Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
Informatika rovattal
Kiadja a MATFUND Alapítvány
Már regisztráltál?
Új vendég vagy?

Fórum: A KöMaL pontverseny

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]    [15]    [16]    [17]    [18]    [19]    [20]    [21]    [22]    [23]    [24]    [25]    [26]    [27]    [28]    [29]    [30]    [31]  

Szeretnél hozzászólni? Jelentkezz be.
[22] Rizsa2003-11-04 12:48:42

a masik dolog pedig a plusz pont. nem tudom, hogy mennyire kuldozgetnek a diakok masodik megoldasokat, altalanositasokat, de en tavaly is javitottam, akarmilyen hihetetlen, es se az 500 darabos c-k kozott, sem a b-k kozott nem talalkoztam plusz megoldassal, altalanositassal. en peldaul emlekszem, hogy 9.-ben kuldozgettem a vege fele mar masodik megoldasokat, (bar nem kaptam plusz pontot:)), de lelkes voltam a plusz pont remenyeben. most ezzel nem talalkoztam.

Rizs, alias Korizs Andras

[21] Rizsa2003-11-04 12:44:38

kedves aron! nem szeretnem a devians elemet kepviselni, mert most megint lejaratom magam. de! szerintem ha utana neznel, akkor latnad, hogy en is csinalgattam a komalt, es tudom, hogy mit jelent az hogy a, b, c es n, gy, f, c pontverseny. tehat ez a kioktatas dolog elegge sziven utott, mar bocsanat. en azt mondtam, hogy a gy-ben tobb sikerelmenye volt az embernek, mint a b-ben (tobb feladatot lehetett megoldani szerintem). ezt abbol szurtem le, hogy a tavalyi ev 9.-es versenyen ketten is 5 pontos megoldas nelkul lettek dijazottak, ez vajon mit is jelent? az a par diak, akik pedig elhuznak, csinalhattak regebben a gy mellett az f-t is.

[20] Rizsa2003-11-04 12:36:01

Ja! Meg az a szerencse, hogy en se javitok...

Előzmény: [18] Tábor Áron, 2003-11-04 11:10:46
[19] Kós Géza2003-11-04 12:26:33

Az off-line pontbeírást nem támogatnám. Nagyon sok veszélye van, az egyik helyen módosított adatokat felülírhatják a másik helyről jövő adatok stb.

A pontverseny programja néhány éve Linux alatt fut, és az adatokat több helyről, párhuzamosan is be lehet írni. Elméletileg tehát megvan a lehetőség arra, hogy a javítók maguk írják be a pontokat.

Amióta a többfelhasználós rendszer van, és a beírásban két-három segítő is részt vesz, nincsenek sok hetes csúszások. (A pontszámokat szintén lelkes egyetemisták írják be. Ez egy másik csapat, nem ugyanazok, mint a javítók. :-) A harmadik csapat válogatja szét a dolgozatokat.)

Előzmény: [16] SchZol, 2003-11-03 23:30:41
[18] Tábor Áron2003-11-04 11:10:46

A javítóknak folyton sok dolguk van. :) Most éppen KöMaL fórumot nézegetnek... :))

Előzmény: [10] Rizsa, 2003-11-03 15:38:20
[17] Tábor Áron2003-11-04 10:49:50

Üdv mindenkinek a KöMaL fórumban. Mint korábbi beküldő illetve jelenlegi javító (azaz "lelkes egyetemista") hamarosan hozzászólok a javítás kérdéseihez, most azonban még elég nagy kupac dolgozatot nem néztem át, ezért általános tapasztalatokat még nem vonok le. Szerintem Bélának nagyjából igaza van. Egyrészt jelenleg se tudja mindenki hogy C-t és B-t nem lehet egyszerre küldeni, így mi amúgy is kijavítjuk (hiszen nem tudjuk hogy pl C-t is küldött) (és van aki mást se tud még: iskola, évfolyam felírása, balszélre az egész, 1 lapra csak 1 példa...) Tehát pluszmunkánk amúgy is gyakran van, és 9-10-edikeseknek B és C egyszerre engedélyezése megfontolandó... (9-es, aki életében először nyitja ki a KöMaLt nem biztos hogy év elején tudja, hogy mit kéne neki küldenie...) Ja és A/B/C nem felel meg F/Gy/C-nek, mert C nagyjából megfelel a régi C-nek, A nagyjából megfelel a régi Nnek, Gy+F ből pedig lényegében B lett...

[16] SchZol2003-11-03 23:30:41

Miért nem a javítók írják be a pontszámokat számítógépbe, akkor ha valaki visszahozná a kijavított dolgozatokat, hozhatná vele a fájlt amiben benne vannak a pontszámok. Én Abacucos feladatokat javítok és ott így működik.

