Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
Informatika rovattal
Kiadja a MATFUND Alapítvány
Már regisztráltál?
Új vendég vagy?

Fórum: Matematikus-fizikus viccek, sztorik

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]  

Szeretnél hozzászólni? Jelentkezz be.
[60] Farkas Györke2005-05-27 11:16:25

Ez is fizikás...

Miben hasonlít a könnyűbúvár és a laposelem? Ha összekötöd a sarkait hamar lemerül...

[59] teiferi2005-05-12 19:56:51

Szervusztok,

egy ma olvasott Csányi Vilmos-féle 'szösszenet' ( A bölcsésznek elég az, ha valami le van írva. Nekem, a természettudósnak bizonyítanom kell az állításaimat. ) hozta elő ezt a régi történetet két kedvenc tanárommal.

Igen, a matekos és a fizikás;-)

Ofő - egyben matektanár - a szünetet is felhasználva belelóg a következő órába, már jön is a fizikatanár. Nagy az 'öröm', beindul a zríkálás, melyiküké a használhatóbb tudás. Végül a fizikás nyer:

- A folyosó végén áll egy gyönyörű, fiatal, kívánatos meztelen nő, aki előbb eléri, azé lesz. A szabály: mindig a hátralévő távolság felét lehet megtenni. START!

A matekos, jól ismerve a sorozatot, el sem indul, ellentétben a fizikussal, aki őrült módon belehúz, robog a nő felé. A matekos nem kicsit fitymálóan szól utána: nem tudod, hogy sosem érheted el?!

A válasz nem késik: Előbb-utóbb olyan közel leszek, ami nekem már elég...!!!

---

[58] joe2005-04-18 19:07:39

A mérnök, a fizikus és a matematikus Cincinattibe mennek egy tudományos konferenciára. Már minden szállás foglalt, ezért kénytelenek egy lerobbant motelben megszállni. Első éjszaka füstszagra ébred a mérnök. Kimegy a konyhába és látja, hogy ég az asztalterítő. Fog egy vödör vizet, eloltja és visszafekszik aludni. Második éjszaka ugyanez a történet, de a szemetes gyullad ki. Felébred a fizikus, látja mi történik. Fog egy vödör vizet, fejben kiszámítja a felhasználandó mennyiséget, és minimális vízveszteséggel eloltja a lángoló kosarat, majd ő is visszafekszik aludni. Harmadik nap a matematikus ébred füstszagra. Kimegy a folyosóra, a biztosítékdoboz lángokban áll. Meglátja a falon a haboltó készüléket is, majd így szól: - Ah! Létezik megoldás! - és visszafekszik aludni.

[57] joe2005-04-18 19:05:37

"Az alábbi történet a Koppenhágai Egyetemen esett meg, egy fizika vizsgán:

A kérdés így hangzott: "írja le, hogyan mérhető meg egy felhőkarcoló magassága egy barométer segítségével!"

