Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
Informatika rovattal
Kiadja a MATFUND Alapítvány
Már regisztráltál?
Új vendég vagy?

Fórum: A KöMaL pontverseny

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]    [15]    [16]    [17]    [18]    [19]    [20]    [21]    [22]    [23]    [24]    [25]    [26]    [27]    [28]    [29]    [30]    [31]  

Szeretnél hozzászólni? Jelentkezz be.
[547] Doky2009-04-20 19:51:15

Szia Rizsesz! Igen én is így tudtam... mikor még mi versenyeztünk (Krisztus előtt) akkor sem lehetett kapni szerintem plusz pontot. Vagy mégis? nem is tudom... Hát akkor a fiatal ember megszívta :) csak elég hülyén mutat a statisztikában :, nem ártana gyorsan javítani a dolgot :) ( ez csak egy javaslat) Üdv mindenkinek!

Előzmény: [546] rizsesz, 2009-04-19 21:59:41
[546] rizsesz2009-04-19 21:59:41

Olykor előfordul, és az adminisztráció (akik igazán tudhatnák, hogy az elvi maximum egy C feladatra 5 pont, mivel már hosszú évek óta nincsen + pont) a 0 pontot rögzíti 9-nek.

Szóval szegény fiatalembernek az említett feladatra küldött megoldása vélhetően hibás.

Előzmény: [545] Doky, 2009-04-19 18:39:29
[545] Doky2009-04-19 18:39:29

Ez tetszik.... 9 pont... valamit tud a srác.... az én tanitványomat.... meg alig p némyelyik feladatára 2 pontott :)( pedig sztem nem csak 1-2 pontot ér)

[544] Radián2009-04-17 17:05:25

Hogy lehet egy 5 pontos feladra 9 pontot kapni? Borsod Dávid 9. osztályos tanuló a C.973-as feladatra 9 pontot kapott. Elírás vagy tényleg lehet ennyi plussz pontot kapni.(Esetleg két pontszámát egybeírták?)

[543] vogel2009-04-17 16:31:13

Korrigáltak. Tévedés lett volna? A munkafüzetben nem is lehet több pontot beállítani, mint amennyi a max. Nem értem.

[542] vogel2009-04-16 20:00:17

Itt egy ellenpélda. Valószínűleg az 5-pontos 4-pontosra is van.

Előzmény: [541] jonas, 2009-04-16 19:24:21
[541] jonas2009-04-16 19:24:21

Úgy tudom, plusz pontot nem lehet kapni. Ezt a lehetőséget megszüntették már nagyon régen, talán akkor, amikor a B pontverseny indult.

A versenykiírás a következőt írja.

Minden feladatra csak egy megoldást értékelünk. Természetesen örömmel várunk általánosításokat, megjegyzéseket, másfajta megoldási vagy kitűzésre tett javaslatokat, ezeket szívesen közöljük, sőt, a pontversenyen kívül különdíj formájában is elismerjük.

Előzmény: [540] Huszár Kristóf, 2009-04-16 18:26:23
[540] Huszár Kristóf2009-04-16 18:26:23

Sziasztok!

Milyen esetekben jár egy feladatra pluszpont a B pontversenyben? Pl.: 4 pont egy 3 pontosra, vagy 5 egy 4 pontosra?

[539] lorantfy2009-03-14 11:14:12

Március 16-án (hétfőn) még feladhatod.

Előzmény: [538] Radián, 2009-03-13 17:17:26
[538] Radián2009-03-13 17:17:26

Sziasztok!

Egy kérdésem lenne: A KöMaL-ba (mármint az újságba) azt írják a feladatok beküldési határideje március 15, míg az interneten márc. 16. van feltéve. Akkor most hányadika határidő? A választ előre is köszönöm.

[537] S.Ákos2009-02-28 13:25:12

Üdv!

A B.4154. feladatban megengedett, hogy 2 vagy több őrnek ugyanaz legyen az őrhelye?

[536] m2mm2009-02-28 08:12:40

Üdv!

Az A.473.-ban a gömbháromszögek azonos sugarú gömbhöz tartoznak?

