Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
Informatika rovattal
Kiadja a MATFUND Alapítvány
Már regisztráltál?
Új vendég vagy?

Fórum: A KöMaL pontverseny

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]    [15]    [16]    [17]    [18]    [19]    [20]    [21]    [22]    [23]    [24]    [25]    [26]    [27]    [28]    [29]    [30]    [31]  

Szeretnél hozzászólni? Jelentkezz be.
[724] Róbert Gida2011-02-11 14:17:03

"terület általában pozitív"

Nálam mindig előjeles.

Persze feltehetik már a megoldást. Én nem teszem fel, még A jelűeknél is azt kapom meg, hogy a legkönnyebbeket oldom meg, akkor C jelűeknél mit mondanátok?

Előzmény: [723] logarlécész, 2011-02-11 06:29:57
[723] logarlécész2011-02-11 06:29:57

És akkor jelen esetben (már úgyis lejárt, tehát nyugodtan kérdezhetem) meg kellett volna adni, hogy mi a feltétele a háromszög megszerkeszthetőségének, és leírni, hogy az egyértelmű részeket hogyan kell megszerkeszteni? A példát értem, bár egy kicsit sántít, mert a terület általában pozitív. De azért a lényeg látszik belőle.

Előzmény: [722] SmallPotato, 2011-02-10 23:38:16
[722] SmallPotato2011-02-10 23:38:16

"Hiszen nem az a feladat, hogy hogy szerkesztenénk meg a háromszöget, hanem, hogy megszerkeszthető-e."

A feladat az, hogy (idézem) "szerkesszük meg". De elég nyilvánvaló, hogy ha adsz egy szerkesztési stratégiát, és (bizonyos adatok esetén) az nem működik, akkor nem végeztél teljes értékű munkát, mert a stratégiád alkalmazója adott esetben nem jut célhoz, és erről (hogy ugyanis a stratégiának korlátai vannak) előzetesen semmilyen információt nem kapott.

Ha egy feladat pl. úgy szól, hogy "mekkora a T területű négyzet oldala?", akkor erre a \sqrt{T} nem teljes értékű válasz, mert mi van, ha T < 0? És mondhatod, hogy "ja, akkor nincs megoldás" - de ezt nem akkor kell hozzátenni, amikor valaki már hiába próbálta a formuládat alkalmazni, hanem előre közölni kell.

Ha pl. szoftvert írsz az előbbi feladatra (és nem véded ki a T < 0 esetet), akkor a program elég látványosan fog reagálni, amint negatív területet adnak meg neki. Száz szónak is egy a vége, a diszkusszió igenis a megoldás része kell hogy legyen.

Erre gondolt Róbert Gida, amikor a megoldott geometirafeladatok számáról beszélt - a diszkusszió kötelezettsége egy idő után elfelejthetetlenné válik.

Előzmény: [721] logarlécész, 2011-02-10 22:00:52
[721] logarlécész2011-02-10 22:00:52

Örülök, hogy szóba került a fórumon a téma. Ez a feladat engem is zavart. Ha az előző hozzászólóknak van igaza, akkor miért így írták ki a feladatot, ha nincs igazuk, akkor a feladat hibás. Szerintem ha az előbbi állítások igazak, akkor jobban is meg lehetett volna fogalmazni a feladatot. Ez így nem túl korrekt. Hiszen nem az a feladat, hogy hogy szerkesztenénk meg a háromszöget, hanem, hogy megszerkeszthető-e.

Előzmény: [720] Bärnkopf Pál, 2011-02-10 21:32:07
[720] Bärnkopf Pál2011-02-10 21:32:07

Hát, köszönöm. Azt gondoltam, hogy csak a szerkesztés menete lenne a feladat, de most már legalább azt is tudom, hogy ilyenkor mi a helyzet.

[719] psbalint2011-02-10 21:24:32

pontosan. a végére oda kell írni olyanokat, hogy a) esetben nem szerkeszthető a háromszög, b) esetben nem egyértelmű, c) esetben egyértelműen szerkeszthető a háromszög. az a) b) c) eseteket pedig a szakaszok/szögek nagyságának függvényében határozod meg.

[718] Bärnkopf Pál2011-02-10 20:44:34

Igazatok van. Csak megfelelő szakaszokkal. De ha úgy van kitűzve a feladat, hogy szerkessze meg a háromszöget, ha adott az a, b és c oldala, akkor valószínűleg megszerkeszthető. Vagy nem? Akkor is oda kell írni, hogy milyen feltételekkel?

Előzmény: [717] psbalint, 2011-02-10 20:38:18
[717] psbalint2011-02-10 20:38:18

mi a válaszod akkor arra a kérdésre, hogy az a, b, c szakaszokból szerkeszthető-e háromszög?

