Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
Informatika rovattal
Kiadja a MATFUND Alapítvány
Már regisztráltál?
Új vendég vagy?

Fórum: Matematikus-fizikus viccek, sztorik

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]  

Szeretnél hozzászólni? Jelentkezz be.
[52] Lóczi Lajos2005-01-13 17:03:20

Czách Lászlótól hallottam annak idején:

Bizonyítsuk be:

\left(\frac{s}{\sqrt{-\frac{o+a}{\omega}}}\right)'=\cos

[51] Gubbubu2005-01-13 13:38:42

Egy hasonlót kiötöltem:

 sin \frac{en}{s} = n \cdot sin \frac{e}{s} =  n \cdot in \cdot e = nine = 9

(kiemeltünk az argumentumból n-et, "mivel azt szabad", egyszerűsítettünk s-sel, és lőn.

Előzmény: [43] Karasss, 2004-10-14 18:39:42
[50] Csimby2004-12-19 11:45:25

Jó volt :-)

Előzmény: [49] Maga Péter, 2004-12-19 11:07:11
[49] Maga Péter2004-12-19 11:07:11

128. feladatot (Érdekes matekfeladatok, Csimby) tudjátok fehér mezőkre is?

[48] Bááál2004-10-29 11:52:28

pontosabban a negyedik

[47] Bááál2004-10-29 11:51:37

Biztosan létezik, folyamatosan frissítgetjük. Valószínűleg nem voltam elég érthető, ugyhogy leírom még egyszer: A cím: "tar.hu/majraszaft". Ezután a bal oldali menüben az "Extrák" gombra kattintva, a jobb oldalon megjelenő részben alulról a harmadik a Májraszaftikus Matemaitika-Elmélet(MME).

Előzmény: [46] Gubbubu, 2004-10-28 18:57:17
[46] Gubbubu2004-10-28 18:57:17

Sajnos,. a megadott link nem működik, random reklámoldalak jönnek be helyettük.

Erről jut eszembe, egy nagy felfedező egyszer készített egy léggömböt. Nagyon büszke volt rá, és elhatározta, hogy kipróbálja. Így is lett, de sajnos szélviharba került, és az szülőföldjétől egy nagyon távoli szegletben sikerült csak landolnia. Hát éppen arra ment valaki, akitől megkérdezte:

"Elnézést Uram, meg tudná mondani, hol vagyok én most éppen?"

"Természetesen", válaszolta amaz: "Ön most éppen egy léggömb kosarában van".

A felfedező hüledezett egy ideig, majd így szólt: "elnézést, ön matematikus?"

Mire az:

"Igen, hogy találta ki?"

Mire a felfedező:

"Egyszerű. Az Ön által adott válasz, amit a kérdésemre kaptam, abszolúte pontos volt, és teljességgel használhatatlan."

Előzmény: [45] Ureczky Bálint, 2004-10-23 23:07:55
[45] Ureczky Bálint2004-10-23 23:07:55

Mi már gyűjtöttünk egy ilyet, nézd meg: http://www.tar.hu/majraszaft/ Extrák linkben : Májraszaftikus Matemaitika-Elmélet(MME)

Előzmény: [43] Karasss, 2004-10-14 18:39:42
[44] Gubbubu2004-10-17 11:46:46

Hát igen, ez egy tanár számára nem is olyan vicces... Olvashatóak különféle felmérések arról, hogy itt meg ott a gyerekek hány százaléka szeret a sin(n)/n neg hasonló kifejezésekben (valamelyik :-)) n-nel egyszerűsíteni ... netuddmeg :-))

Előzmény: [43] Karasss, 2004-10-14 18:39:42
[43] Karasss2004-10-14 18:39:42

Sziasztok, szeretném ha összegyűjtenénk egy csomó humoros matek/fizika feladatot, viccet. Egyet tudok így hirtelen,ez a képen látható!:D

[42] Gubbubu2004-10-08 15:25:23

* Mi a különbség az introvertált meg az extrovertált matematikus között? * Az introvertált matematikus a cipőjét nézi, miközben veled beszél. Az extrovertált matematikus a te cipődet nézi...

[41] Hajba Károly2004-10-08 15:05:00

Ebben a vicccsokorban most általában van érintve a matek. Jó szórakozást! :o)

A matematikus az az ember, aki nem halmozza az élvezeteket, hanem élvezi a halmazokat.

A matekórán a gyerekeknek olyanokat kell mondaniuk, hogy az összeg 11 legyen. Jancsika jelentkezik: 5 liba + 6 kacsa = 11. Tanítónéni: Nagyon jó! Következő' Józsika jelentkezik: 5 vonat + 6 villamos = 11. Tanítónéni: Remek! Következő!' A cigány Gazsika is szólni akar: Harang + Algopyrin = 11! Tanítónéni:Hogyhogy??? Gazsika: 'A hárángtorony üt, az Álgopyrin hát, üt meg hát azs 11!!

Jövő évi matek felvételi kérdés: Hány aranyat kell ahhoz nyernünk Pekingben az olimpia folyamán, hogy a végén 10 aranyunk maradjon?

- Mondd, kislányom - kérdezi a matektanár - egyedül oldottad meg ezt az egyenletet? - Nem, tanár úr, hanem két ismeretlennel.

Gengszter fia hazamegy az iskolából. - Apa, hoztam egy egyest matekból. - Nos fiam, ugye tudod, hogy ezért verés jár? - Igen apa, szerintem is. Itt a címe, indulhatunk!

HK

[40] Mate2004-10-08 00:07:44

Egy reegi poen, de az ujszulotteknek:

Miert konvergens a mozgolepcso? Mert monoton es korlatos.