[535] Kepler2009-02-07 15:33:30

Igen, ebben igazad van... és pont az a baj, hogy ezeket nem gondoltam végig, pedig maga a logika meg volt.... :S... De hát ugye ami nem teljes megoldás azért nem jár pont :S... Kár mert eddig az elején voltam :S most megint vissza estem kb az 50. helyre :S. Na de mindegy, talán okulok majd a hibáimból, s legközelebb mindent leírok.... Na további jó javítást neked Rizsesz!

Előzmény: [534] rizsesz, 2009-02-06 08:20:02
[534] rizsesz2009-02-06 08:20:02

Hát, annak idején, amikor passzióból megoldottam, akkor hittem benne, hogy lesznek vele gondok :) aszimmetrikus feladat a két oldal vonatkozásában + fura helyzetek is előfordulhatnak - túl sok a hibalehetőség :)

Előzmény: [532] Kepler, 2009-02-05 21:45:08
[533] Káli gúla2009-02-05 22:29:19

Örülök, hogy pont ezt a példát említed. Horribile dictu, 1995-ben egy jámbor írásbeli érettségi feladat volt a 8,16,20 számokkal, és a hivatalos megoldókulcs a megszerezhető 14 pontból 12-t adott az (egyetlen) jó megoldásért, egy-egy további pontot pedig a két nemlétezőért. Azzal áltatom magam, hogy ezt a furcsaságot először én tettem nyilvánosan szóvá egy Indexes topikban, még 2001-ben.

Előzmény: [531] rizsesz, 2009-02-05 16:05:24
[532] Kepler2009-02-05 21:45:08

Meggyőztél Rizsesz! Jogos, :)! De ahogy azt elnézem nem csak te általad kapnak kevés pontot a versenyzők.... :) a C.957-est is sokan néztük el :S Velem az élen ... ott is kihagytam egy megoldást hihihi! de mivel csak 1 pontot kaptam ezért több mindent elnéztem.... Bár arra már nem nagyon emlékszem mit küldtem be :)

Előzmény: [531] rizsesz, 2009-02-05 16:05:24
[531] rizsesz2009-02-05 16:05:24

Egy egyszerű példáját a diszkussziónak.

Pofonegyszerű feladat. 113 versenyző nem is gondol arra, hogy hogyan helyezkedhet el a 3 megadott terület. 22 gondol erre, de arra nem, hogy ténylegesen létezik-e ilyen négyszög. Marad 3 versenyző.

Egyrészt egy korábbi véleményre kívánok utalni, miszerint a feladat megoldását látom, a diszkusszió csak másodlagos...

Szerintem pont nem, itt például sokkal nehezebb volt azt igazolni, hogy 1 esetben létezik megfelelő négyszög.

És igen, ezt is én javítottam (a szerkesztőség véleményét kikérve).

Fontosabb tanulság lehet a mostani C-vel kapcsolatban, ami versenyen is elvárás - mondjuk ki a tételeket. Az az egyik pont, amin szerintem sokan pontot buktak. A másik fele a hiányos diszkusszió, ami a megoldást elnézve (egy egyszerű Pitegorasz-tétel) simán megér újabb 2 pontot.

Előzmény: [530] Euler, 2009-02-05 15:31:49
[530] Euler2009-02-05 15:31:49

nem értem, hogy ezt miért irtad le, elmondanád?

Előzmény: [529] rizsesz, 2009-02-04 22:36:36
[529] rizsesz2009-02-04 22:36:36

http://www.komal.hu/verseny/2003-03/B.h.shtml B.3628.

A statisztika:

144 dolgozat érkezett. 4 pontot kapott:Csajbók Bence, Pongrácz András, Salát Máté. 3 pontot kapott:Bereczki Péter, Buda Jakab, Farkas 137 Balázs, Fehér Gábor, Filus Tamás, Füredi Mihály, Gehér György, Gombkötő Tamás, Hidasi Balázs, Hubai Tamás, Jávori Bálint, Jelitai Kálmán, Kőrizs Beatrix, Lorántfy Bettina, Mészáros Gábor, Pálinkás Csaba, Poronyi Balázs, Prónai Anett, Ruppert László Gábor, Szalai Attila, Tábor Áron, Vaskó Richárd. 2 pontot kapott:113 versenyző. 1 pontot kapott:4 versenyző. 0 pontot kapott:2 versenyző.

