Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
Informatika rovattal
Kiadja a MATFUND Alapítvány
Már regisztráltál?
Új vendég vagy?

Fórum: Informatika kömal

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]  

Szeretnél hozzászólni? Jelentkezz be.
[128] Janosov Milán2009-12-23 10:03:54

Haho.

A feladatok mikor kerülnek fel?

[127] Siegler Gábor2009-12-15 08:07:23

Tesztállományokat kitettük a feladathoz.

Előzmény: [126] Adrián Patrik, 2009-12-15 01:57:34
[126] Adrián Patrik2009-12-15 01:57:34

Az S.49. feladattal kapcsolatban lenne az a kérdésem, hogy a bemenet egész, vagy valós számokból áll? Igaz, hogy a leírás nem említi, hogy a koordináták vagy a K értéke egész, de a példa egyértelműen azt sugallja.

Köszönöm: Adrián Patrik

[125] NemBen2009-11-10 23:33:15

Köszönöm a választ. :)

Egyébként az 5ös teszt kimenet még valahogy mindig furcsának tűnik :D C2ben 0,6nak kéne lennie, nem?

[124] Engedy Balázs2009-11-10 11:57:06

Kiegészítés: az első teszteset kimenete is javítva. Reményeink szerint így most már minden helyes.

NemBen kérdéseire válaszolva:

-- Tekintve, hogy a sorok végén lévő ';'-k tekintetében a kiadott tesztesetek sem voltak konzisztensek, a javításnál természetesen el fogjuk fogadni a megoldást, akárhány ';' van a sor végén feleslegben.

-- A tizedesvesszők használata mögötti motivációt a magyar helyesírás szabályai adták, de való igaz, hogy régebbi környezetekben kezelése némi többletmunkát okoz. Ezt tekintsétek a feladat részének :-).

Előzmény: [123] Engedy Balázs, 2009-11-10 11:11:02
[123] Engedy Balázs2009-11-10 11:11:02

A kimenti CSV fájl formátuma olyan legyen, hogy a sorok végén felesleges ';'-ek ne legyenek! Tehát a sor legutolsó nem nulla értékű cellájáig terjedő részét, illetve az abban szereplő értékeket kell ';'-kel elválasztva kiírni.

Ennek megfelelően javítottuk a 4. teszteset kimenetét, ahol felesleges ';'-ek voltak a sor végén, illetve az 5. teszteset bemenetét, ahol A2 helyett A1 szerepelt. Elnézést kérünk a hibákért!

Előzmény: [122] NemBen, 2009-11-09 21:49:22
[122] NemBen2009-11-09 21:49:22

Még egy dolog: ha jól látom az 5ös tesztfájl mintakimenete is hibás... ki05.csv-ben az első oszlop értékei rosszak (így gyakorlatilag az egész kimenet is)

NemBen

[121] NemBen2009-11-09 21:09:43

Igen... ez a CSV formázás nekem sem teljesen tiszta... Ha maradunk a hagyományos CSVnél, akkor ha szeretnénk egy n*m-es tartományt kiíratni, akkor az n sort tartalmaz, soronként m darab ;-vel elválasztott értékkel (illetve null értékkel).

Ha az én programom ilyen formában adja ki a megoldást, az mennyire elfogadható?

Ja és még egy megjegyzés: a nem egész számok esetében szándékosan van , használva tizedesvesszőnek? Pascalnál és sok más programnyelvnél ez megnehezíti a szövegből számmá való konverziót. (Röstellem, de bizony jó idő volt mire rájöttem hogy ez okoz galibát a programomban.)

NemBen

[120] besz142009-11-09 10:38:30

Az S.47 feladattal kapcsolatban kérdezném azt, hogy abban az esetben, ha egy érték után még van több üres oszlop is, akkor mindegyik üres oszlop esetén ki kell tenni a ;-t vagy sem?

Például a ki04.csv esetében az első sorban csak egyetlen érték szerepel. Viszont a többi sorokat figyelembe véve egy 8 soros és hat oszlopos részt kellene kiiratni. Ha minden üres cella esetén ;-t teszünk, akkor az első sor végén négy ; kellene szerepeljen. Tehát a kérdés az lenne, hogy ki kell ezeket iratni vagy sem.

Válaszát előre is köszönöm.

[119] Schmieder László2009-11-01 20:07:51

Jól látod a dolgot, a példa hibás, úgy jó. Az a kimenet a megfelelő, amelyet Te megadtál.

Előzmény: [118] Tusike, 2009-10-31 14:16:17
[118] Tusike2009-10-31 14:16:17

Tagoltabban:

4;

12,35; ;28,18

(Az utolsó két szám közt még mindig értendő egy sorköz)

Előzmény: [117] Tusike, 2009-10-31 14:08:57
[117] Tusike2009-10-31 14:08:57

A ki01.csv-t valahogy nagyon nem akarom átlátni. A kimenetnek nem az alábbinak kéne lennie?

Kezdet: '1-es sor '2-es sor 4; 'A3-as cella értéke '4-es sor 12,35; 'A5-ös cella értéke ;28,18 'és a kiszámolt B6 pedig nem 22 hanem 28,18 Vége

Nem nagyon értek a CSV formátumhoz, lehet hogy valamit nagyon elnézek, de a többi példa alapján valami hasonlónak kellene lennie. Előre köszönöm a választ, Várnai Péter

[116] Engedy Balázs2009-10-23 11:15:49

Ilyen bemenetet természetesen nem engedünk meg.

Előzmény: [115] NemBen, 2009-10-22 16:46:57
[115] NemBen2009-10-22 16:46:57

Nekem is lenne egy kérdésem. Mi van ha nem létező cellára hivatkozunk? pl A1:A100=B2+1, itt ugyebár A100 már B101re hivatkozna, ami ugye nem létezik. Vagy ez nem szabályos bemenet?