[39] Kós Géza2004-01-19 19:13:50

A matematikus apák lányai három éves korukra ennél sokkal többre is képesek. :-)

Anna lányom egyszer kétévesen egymás mellé rakott két fadarabot a végüknél merőlegesen, aztán megmagyarázta: Apa, nézd, dejéttöt!

Háromévesen pedig azzal kábította a bölcsödében a gondozónéniket, hogy ő most arkusztangenseket rajzol. (Előző este otthon szóba került egy arkusztangenses KöMaL példa.)

Előzmény: [38] Ámbár tanár úr, 2004-01-19 06:04:47
[38] Ámbár tanár úr2004-01-19 06:04:47

Lányos apáknak szeretettel:

A matematikus apa próbára akarja tenni három éves kislánya tudását, aki nemrégiben kezdett el számolni. "Hoztam neked négy cukrot", mondja, és elôvesz a zsebébôl hármat. A kislány gondosan számolni kezd: "Egy, kettô...négy. Hol a harmadik?"

[37] Suhanc2003-12-23 15:37:05

Nem a legjobb poén, de legalább rövid!

Fizikatanár órán felírja a táblára: Arkhimédész (287-212) A kezdeti mosoly az acán egyre halványul, végül szinte ijedt tekintettel néz rá az osztályra. "Kérem, félre ne értsék! Nem visszafele élt, hanem Krisztus előtt!"

[36] pataki2003-12-22 06:00:04

Azt persze sose szokták hozzátenni, hogy a matematikus ki se nézett az ablakon. Egyébként valamelyik Dirac mondta (elnézést, hogy angolul idézem, de így frappánsabb): A mathematician is like a blind man in a dark room looking for a black cat -- which is not there.

Előzmény: [25] Fálesz Mihály, 2003-11-18 12:50:10
[32] Mate2003-12-15 12:19:11

Úgy látom, röpködnek a poénok... Mi a különbség a gordonka és a trójai faló között? Semmi, mindkettő cselló.

[31] lorybetti2003-12-10 18:30:10

Sziasztok!

Egy aranyszabály egyik tanárom szerint: A matektanárnak három dolga van: 1. Tanítson 2. Osztályozzon 3. Ébressze rá a diákokat, hogy mennyire hülyék

[30] faadamla2003-12-10 08:49:20

Bizonyítsuk, hogy 2*2=5!

A bizonyítás indirekt. Tegyük fel, hogy 2*2=6! Hiszen ez hülyeség! Így bebizonyítottuk, hogy 2*2=5.

[29] Sirpi2003-12-01 12:41:26

A halmazelmélész gondterhelten áll a repülőtéren, és a fejét vakarja:

-Nem értem... Mikor elindultam, a feleségem felírta nekem egy papírra, hogy 5 bőröndöm van. Pedig hiába számolom, mindig: 0, 1, 2, 3, 4...

[28] Sirpi2003-11-27 14:58:00

Ismert történet az is, hogy hogyan bizonyítják be az egyes tudományágak művelői, hogy minden 1-nél nagyobb páratlan szám prím:

Matematikus: 3 prím, 5 prím, 7 prím, innen biztos kijön teljes indukcióval.

Fizikus: 3 prím, 5 prím, 7 prím, 9 - mérési hiba, 11 prím, 13 prím. Most már elég sok esetet megvizsgáltunk, hogy levonhassuk azt az általános következtetést, miszerint minden páratlan szám prím.

Informatikus: 3 prím, 5 prím, 7 prím, 7 prím, 7 prím...

Bölcsész: 2 prím, 4 prím, 6 prím

* * *

Másik hasonló történet, hogy mennyi 2+2:

Matematikus: Azt nem tudom megmondani, mennyi 2+2, de azt be tudom bizonyítani, hogy az eredmény létezik és egyértelmű.

Fizikus: Az eredmény 3,9 és 4,1 között van.

Informatikus: Az eredmény 3.999999999

Kereskedő: Ha veszem: 3, ha eladom: 5.

Politikus:(behúzza a függönyöket, lekapcsolja a villanyt, bekukkant a szekrénybe, majd ezt suttogja:) -Miért, mennyi legyen?

[27] Sirpi2003-11-20 15:39:28

Hasonló az a történet is, amikor az egyetem folyosóján megállítja a professzort egy diákja:

-Professzor úr, szeretném a segítségét kérni, mondjuk egy negyed órára lenne szükségem. Ebédelt már? Mert ha még nem, elkisérném.

Mire a professzor: Pillanat... Megmondaná, hogy melyik irányból jöttem?

[26] egmaria2003-11-20 15:28:23

3 szorakozott professzor elmélyülten vitázik a vasútállomáson a vonat elött. Egyszer csak észreveszik, hogy elindul a vonat, és elkezdenek futni utána. Ketten még felszállnak, de a harmadik nem éri el és szomorúan áll a vágány mellett. Odamegy egy diákja: -Professzor Úr! De hiszen 3-ból ketten elérték a vonatot, ez egész jó arány. - Igen, de ők csak engem kisértek ki......

[25] Fálesz Mihály2003-11-18 12:50:10

A matematikus, a fizikus és a biológus vonaton utaznak egy távoli országban. Egyszer, amikor kinéznek az ablakon, látnak egy csomó fekete bárányt.

Biológus: - Jaj, de érdekes! Ebben az országban feketék a bárányok!

Fizikus: - Ugyan már! Igaz ugyan, hogy láttunk egy csomó fekete bárányt, de ez nem jelenti azt, hogy minden bárány fekete.

Matematikus: - Még ez sem egészen pontos. Csak annyit tudunk, hogy néhány báránynak az egyik oldala fekete.

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]