Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
Informatika rovattal
Kiadja a MATFUND Alapítvány
Már regisztráltál?
Új vendég vagy?

Fórum: A KöMaL pontverseny

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]    [15]    [16]    [17]    [18]    [19]    [20]    [21]    [22]    [23]    [24]    [25]    [26]    [27]    [28]    [29]    [30]    [31]  

Szeretnél hozzászólni? Jelentkezz be.
[530] Euler2009-02-05 15:31:49

nem értem, hogy ezt miért irtad le, elmondanád?

Előzmény: [529] rizsesz, 2009-02-04 22:36:36
[529] rizsesz2009-02-04 22:36:36

http://www.komal.hu/verseny/2003-03/B.h.shtml B.3628.

A statisztika:

144 dolgozat érkezett. 4 pontot kapott:Csajbók Bence, Pongrácz András, Salát Máté. 3 pontot kapott:Bereczki Péter, Buda Jakab, Farkas 137 Balázs, Fehér Gábor, Filus Tamás, Füredi Mihály, Gehér György, Gombkötő Tamás, Hidasi Balázs, Hubai Tamás, Jávori Bálint, Jelitai Kálmán, Kőrizs Beatrix, Lorántfy Bettina, Mészáros Gábor, Pálinkás Csaba, Poronyi Balázs, Prónai Anett, Ruppert László Gábor, Szalai Attila, Tábor Áron, Vaskó Richárd. 2 pontot kapott:113 versenyző. 1 pontot kapott:4 versenyző. 0 pontot kapott:2 versenyző.

Előzmény: [528] Euler, 2009-02-04 21:57:01
[528] Euler2009-02-04 21:57:01

Amikor még beküldtem a Kömal feladatait, nálam is előfordult, hogy nem értettem pl. miért csak 3 pontot adtak egy olyan B pontversenybeli 5 pontot érő feladatra, amelyre a megoldásom jó volt, de nem vitattam a pontozót, mert akik kijelölik a pontozókat, tudják mit csinálnak és persze azok is, akik javitanak. Az emlitett feladat tipikus diszkussziót igénylő feladat, melyben nagyon oda kell fugyelni minden esetre, sajnos manapság ilyen feladat ritkán fordul elő, ezeket esetleg gyakorolni kellene.

Előzmény: [522] Kepler, 2009-02-03 19:45:36
[527] Kepler2009-02-04 17:34:14

Lehet, hogy igaza van R.R. King-nek... és szerintem az a alaposságra kell menni, de ha nyomon követhető, és nem is irt hülyeséget akkor mért nem kap 3-4 pontot? attól függően mennyire volt nyomon követhető.... Nem hiszem hogy csak 2 pontot ér a teljes megoldás.... Főleg amiatt amiért te vontad le a pontot. De hát mindegy te vagy a pontozó.... Csak én nem gondoltam volna hogy így kéred a megoldást.. Mert akkor talán én is így csinálom.... De ha jól tudom egy feladat megoldása ha értelmes, nyomon követhető.... akkor ugyan annyi pontot kellene kapni az eminens diáknak, mint amit a megoldó kulcs ír... Na Üdv!

[526] rizsesz2009-02-04 17:32:07

Igen. Náluk ez megengedhető. Kitételek: nézzünk egy hagyományos egyetemi matek vizsgát (én a közgázos helyzetet láttam). Emberünk hallja, hogy van 10 típuspélda, ha azokat átlátja, megvan a vizsga. Elmegy, megbukik. Miért? Mert a típuspéldát átfogalmazták. Más adatokat adtak meg benne. Másmilyen volt a függvény. Mert nem tudott szorzatot deriválni. Tudom, nagyon távoli hasonlat. Egy feladatból meg pláne nem szerencsés leszűrni semmi ilyesmit.

