkor a programotok a javítás során is jól fog működni.
|
|
[78] Jwurt | 2009-03-05 18:48:29 |
Az S42. feladatban ez szerepel: "Figyeljünk arra, hogy valóban a standard be- és kimenetet használjuk, ne a billentyűzetet és/vagy a képernyőt."
A Paxcal-ban a standard bemenet a billenytyűzet, a standard kimenet a képernyő. Nem ellentmondás ez? Pascal-osok! Van olyan, akinek van ötlete, hogy lehet ezt a feladatot megoldani? (Nem az ötlet érdekel, csak az, hogy megoldható-e a feladat!)
|
|
|
[76] moneo | 2009-02-25 12:14:33 |
S. 42.-ben, ha egy sor betelik, akkor az eltűnik, mint az eredeti játékban, vagy nem?
|
|
[75] Horváth Loránd | 2009-02-17 00:25:38 |
Üdvözlet minden kedves Jelenlévőnek!
Sajnos lekéstem az elektronikus munkafüzetbe való feladatok feltöltésével.
Pontosabban épp feltöltés közben voltam, amikor lezárt a rendszer, pedig még volt 10 perc éjfélig. Így 2 fájlt nem tudtam feltölteni...
A kérdésem az lenne, hogy az elküldött feladatok (azonnal postáztam Schmieder László Tanár Úrnak 0:07-kor) beszámíthatóak-e a januári pontversenybe, vagy sem?
Üdvözlettel: Horváth Loránd - egy elkeseredett versenyző
|
|
[74] Schmieder László | 2009-02-06 10:33:06 |
Az S.41. feladatnál Siegler Gábor - a bizottság tagja és a feladat kitűzője - a [68] számú hozzászólásában engedélyezte a feladat Logo-ban történő megoldását.
Az én előző gondolataim irányelvek akartak lenni arra vonatkozóan, hogy alapvetően általános célú nyelveken szeretnénk megoldásokat kapni - ez a feladat tehát most kivétel.
A verseny közben történt módosításért elnézést kérünk, a jövőben a versenybizottság nagyobb körültekintéssel és a versenykiírásban időben meghatározza - amennyire lehetséges - a verseny "nyelvi paramétereit".
Ha mégis vannak kivételek, Pl. az említett feladatnál, úgy az a feladat kiírásában fog szerepelni, hogy "ez a feladat X vag Y nyelven/környezetben is megoldható".
|
|
[73] Seregi Benjamin | 2009-02-05 21:43:18 |
Üdvözlet minden Fórumozónak!
Nagyon örülök, hogy kiterjesztették a programozási nyelvek palettáját, de valóban közölhették volna ezt hamarabb is, mert így már bizonyos szempontból nem igazságos a verseny. Valamint azt sem ártana tisztázni ennél a rejtélyes S feladatnál, hogy végül elfogadják-e a Logo nyelvet, mert bár olvastam a Tanár Úr hozzászólását, ahol kifejtette, hogy engedélyezik az általános célú, procedurális nyelveket, nem értettem igazán, mert a Logo nem procedurális, hanem funkcionális és még csak nem is általános célú.
|
|
[72] Schmieder László | 2009-02-05 16:35:40 |
Az előző és az ide tanévben egyre többször fordult elő, hogy diákok I és S feladatok megoldását C#-ban, illetve S feladatok megoldását Visual Basicban küldték be.
Ezeket a megoldásokat elfogadtuk, javítottuk és a többiekkel azonos mértékben pontoztuk. Ezzel azt akartuk elérni, hogy ne legyen senki eleve kizárva a versenyből, aki a saját, kedvenc nyelvén és környezetében tudja (csak) a programot megírni.
Vagyis a verseny szervezői eltértek a versenykiírástól néhány diák esetében, és így valóban hátrányosabb helyzetbe hoz(hat)tak olyan versenyzőket, akik a szabályokat betartották, és pl. C++-ban írták a megoldást, pedig C#-ban ezt szívesebben megtették volna.