Az egyik hallgató válasza: "Fogsz egy hosszú zsinórt, rákötöd a barométer tetejére, majd a barométert lelógatod a földig. A zsinór hosszúságának és a barométer magasságának összege megegyezik a felhőkarcoló magasságával." Ez az eredeti magyarázat azonban a vizsgáztatót meglehetősen feldühítette, így a vizsga nem sikerült. A diák azonban nem hagyta magát, mivel szerinte a válasza abszolút helyes volt. Az egyetem vezetősége így kijelölt egy független bírát, aki megállapította, hogy bár a válasz helyes volt, ám semmiféle fizikai ismeretet nem tükrözött. A probléma megoldására behívatta magához a hallgatót, és hat percet adott neki arra, hogy szóban bebizonyítsa, a fizikai alapismeretek birtokában van. A dik öt percig szótlanul ült, a homlokát ráncolva gondolkodott. A vizsgabiztos figyelmeztette, hogy vészesen fogy az idő. A diák ekkor megszólalt, és megjegyezte, hogy annyiféle magyarázatot tud, hogy nem tudja kiválasztani, melyiket is adja elő. A biztos nógatására aztán belekezdett: "Nos, az első ötletem az, hogy megfogjuk a barométert, felmegyünk a felhőkarcoló tetejére, és ledobjuk onnan. Mérjük a földet éréséig eltelt időt, majd a kérdéses magasságot kiszámítjuk a 'H = 0.5g x t négyzet' képlettel. Viszont ez a módszer nem túl szerencsés a barométer szempontjából. Vagy pedig abban az esetben, ha süt a nap, megmérhetjük a barométer magasságát, és az árnyékát. Ezután megmérjük a felhőkarcoló árnyékának hosszát, és aránypárok segítségével kiszámíthatjuk a magasságát is. De ha nagyon tudományosak akarunk lenni, akor egy rövid zsinórt kötve a barométerre, ingaként használhatjuk azt. A földön és a tetőn megmérve a gravitációs erőt, a 'T = 2 pi * négyzetgyök(1 / g)' képlettel kiszámíthatjuk a kért magasság értékét. Vagy, ha esetleg a felhőkarcoló rendelkezik tűzlétrával, akkor megmérhetjük, a barométer hosszánál hányszor magasabb, majd a barométert megmérve egyszerű szorzással megkapjuk a kívánt eredményt. De ha Ön az unalmas, bevett módszerre kíváncsi, akkor a barométert a légnyomás mérésére használva, a földön és a tetőn mérhető nyomás különbözetéből is megállapítható a felhőkarcoló magassága. Egy millibar légnyomás különbség egy láb magasságnak felel meg. Itt az egyetemen mindig arra buzdítanak bennünket, hogy próbáljunk eredeti módszereket kidolgozni, ezért kétségtelenül a legjobb módszer a felhőkarcoló magasságának megállapítására az, ha a hónunk alá csapjuk a barométert, bekopogunk a portáshoz, és azt mondjuk neki: 'Ha megmondod, milyen magas ez az épület, neked adom ezt a szép új barométert'."

A történet csattanója, hogy ezt a renitens diákot Niels Bohr-nak hívták, és ő a mai napig az egyetlen fizikai Nobel-díjas dán fizikus."

(www.vicclap.hu-ról...)

[56] Hajba Károly2005-02-25 00:34:46

Két székely beszélget: -És a te fiad micsoda?

-Hát, az... elméleti fizikus.

-Úgy a? Oszt ... akkor mihöz ért?

Hosszas csönd, majd: -... ha leoltom a villanyt, sötét lesz, akkor tudod, hogy hova lesz a fény?

-Nem én!

-Hát az én fiam ezt tudja!

[55] Fálesz Mihály2005-01-26 19:17:47

Egy mendemonda szerint egyszer régen egy neves tanár, X. L. nagyon megorrolt a KöMaL-ra, mert megváltoztatták egy feladatának a szövegét. A feladatban ugyanis többek között hullamosók szerepeltek, amiket kicseréltek gyöngyhalászokra.

Néhány napja megkérdeztem X. L.-t, és megerősítette, hogy ilyen módon szalonképessé tették egy feladatát. (A megorrolást nem kérdeztem, csak a cserét.)

A módosított feladat így szól (1975. december):

F. 2001. Tegyük fel, hogy

a) van olyan ember, aki szereti a spenótot és mégsem gyöngyhalász;

b) minden zenerajongó gyöngyhalász, vagy legalábbis nem szereti a spenótot;

c) vagy az igaz, hogy aki nem gyöngyhalász, az zenerajongó, vagy pedig az, hogy aki gyöngyhalász, az nem zenerajongó.

Következik-e a fentiekből, hogy aki szereti a spenótot, az nem zenerajongó?