Előzmény: [525] janomo, 2009-02-04 17:14:21
[525] janomo2009-02-04 17:14:21

Ami azt illeti, közhely, hogy a matematikában a tökéletesség, precízség a legfontosabb. Szerintem ez koránt sincs így, nagy matematikusok dolgoztak szemétdombokon lásd Évariste Galois és sokan nem. A matematikában az elmélet a lényeg és a nem a sok milliónyi pici eset kiértékelése

Előzmény: [523] rizsesz, 2009-02-03 23:18:07
[524] R.R King2009-02-04 05:55:20

Vagy inkább a hetedikes gyerek tanára volt alapos:)

Előzmény: [523] rizsesz, 2009-02-03 23:18:07
[523] rizsesz2009-02-03 23:18:07

Jahh. Én javítottam, és imádtam a diszkussziós feladatokat. Mert igazából ez nevel tökéletességre. Teljes ábrára, koordináta-geometriára (már ahol engedi a feladat).

A diszkusszió szerintem 2 pontot ért. Aki meg nem diszkutált, az meg nyilván meg sem nézte a 3 esetet, tehát még legalább +1 pontot elvesztett (gondolom jobb esetben hármat).

És a másodikos tudja miről van szóhoz kapcsolódva: volt olyan hetedikes, aki kellőképpen alapos volt.

Előzmény: [522] Kepler, 2009-02-03 19:45:36
[522] Kepler2009-02-03 19:45:36

Hát ami azt illeti Ábrám volt :D nekem, Thálesz- tételre is hivatkoztam :S , úgyhogy tényleg nem igazán vágom mért csak 2 pontot kaptam :S! Hát amit kihagytam az annyi volt hogy egy megoldás mikor van, bár szerintem logikus ha oda írom mikor nincs akkor tudom azt is mikor van egy megoldás. Mondjuk én úgy írtam le a megoldást, hogy szerkesztés menete.... ezért kaphattam csak két pontot?? ( ez akkor sem ferr, mert kb. a másodikos gyerek is megérti mit kellet csinálni hogy a feltétel teljesüljön :S!

Előzmény: [521] m2mm, 2009-02-03 17:51:45
[521] m2mm2009-02-03 17:51:45

Én a munkafüzetben töltöm fel, 2 pontot vesztettem az alábbiak miatt: ábra hiánya(holott csak azért nem mellékelek, mert nem tudok normális méretűt(informatikai gyengeség, nem matematikai)), nem hivatkozom a Thalész-tételre, hanem evidensnek tekintem. Lehet, hogy te is hasonló okok miatt vesztettel pontot.

Előzmény: [520] Kepler, 2009-02-03 16:18:17
[520] Kepler2009-02-03 16:18:17

Jézusom! Mi ez a vérengzés a c.952-es feladatnál??? Például én sem értem mért csak 2 pontot ért a megoldásom :S! Szerintem minden benne volt, egyet kihagytam, hogy mikor van csak egy megoldása.... szerintem követhető volt a megoldásom :S ! S csak két 2 pontot ért :S !

[519] Engedy Balázs2009-02-03 12:33:06

Tavaly az első 'S' feladat túlzottan nehézre, "misztikusra" sikeredett, ez sajnos - teljesen érthető módon - sok versenyzőt "elijesztett" a pontversenytől.

Az idei évtől kezdődően a tapasztalatokat nem feledve minden tőlünk telhetőt megteszünk annak érdekében, hogy ez ne fordulhasson elő mégegyszer, azaz igyekszünk érdekes, de megfelelő nehézségű feladatokat kitűzni.

Mindez persze mit sem érne a beérkező rengeteg ügyes megoldás nélkül, amit a versenyzőknek ezúttal is köszönünk! :)

Előzmény: [518] rizsesz, 2009-02-01 18:51:27
[518] rizsesz2009-02-01 18:51:27

Idén az S-ben 3 feladat után már most annyi pont kell a 10. helyhez, mint tavaly 9 feladat után a 4. helyhez :)

[517] R.R King2009-01-29 19:08:09

Üdv.

Azt szeretném megkérdezni, hogy miért nem frissülnek az eredmények pl. a C pontversenyben. Anélkül, hogy bárkit kritizálnék(szobatársam is javító volt és elég nagy meló+gépre is kell vinni stb. stb.), de azért erre még nem nagyon volt példa, hogy lassan február és még csak 3 feladat pontozása olvasható. Elnézést a türelmetlenségért..