Előzmény: [528] Euler, 2009-02-04 21:57:01
[528] Euler2009-02-04 21:57:01

Amikor még beküldtem a Kömal feladatait, nálam is előfordult, hogy nem értettem pl. miért csak 3 pontot adtak egy olyan B pontversenybeli 5 pontot érő feladatra, amelyre a megoldásom jó volt, de nem vitattam a pontozót, mert akik kijelölik a pontozókat, tudják mit csinálnak és persze azok is, akik javitanak. Az emlitett feladat tipikus diszkussziót igénylő feladat, melyben nagyon oda kell fugyelni minden esetre, sajnos manapság ilyen feladat ritkán fordul elő, ezeket esetleg gyakorolni kellene.

Előzmény: [522] Kepler, 2009-02-03 19:45:36
[527] Kepler2009-02-04 17:34:14

Lehet, hogy igaza van R.R. King-nek... és szerintem az a alaposságra kell menni, de ha nyomon követhető, és nem is irt hülyeséget akkor mért nem kap 3-4 pontot? attól függően mennyire volt nyomon követhető.... Nem hiszem hogy csak 2 pontot ér a teljes megoldás.... Főleg amiatt amiért te vontad le a pontot. De hát mindegy te vagy a pontozó.... Csak én nem gondoltam volna hogy így kéred a megoldást.. Mert akkor talán én is így csinálom.... De ha jól tudom egy feladat megoldása ha értelmes, nyomon követhető.... akkor ugyan annyi pontot kellene kapni az eminens diáknak, mint amit a megoldó kulcs ír... Na Üdv!

[526] rizsesz2009-02-04 17:32:07

Igen. Náluk ez megengedhető. Kitételek: nézzünk egy hagyományos egyetemi matek vizsgát (én a közgázos helyzetet láttam). Emberünk hallja, hogy van 10 típuspélda, ha azokat átlátja, megvan a vizsga. Elmegy, megbukik. Miért? Mert a típuspéldát átfogalmazták. Más adatokat adtak meg benne. Másmilyen volt a függvény. Mert nem tudott szorzatot deriválni. Tudom, nagyon távoli hasonlat. Egy feladatból meg pláne nem szerencsés leszűrni semmi ilyesmit.

Előzmény: [525] janomo, 2009-02-04 17:14:21
[525] janomo2009-02-04 17:14:21

Ami azt illeti, közhely, hogy a matematikában a tökéletesség, precízség a legfontosabb. Szerintem ez koránt sincs így, nagy matematikusok dolgoztak szemétdombokon lásd Évariste Galois és sokan nem. A matematikában az elmélet a lényeg és a nem a sok milliónyi pici eset kiértékelése

Előzmény: [523] rizsesz, 2009-02-03 23:18:07
[524] R.R King2009-02-04 05:55:20

Vagy inkább a hetedikes gyerek tanára volt alapos:)

Előzmény: [523] rizsesz, 2009-02-03 23:18:07
[523] rizsesz2009-02-03 23:18:07

Jahh. Én javítottam, és imádtam a diszkussziós feladatokat. Mert igazából ez nevel tökéletességre. Teljes ábrára, koordináta-geometriára (már ahol engedi a feladat).

A diszkusszió szerintem 2 pontot ért. Aki meg nem diszkutált, az meg nyilván meg sem nézte a 3 esetet, tehát még legalább +1 pontot elvesztett (gondolom jobb esetben hármat).

És a másodikos tudja miről van szóhoz kapcsolódva: volt olyan hetedikes, aki kellőképpen alapos volt.

Előzmény: [522] Kepler, 2009-02-03 19:45:36

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]    [15]    [16]    [17]    [18]    [19]    [20]    [21]    [22]    [23]    [24]    [25]    [26]    [27]    [28]    [29]    [30]    [31]