[54] lorantfy2005-01-13 21:10:21

Ha valakinek nagyon fúrja az oldalát és nem jön rá: annyit azért segíthetünk, hogy képrejtvényekben szokásos ötletet kell alkalmazni!

Előzmény: [52] Lóczi Lajos, 2005-01-13 17:03:20
[53] Sirpi2005-01-13 18:25:45

Hát, egy bő fél percig eltartott végiggondolni, de még nem lőném le a dolgot. Amúgy aranyos :-)

Előzmény: [52] Lóczi Lajos, 2005-01-13 17:03:20
[52] Lóczi Lajos2005-01-13 17:03:20

Czách Lászlótól hallottam annak idején:

Bizonyítsuk be:

\left(\frac{s}{\sqrt{-\frac{o+a}{\omega}}}\right)'=\cos

[51] Gubbubu2005-01-13 13:38:42

Egy hasonlót kiötöltem:

 sin \frac{en}{s} = n \cdot sin \frac{e}{s} =  n \cdot in \cdot e = nine = 9

(kiemeltünk az argumentumból n-et, "mivel azt szabad", egyszerűsítettünk s-sel, és lőn.

Előzmény: [43] Karasss, 2004-10-14 18:39:42
[50] Csimby2004-12-19 11:45:25

Jó volt :-)

Előzmény: [49] Maga Péter, 2004-12-19 11:07:11
[49] Maga Péter2004-12-19 11:07:11

128. feladatot (Érdekes matekfeladatok, Csimby) tudjátok fehér mezőkre is?

[48] Bááál2004-10-29 11:52:28

pontosabban a negyedik

[47] Bááál2004-10-29 11:51:37

Biztosan létezik, folyamatosan frissítgetjük. Valószínűleg nem voltam elég érthető, ugyhogy leírom még egyszer: A cím: "tar.hu/majraszaft". Ezután a bal oldali menüben az "Extrák" gombra kattintva, a jobb oldalon megjelenő részben alulról a harmadik a Májraszaftikus Matemaitika-Elmélet(MME).

Előzmény: [46] Gubbubu, 2004-10-28 18:57:17
[46] Gubbubu2004-10-28 18:57:17

Sajnos,. a megadott link nem működik, random reklámoldalak jönnek be helyettük.

Erről jut eszembe, egy nagy felfedező egyszer készített egy léggömböt. Nagyon büszke volt rá, és elhatározta, hogy kipróbálja. Így is lett, de sajnos szélviharba került, és az szülőföldjétől egy nagyon távoli szegletben sikerült csak landolnia. Hát éppen arra ment valaki, akitől megkérdezte:

"Elnézést Uram, meg tudná mondani, hol vagyok én most éppen?"

"Természetesen", válaszolta amaz: "Ön most éppen egy léggömb kosarában van".

A felfedező hüledezett egy ideig, majd így szólt: "elnézést, ön matematikus?"

Mire az:

"Igen, hogy találta ki?"

Mire a felfedező:

"Egyszerű. Az Ön által adott válasz, amit a kérdésemre kaptam, abszolúte pontos volt, és teljességgel használhatatlan."

Előzmény: [45] Ureczky Bálint, 2004-10-23 23:07:55
[45] Ureczky Bálint2004-10-23 23:07:55

Mi már gyűjtöttünk egy ilyet, nézd meg: http://www.tar.hu/majraszaft/ Extrák linkben : Májraszaftikus Matemaitika-Elmélet(MME)

Előzmény: [43] Karasss, 2004-10-14 18:39:42
[44] Gubbubu2004-10-17 11:46:46

Hát igen, ez egy tanár számára nem is olyan vicces... Olvashatóak különféle felmérések arról, hogy itt meg ott a gyerekek hány százaléka szeret a sin(n)/n neg hasonló kifejezésekben (valamelyik :-)) n-nel egyszerűsíteni ... netuddmeg :-))

Előzmény: [43] Karasss, 2004-10-14 18:39:42
[43] Karasss2004-10-14 18:39:42

Sziasztok, szeretném ha összegyűjtenénk egy csomó humoros matek/fizika feladatot, viccet. Egyet tudok így hirtelen,ez a képen látható!:D

[42] Gubbubu2004-10-08 15:25:23

* Mi a különbség az introvertált meg az extrovertált matematikus között? * Az introvertált matematikus a cipőjét nézi, miközben veled beszél. Az extrovertált matematikus a te cipődet nézi...