[516] j.milan2009-01-07 16:42:50

Akár valamiféle rendezéseket - átalakításokat végző program fabrikálása, bár bonyolultnak tűnik, vagy valamilyen számítógépen futtatható matematikai program (mint a wolfram mat. bár vásárolni nem tervezek, ezért ez kilőve). De közben kezdek kitalálni egy jobb és szebb megoldást. A választ köszönöm, pár pontot biztosan fog jelenteni azthiszem.

Előzmény: [515] rizsesz, 2009-01-05 21:41:38
[515] rizsesz2009-01-05 21:41:38

"az utolsó lépést példaszámokat behelyettesítve végzem el" ezért biztosan. sőt, akár nulla is járhat, hiszen pl. x+y=x-y-t azonosságnak mondhatod y=0 esetén, holott nyilván nem az.

"illetve számítógéppel ellenőrzöm" - ezalatt mit értesz?

Előzmény: [514] j.milan, 2009-01-05 20:49:04
[514] j.milan2009-01-05 20:49:04

Azt szeretném kérdezni, hogy ha egy koordinátageometriával megoldott feladatban az utolsó lépést példaszámokat behelyettesítve végzem el, illetve számítógéppel ellenőrzöm (a paraméteres alakot), azért pontlevonás jár? Ez lehet, hogy lustaságnak tűnik elsőre, de most olyan eredményre jutottam koordinátageometriával, amit végigalakítgatni "szabadkézzel" az egész hónapot elvenné (és már elég sok idő volt így is, úgyhogy nem szívesen dobnám félre, és kezdenék új megoldás keresésébe)

[513] Ágoston2008-12-04 17:50:20

A mostani kömal B. 4122.ben "A piros mezők közül kettő a tábla szélén van". Ez azt jelenti, hogy legalább kettő, vagy azt, hogy pontosan kettő?

[512] Róbert Gida2008-11-28 01:05:56

Újra ki lett tűzve az A462.

Előzmény: [511] terminátor, 2008-10-30 07:33:14
[511] terminátor2008-10-30 07:33:14

Ha egy feladat szerinted hibásan lett kitűzve, akkor csendben írsz egy e-mailt a szerkesztőségnek. A feladat ilyenkor is tabu a beküldési határidőig.

R.G. egy hétig csendben marad, és utána is tartózkodik mások munkájának pocskondiázásától.

[510] nadorp2008-10-30 00:38:20

Nem oldottam meg a példát, de lehet hogy ki kéne egészíteni a "p nem osztója a-nak" feltétellel.

Előzmény: [508] nadorp, 2008-10-30 00:21:14
[509] RRichi2008-10-30 00:32:56

Elmúlt éjfél, és mi a KöMaL fórumra írogatunk/a KöMaL fórumot olvasgatjuk. Kockák vagyunk...

[508] nadorp2008-10-30 00:21:14

Nyertél, a 0-t 2-nek gondoltam :-)

Előzmény: [507] Róbert Gida, 2008-10-30 00:08:59
[507] Róbert Gida2008-10-30 00:08:59

k=1-re ak=3, ami 0 maradékot ad p=3-mal osztva. Tehát az első állítás hamis, a második igaz, így az akkor és csak akkor állítás hamis.

Előzmény: [506] nadorp, 2008-10-29 23:54:35
[506] nadorp2008-10-29 23:54:35

Kicsit már én is belezavarodtam a matematikai logikába :-), de

A ekvivalens B pontosan akkor ha nem A ekvivalens nem B

p=3 a=3 esetén a szumma NEM osztható p-vel

és NEM létezik k (szerencsésebb lenne n, mert nem kavarodik a futó index), melyre ak 0 vagy 1 maradékot ad p-vel osztva

Hol itt az ellentmondás ? ( lehet hogy csak fáradt vagyok végiggondolni)

Előzmény: [505] Róbert Gida, 2008-10-29 23:33:15

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]    [15]    [16]    [17]    [18]    [19]    [20]    [21]    [22]    [23]    [24]    [25]    [26]    [27]    [28]    [29]    [30]    [31]