[716] Bärnkopf Pál2011-02-10 20:30:10

Nem tudom, milyen bizonyításról beszélsz. A fent említett feladatban a következő szerepel:"Szerkesszük meg az ABC háromszöget", márpedig ennyi adatból csak egy a kritériumoknak megfelelő háromszöget tudunk megszerkeszteni "a" háromszöget nem. Szerintem. Ja, és ha az a feladat, hogy szerkesszük meg a háromszöget, akkor jó esetben megszerkeszthető a háromszög (eddig legalábbis azt reméltem) és a megoldások száma egy. Esetleg felírhatom a végtelen sok lehetőséget, még sok időm van. :-) A sok meg definíciótól függ, szerintem egy átlagos embernek pár-száz geometria példa 'sok'-nak számíthat, ennyit pedig már csak órákon is megold az ember (úgy több év alatt):-). Persze azok esetleg nem ezen a színvonalon vannak, vagy más jellegűek. Valamint, ha kezdő vagyok, akkor sem kell ilyen negatívan hozzáállni. Azért kérdezek, hogy következőre tudjam...

Előzmény: [715] Róbert Gida, 2011-02-10 18:39:22
[715] Róbert Gida2011-02-10 18:39:22

Sok geometria példát még gondolom nem oldottál meg. A bizonyítás része, az is, hogy mikor szerkeszthető meg, és a megoldások száma.

Előzmény: [714] Bärnkopf Pál, 2011-02-10 17:38:18
[714] Bärnkopf Pál2011-02-10 17:38:18

A C.1061.-ban egyértelmű a háromszög megadása, mert szerintem nem? Csak elírás, én vagyok béna vagy ha nem egyértelmű, akkor egy (a kritériumoknak megfelelő) háromszög a szerkesztési menetét kell megadni?

[713] Nánási József2011-01-11 15:56:38

Szia! Ne haragudj fáradt voltam, a utca.txt dokumentum amit fel kellett volna dolgozni

[712] Róbert Gida2011-01-11 00:50:23

"A beküldési határidő LEJÁRT."

Amúgy a forráskódot nem neked kéne beküldened? Vagy mit hiányolsz?

Előzmény: [711] Nánási József, 2011-01-10 20:54:10
[711] Nánási József2011-01-10 20:54:10

bocsánat i.253-as feladatnál

[710] Nánási József2011-01-10 20:53:34

I.251-es feladat forrás kódja még ma sincs fent!!!

[709] R.R King2010-12-07 06:49:00

A C feladatok is éppen elég izgalmasak egy 9. osztályos tanulónak hidd el. Sőt, a legnagyobb siker ha pár év kemény munkával valaki a C feladatok után elkezd B-t csinálni, vagy esetleg beküld egy-egy A feladatot. Itt most egy átlagos 9-es Kömal beküldőről beszélek és nem egy kitenyésztett versenyzőről, akinek van heti 11 matekórája és legalább 3 tanár foglalkozik vele.

Előzmény: [708] Róbert Gida, 2010-12-06 21:57:25
[708] Róbert Gida2010-12-06 21:57:25

"A pontosan 3 eset mondjuk nem túl izgalmas, így gondolom a második eset. Köszi"

Izgalmakat szerintem az A feladatokban keresd.

Előzmény: [707] R.R King, 2010-12-06 15:59:13
[707] R.R King2010-12-06 15:59:13

C. 1050. Mint tudjuk, nálunk jelenleg hatféle bankjegy van forgalomban: ötszáz, ezer, kétezer, ötezer, tízezer és húszezer forintos. Hányféle összeg fizethető ki három bankjeggyel?

Itt pontosan 3 bankjegyet kell használni, vagy legfeljebb 3-at? A pontosan 3 eset mondjuk nem túl izgalmas, így gondolom a második eset. Köszi

[706] Nánási József2010-11-30 18:41:25

Az I.251-es feladatnál csak én nem látom a forrásokat?

[705] patba2010-11-30 18:12:06

P feladatok az újságban meg a neten nem stimmelnek, melyik a 'hitelesített'?

[704] Nánási József2010-11-30 07:19:43

Szervusztok! Harmincadika van és nincsenek felrakva a források (elvben a szövegnek is láthatónak kellene lenni) az informatika I-s feladataihoz

[703] Nánási József2010-11-27 11:46:13

Szervusztok!

Informatika feladatok forráskódját szeretném megtudni, honnan lehetne ismételten letölteni.

Üdv. Józsi

[702] Freedom2010-11-05 08:18:31

Igen. Itt valamivel jobban jeleníti meg, köszönöm.

Előzmény: [701] SAMBUCA, 2010-11-04 15:09:47
[701] SAMBUCA2010-11-04 15:09:47

ez?

Előzmény: [700] Freedom, 2010-11-04 14:59:24
[700] Freedom2010-11-04 14:59:24

Üdv! Nekem az ábrát elég rosszul jeleníti meg, és nem igazán látom mi ott a besatírozott rész....

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]    [15]    [16]    [17]    [18]    [19]    [20]    [21]    [22]    [23]    [24]    [25]    [26]    [27]    [28]    [29]    [30]    [31]