[41] Hajba Károly2004-10-08 15:05:00

Ebben a vicccsokorban most általában van érintve a matek. Jó szórakozást! :o)

A matematikus az az ember, aki nem halmozza az élvezeteket, hanem élvezi a halmazokat.

A matekórán a gyerekeknek olyanokat kell mondaniuk, hogy az összeg 11 legyen. Jancsika jelentkezik: 5 liba + 6 kacsa = 11. Tanítónéni: Nagyon jó! Következő' Józsika jelentkezik: 5 vonat + 6 villamos = 11. Tanítónéni: Remek! Következő!' A cigány Gazsika is szólni akar: Harang + Algopyrin = 11! Tanítónéni:Hogyhogy??? Gazsika: 'A hárángtorony üt, az Álgopyrin hát, üt meg hát azs 11!!

Jövő évi matek felvételi kérdés: Hány aranyat kell ahhoz nyernünk Pekingben az olimpia folyamán, hogy a végén 10 aranyunk maradjon?

- Mondd, kislányom - kérdezi a matektanár - egyedül oldottad meg ezt az egyenletet? - Nem, tanár úr, hanem két ismeretlennel.

Gengszter fia hazamegy az iskolából. - Apa, hoztam egy egyest matekból. - Nos fiam, ugye tudod, hogy ezért verés jár? - Igen apa, szerintem is. Itt a címe, indulhatunk!

HK

[40] Mate2004-10-08 00:07:44

Egy reegi poen, de az ujszulotteknek:

Miert konvergens a mozgolepcso? Mert monoton es korlatos.

[39] Kós Géza2004-01-19 19:13:50

A matematikus apák lányai három éves korukra ennél sokkal többre is képesek. :-)

Anna lányom egyszer kétévesen egymás mellé rakott két fadarabot a végüknél merőlegesen, aztán megmagyarázta: Apa, nézd, dejéttöt!

Háromévesen pedig azzal kábította a bölcsödében a gondozónéniket, hogy ő most arkusztangenseket rajzol. (Előző este otthon szóba került egy arkusztangenses KöMaL példa.)

Előzmény: [38] Ámbár tanár úr, 2004-01-19 06:04:47
[38] Ámbár tanár úr2004-01-19 06:04:47

Lányos apáknak szeretettel:

A matematikus apa próbára akarja tenni három éves kislánya tudását, aki nemrégiben kezdett el számolni. "Hoztam neked négy cukrot", mondja, és elôvesz a zsebébôl hármat. A kislány gondosan számolni kezd: "Egy, kettô...négy. Hol a harmadik?"

[37] Suhanc2003-12-23 15:37:05

Nem a legjobb poén, de legalább rövid!

Fizikatanár órán felírja a táblára: Arkhimédész (287-212) A kezdeti mosoly az acán egyre halványul, végül szinte ijedt tekintettel néz rá az osztályra. "Kérem, félre ne értsék! Nem visszafele élt, hanem Krisztus előtt!"

[36] pataki2003-12-22 06:00:04

Azt persze sose szokták hozzátenni, hogy a matematikus ki se nézett az ablakon. Egyébként valamelyik Dirac mondta (elnézést, hogy angolul idézem, de így frappánsabb): A mathematician is like a blind man in a dark room looking for a black cat -- which is not there.

Előzmény: [25] Fálesz Mihály, 2003-11-18 12:50:10

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]