[114] Schmieder László2009-10-16 20:37:54

Az 1. kérdésre a válasz az, hogy valóban a B1:E1=A1+1 a helyes képlet.

A 2. kérdésnél egyszerűbb az élet, ha a matematikában megszokott írásmódot fogadjuk csak el, tehát 1*-5 nem helyes. Mivel nincs zárójelezés, ezért ilyen kifejezést ebben a feladatban nem kell tudni feldolgoznia a programnak.

A 3. kérdés tényleg ravasz, mert csak egy hibajelzés adható. A program bármelyiket adja, helyes kimenetnek számít egy ilyen esetben.

A 4. kérdésre válaszolva: a letölthető állományok az Elektronikus Munkafüzetbe belépve megtalálhatóak a feladatoknál.

Előzmény: [113] Adrián Patrik, 2009-10-16 00:07:04
[113] Adrián Patrik2009-10-16 00:07:04

Köszönöm a választ, de vannak új kérdéseim. Először is a második példában (be02.txt) a harmadik sor nem véletlenül

B1:E1=A1+1

akart lenni? Így ugyanis nekem a következő jön ki, ha Excelbe beírom:

1 4 13 40 121

2 8 26 80 242

3 12 39 120 363

4 16 52 160 484

5 20 65 200 605

Második kérdésem az (unáris) mínuszjellel kapcsolatos: A feladat "egyszerű alakban megadott valós számokat" ígér, ebbe mondjuk a -5 is beletartozik. Lehet-e például olyan input, hogy A1=-5, A1=4+-5, A1=6--5, A1=1*-5?

Harmadik kérdésem talán egy kicsit már kötözködés: Mi a C1 értéke a következők után:

A1=A2

A2=A1

B1=1/0

C1=A1+B1

Negyediknek pedig annyi lenne, hogy a teszt I/O mikor kerül fel a lapra?

A válaszokat előre is köszönöm.

Előzmény: [112] Engedy Balázs, 2009-10-15 10:37:29
[112] Engedy Balázs2009-10-15 10:37:29

Egy #NulOszt "értékű" cellától függő cella "értéke" is minden esetben #NulOszt, vagyis a nullával osztás hiba tranzitíve továbbterjed.

Az említett példában tehát B1 értéke is #NulOszt.

Előzmény: [111] Adrián Patrik, 2009-10-15 00:26:45
[111] Adrián Patrik2009-10-15 00:26:45

Az S47 feladattal kapcsolatban lenne az a kérdésem, hogy a #NulOszt értékkel hogyan kell tovább számolni? Pl.

A1=1/0

B1=A1+5

esetben mi lesz B1 értéke?

[110] Engedy Balázs2009-09-28 21:04:11

"A sorok oldalhossz, majd ár szerint monoton növekvően rendezettek." -- ez alatt azt szeretnénk érteni, hogy a bemenetben szereplő (Bi,Ci) párok (nem szigorúan) monoton növekvő sorozatot alkotnak (lexikografikus rendezést feltételezve), azaz - formálisan - ha i<j, akkor Bi<Bj vagy Bi=Bj és Ci\leCj.

Tehát az 1. és 3. példa előfordulhat, a 2. viszont nem.

Előzmény: [108] Seregi B. M., 2009-09-28 19:36:32
[109] Seregi B. M.2009-09-28 19:37:29

Sajnálom, a formázás nem sikerült jól, minden második szám után sortörés van a példáknál.

Elnézést.

Előzmény: [108] Seregi B. M., 2009-09-28 19:36:32
[108] Seregi B. M.2009-09-28 19:36:32

Az S.46-os feladattal kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy lehetséges-e ilyen input:

1 2 1 100 2 10

Tehát, hogy a kisebb méretű vászon legdrágább típusa lehet-e drágább, mint a nagyobb méretű legolcsóbbika, valamint ez általánosítva, hogy bármelyik nagyobb méretű vászon között akadhat-e olyan, ami olcsóbb, mint egy kisebb méretű.

Pl.: 1 2 2 10 2 1

Remélem érthető volt, mert a mon. növ. megértettem, csak nem tudom, hogy ez a él-e az egyes méretek között is, valamint, ha él, akkor szig. mon. növ. vagy mon. növ. áll fent?

Pl.:

1 2 1 2 2 2

A példateszteseteket átböngészve úgy láttam, hogy szig. mon. növ. áll fent, de nem tudom, hogy ez általánosan is igaz-e.

Előre is köszönöm!

Ben

[107] jonas2009-09-28 18:19:23

Egyetértek. Annak idején az én I. 12. feladatra adott megoldásomra, amit szándékosan nagyon túlbonyolított trükkös módon oldottam meg, megadták a teljes pontszámot, így olyan használható megoldást már nem lehet könnyű szándékosan készíteni, amit az I versenyben a bonyolultsága miatt lepontoznak.

(Egyébként az I. 215. feladat nekem nagyon tetszik, az előző két félévben én is feladtam valami hasonlót a hallgatóimnak. Programozási gyakorlatnak is jó, de a sejtést bebizonyítani is érdekes.)

Előzmény: [103] Engedy Balázs, 2009-06-14 11:52:58
[106] Seregi B. M.2009-09-28 14:40:41

Semmi gond! Köszönöm!

[105] Engedy Balázs2009-09-28 14:31:02

De igen. Rögtön intézkedünk, elnézést.

Előzmény: [104] Seregi B. M., 2009-09-28 13:21:14
[104] Seregi B. M.2009-09-28 13:21:14

Üdv!

Most akkor mi van az S jelű feladattal? Nem ma kellett volna a szövegnek is megjelennie? Vagy nem értek valamit?

Ben

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]