Azt gondoljuk, ezek után úgy járunk el helyesen, ha az év hátralévő részében minden diáktól elfogadjuk az "általános célú, procedurális programozási nyelveken" megírt programokat az I és az S versenyben egyaránt.
Az S.41. feladat szintén ellenkezik az S versennyel, mert a kiírás mellett szereplő kép is egy nem konzolos alkalmazást mutat, mint minta. Tehát elfogadjuk megoldásként a grafikus felületen működő programokat (sőt, itt szerencsésebb abban dolgozni). Természetesen a BGI grafika is jó (a BGI állományt nem kell mellékelni).
A jövő év versenykiírását mindenképp pontosítjuk a fent leírtak szellemében.
|
|
[71] NemBen | 2009-02-05 11:57:44 |
Nekem is több kérdésem lenne az S.41-es feladathoz:
1. kérdés: A programnak egyszerre több axiómát is kezelnie kell vagy csak egyet?
2. kérdés: Pascalban (a BGI) grafikához ugyebár kell a BGI könyvtár is. Ezt is töltsük fel megoldás mellé?
--
NemBen
|
|
[70] Seregi Benjamin | 2009-01-28 20:59:54 |
Nekem sem igazán világos ez a feladat. Elő van írva, hogy csak konzolos alkalmazásokat lehet beadni, ráadásul a C-nek és a C++-nak nincs is szabványos grafikus kezelése. A feladat szövege sok dolgot nem zár ki, akkor ezentúl bármilyen eszközt lehet használni? (Nyilván nem, de a feladatleírást pontatlannak tartom).
|
|
[69] FabAnd | 2009-01-25 19:38:32 |
Ez azt jelenti, hogy csinálhatom a programot pl Visual Basic-ben is, vagy csak c/c++/pascal vagy logo nyelven? Mivel a képen látható programot a c/c++/pascal/logo segítségével kicsit nehezebb megvalósítani...
És volna még egy problémám: "Havonta egy nehezebb programozási feladatot kell megoldani C, C++ vagy Pascal nyelven. (A Delphiben, Builderben vagy más grafikus fejlesztői környezetben írt konzolos alkalmazásokat is elfogadjuk.)" (a versenykiírás alapján) Tehát elméletileg csak konzolos aklalmazásokat lehet beküldeni, és igaz, hogy a feladat szövege nem zárja ki a logo nyelv használatát, de az sincs leírva, hogy lehet használni.
|
Előzmény: [68] Siegler Gábor, 2009-01-25 15:40:58 |
|
[68] Siegler Gábor | 2009-01-25 15:40:58 |
A feladat szövege nem zárta ki a logo nyelv használatát. Ezek szerint a válasz igen.
Azért érezhetjük, hogy egy Neumann elvű programozási nyelven a megoldást elkészíteni komolyabb falat.
Siegler Gábor
|
Előzmény: [67] Ágoston, 2009-01-25 10:46:21 |
|
[67] Ágoston | 2009-01-25 10:46:21 |
A mostani S 41. feladatnál szabad az Imagine Logo-t használni? A válaszokat előre is köszönöm. Weisz Ágoston
|
|
|
[65] Salaander | 2008-09-23 21:31:51 |
Sziasztok,
Most olvasom a KöMaL-ban hogy nem lehet C#-ot használni a programozási feladatok megoldásához, legalábbis így értelmezem, jól értelmezem? Csak azért kérdezem mert ugye már érettségin és OKTV-n is lehet használni, és sajnálnám ha itt nem mert a mostani feladatot már meg is terveztem C#-ban.
|
|
[64] Róbert Gida | 2008-09-21 23:50:11 |
2 napja indult középiskolásoknak kiírt maratoni programozói verseny: http://hs.spoj.pl/ Középiskolásként indulókat akkor ismerik el, ha az iskola egyik tanára hitelesíti ezt a lapon.
Idősebbek versenyen kívül indulhatnak.
|
|