Zoli

[15] Kós Géza2003-11-03 23:01:56

A feladatok feldolgozása kicsit időigényes dolog. Több, mint egy hét, amíg az összes dolgozat megérkezik, utána szétválogatják feladatonként, és csak ezután kerülnek a dolgozatok a jaítókhoz. A javítók többnyire 1-3 hét után hozzák vissza, és akkor lehet a pontszámokat beírni a számítógépbe. A beírandó kötegek is gyakran sorban állnak, különösen az első egy-két hónapban.

A munka nagy részét lelkes egyetemisták csinálják.

Az A pontverseny esetében az eljárás annyiban rövidebb, hogy legtöbbször én javítom a dolgozatokat, és ahogy kész vagyok egy csomaggal, rögtön be is írom.

Az A.324-es feladatot már beírtam. Az A.325-öst valaki más már kijavította, de az egyik dolgozatot szeretném külön megnézni belőle, valószínűleg holnap meglesz. Az A.323. még nincs kijavítva.

Előzmény: [10] Rizsa, 2003-11-03 15:38:20
[14] Geg2003-11-03 19:07:10

Nem baj Mate, Te majd gondoskodsz a 6 pontos peldakrol ! :)

Előzmény: [7] Mate, 2003-11-03 12:21:39
[13] Rizsa2003-11-03 18:10:38

Erre nem is utaltam, mert nyilván mindenki abban a pontversenyben indulna, aminekszemének és szájának ingere. Amit hiszek, hogy eléggé félreérthető volt,amit beírtam. Csak arra utaltam, hogy főleg a 9. és 10.osztályosoknál elég nagyok a különbségek, és 11. és 12. között már sokkal egyértelműbb, hogy nehezebb vagy könnyebb feladatokkal foglalkozik az illető.

[12] lazar2003-11-03 15:53:27

Nem lehetne fizikabol is kituzni nehzebb feladatok versenyt? Havi ket harom, "combosabb" 5-6 pontos feladattal?

Előzmény: [7] Mate, 2003-11-03 12:21:39
[11] lazar2003-11-03 15:51:32

Kicsit konfuz amit irsz, mivel szerintem a mostani A,B,C rendszer gyakorlatilag ugyanaz, mint a regi C, Gy, F, csak maskepp hivjak. Mekkora tobbletmunkat jelentene, ha mindenki indulhatna mindenhol? Masreszt nem hiszem, hogy a "jobbak" farasztanak magukat a konnyebb feladatokkal, amik nekik mar nem jelentenek kihivast.

Előzmény: [9] Rizsa, 2003-11-03 14:55:19
[10] Rizsa2003-11-03 15:38:20

varhatoan mikor lesz frissitve az a pontverseny? foleg az a erdekelne... rizsa

[9] Rizsa2003-11-03 14:55:19

Tehát zavarba jön, nem tud mit tenni. Ezzel magyarázható, hogy öten indultak az ált. iskolás B-ben. Persze ez lehet a diákok hibája is, hiszen a pontszámok sem voltak akkorák, mint az elmúlt 3 évben (term. az említett pontverseny az ált. iskolásoké). Nem szeretném Bélát ezzel megbántani :), de az ő évfolyamukon 3 éve az első 3-ből most ketten voltak diákolimpián 11.-esként. Azt is érdemes megnézni, hogy a C-ben hányan vettek részt. Ezt megfigyelve látható, hogy itt is kevés az általános iskolás, holott a 10-ben 2-en is vannak. Szerintem a Gy és F versenyek (amelyek megszűnésének okáról nem tudok) voltak a legoptimálisabbak. Minden 9.-,10.-es együtt versenyez a Gy-ben az évfolyamával, de a jobbaknak nem feltétlenül kell már az A-val foglalkozni, ott van nekik az F! Ennyit szerettem volna hozzáfűzni. Kőrizs András

Előzmény: [8] Rizsa, 2003-11-03 14:47:43
[8] Rizsa2003-11-03 14:47:43

Szerintem egyik megoldás sem helyes, mert igazából akkor volt jó a pontverseny, amikor még léteztek az F és Gy versenyek is. Gondoljunk csak bele, hogy mit is jelent a jelenlegi rendszer. A diákok elég változatos indokokkal indulnak el ezen versenyeken. Van, aki fanatikusan csinálja, és már minden új szám megjelenése előtt két nappal csak a tanárt nyúzza, hogy mikor lesz KÖMAL. Van, aki hobbi szinten csinálgatja, gyakorolgat, és van, akit mondjuk matematika fakultáción köteleznek erre. Nyilván alapvetően mindegyik diák más eredménnyel van megelégedve. Ha most veszünk egy tehetséges (de nem a legjobbak között szereplő) általános iskolás,esetleg 9.-es diákot, akkor ő a jelenlegi helyzet szerint mit tehet: a.: elindul a C-ben, ahol mondjuk kap egy-két feladatot, amit nem tud megoldani, és ugrott az első 10 hely. Már pedig igencsak presztízs kérdés ez, hogy valaki a 10ben van e vagy sem. Míg a B feladatait nehéznek találhatja.

Előzmény: [5] Rácz Béla, 2003-11-02 19:23:25
[7] Mate2003-11-03 12:21:39

Tudom, hogy a középiskolai fizikatananyag csökkentése miatt sok (főleg fiatalabb) versenyző elriad a nehezebb fizikafeladatoktól, ezért egyrészt megértem, hogy az utóbbi 1-2 évben több az alacsonyabb pontszámú feladat. Azonban nem szabadna, hogy a 3-4 pontos feladatok száma olyan mértékben megszaporodjon, hogy havonta csak egy-két 5 pontos példát lehessen kitűzni. Arról nem is beszélve, hogy már egy éve nem jelent meg 6 pontos fizikafeladat. Hogyan készüljenek így a diákok a komolyabb felkészültséget igénylő olimpiára? Ne csodálkozzunk, ha a tavalyi csapat eredménye elmarad az előző évi eredményektől!

[6] zsako2003-11-03 09:48:47

I58

A feladatra egy adatállományt kérünk, valamint a feladatszövegben kiírt programot (i58.pas, ...).

Zsakó László

Előzmény: [3] Degu, 2003-11-02 15:40:24
[5] Rácz Béla2003-11-02 19:23:25

Nos, ha már a szabályokról van szó:

Tavaly vezették be azt a szabályt, hogy egy diák a B és a C pontverseny közül egyszerre csak az egyikben vehet részt. Ez a javítás szempontjából érthető (a dolgozatok nagy száma nehézzé teszi az értékelést). A tavalyi év azonban azt mutatta, hogy ez a szabályozás a fiatalabb versenyzőket elriasztja a B pontversenytől (összesen 5 induló volt az általános iskolás B versenyben!!); pedig a B a tehetségesebb versenyzők számára a C-nél talán hasznosabb. Ezért talán jobb lenne, ha a korlátozás csak a 11-12. osztályra vonatkozna.

[4] Kós Géza2003-11-02 17:42:33

A matematika és fizika felére tudok válaszolni, az informatika kérdést majd továbbítom.

Mindig abból kell kiindulni, hogy a dolgozatot a javító el fogja olvasni, és el akarja dönteni, hogy a megoldásod teljes, vagy hiányzik belőle valami. Arra kell törekedni, hogy a javító minél könyebben megértse. Ilyen szempontból a túl sok kisérő szöveg is zavaró lehet.

Az indoklással kapcsolatban: nézd meg a lapban megjelent mintamegoldásokat. Ezek kissé bőbeszédűek, de az kiderül belőlük, hogy körülbelül milyen jellegű indoklásokat várunk. Nem szükséges teljes mondatokat írni, elég olyanokat, mint "szinusz-tétel az XYZ háromszögben:". Használhatod a szokásos rövidítéseket, pl. a sor végére odaírod, hogy "/()2".

Az ábrákat csak akkor érdemes külön lapon beküldeni, ha sokszor, több különböző oldalon hivatkozol rájuk. Például elég kellemetlen, ha a papír egyik oldalán van az ábra, a másikon magyarázol róla, a javító meg 5 másodpercenként forgathatja a lapot előre-hátra. Ilyenkor tényleg jobb külön lapra rajzolni. Ha viszont csak az ábra közvetlen közelében hivatkozol rá, akkor semmi gond.

Előzmény: [2] Degu, 2003-11-02 14:52:08
[3] Degu2003-11-02 15:40:24

Az I58as feladatnál csak az eredmény állományt kell beküldeni, de akkor hova írjam az adataimat. Minden kimenetnek egyformának kell lenni, de ebben az esetben hogyan ellenörzik, hogy nem törént másolás?

[2] Degu2003-11-02 14:52:08

A dolgozatok formájáról lenne néhány kérdésem: Egy matematika vagy fizika feladatnál mennyire kell a felírt összefüggéseket indokolni, például nem nagyon szeretek maguktól értetödő dolgokat hosszan magyarázni. A kis, pár centis segédrajzokat is külön lapon küldjem el? A programozási feladatoknál a programokat delphiben írom, namost Delphiben az ember unitokat ír, a programnak csak annyi a feladata, hogy elvégezze a mindenféle windows kompatibilitási izéket, tehát melyik unitba vagy a főprogramba írjam az adatokat? Egy delphi project állhat 10 fájlból is, mindet küldjem el? Előre is kösz a választ.

[1] Kós Géza2003-10-29 13:15:44

Ebben a témában a KöMaL pontversenyeivel kapcsolatos észrevételeket, véleményeket vitatjuk meg, a pontverseny szabályaitól kezdve a feladatok megoldásáig.

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]    [15]    [16]    [17]    [18]    [19]    [20]    [21]    [22]    [23]    [24]    [25]    [26]    [27]    [28]    [29]    [30]    [31]