[3419] Róbert Gida | 2011-01-07 17:45:06 |
 Persze, akár én is írhatnék egy ilyen programot ami úgy számolja ki, ahogy te szeretnéd. A szebb az lenne, ha már egy létező compteralgebra program is így számolná ki.
A ^ és ! műveleti sorrendje meg programfüggőnek tűnik, ahogy írtam a PARI-GP-nél és a Maple-nél például különböző.
|
Előzmény: [3418] patba, 2011-01-07 17:21:26 |
|
[3418] patba | 2011-01-07 17:21:26 |
 Ha mindkét program egy-egy sajátosságát(nincs multifaktoriális és hatvány nem alsóbbrendűbb, mint a faktor) felhasználva készítünk egy programot, az úgy fogja kiszámolni. Nem tudom, hogy létezik-e jelenleg ilyen program, de semmi sem zárja ki.
Viszont akkor a faktoriális, vagy a hatvány élvez előnyt műveleti sorrend szerint? Ez most már nem világos számomra.
|
Előzmény: [3417] Róbert Gida, 2011-01-07 16:48:13 |
|
[3417] Róbert Gida | 2011-01-07 16:48:13 |
 Igen, de nálunk több faktoriális is van, például 22!!!-et három különböző programmal néztem meg, és egyik sem adja meg a (24!)! értéket, így egyik sem számol úgy ahogy azt te szeretnéd.
A probléma hasonló ahhoz, hogy abc kifejezést hogyan értékeljük ki: ä(bc) vagy (ab)c ként.
|
Előzmény: [3416] patba, 2011-01-07 15:28:49 |
|
[3416] patba | 2011-01-07 15:28:49 |
 Leírtad egy hozzászólásban (jó gúnyosan), hogy a Mapple a hatványozást magasabb rendű műveletként kezeli, mint a faktoriálist, és neked csak és kizárólag egy program által igazolt összefüggés elfogadható ilyen téren.
Vagy most mire gondolsz?
|
Előzmény: [3415] Róbert Gida, 2011-01-07 13:41:00 |
|
[3415] Róbert Gida | 2011-01-07 13:41:00 |
 Úgy látszik, hogy a műveleti sorrend (precedencia) csak nekem fontos.
Azt azért megkérdezhetem, hogy ezt manapság nem tanítják ált. iskolákban, gimnáziumokban? +,*-ra gondolok most.
|
Előzmény: [3407] patba, 2010-12-31 13:16:22 |
|
[3414] djuice | 2011-01-02 00:57:23 |
 Besz@rok! :) Nem tudom elképzelni mit tököltem ezen fél órákat a felírással, hisz csak a mérleg elvet kell alkalmazni a feladat szövegének megfelelően. Mindegy, már megint bebizonyosodott, hogy mindig a bonyolultabbik oldalról közelítem a pofon egyszerű dolgokat. :)
(próbálkozva vmi ilyesmiket akartam felírni I. A-B=2; II. 2AB-B=0 persze hogy nem jó!)
Köszönöm szépen amúgy, már muszáj lesz vmi. tanárt fogadni magam mellé is. :)
|
Előzmény: [3411] Nánási József, 2011-01-01 11:11:39 |
|
[3413] Füge | 2011-01-01 22:09:54 |
 n 22 esetén 9n<n! ezért én is a 99!!!!!!!!-re szavazok
|
|
|
[3411] Nánási József | 2011-01-01 11:11:39 |
 Ha jól értem, egyenleteket akarsz?
Legyen x fiókunk.
Akkor az első esetbe a könyvek száma y=x+2
Második esetben pedig a könyvek száma y=2x-1
Ebből jön, hogy x=3 y=5
3 fiók és 5 könyv
bocsánat ha félre értettem a kérdésed.
|
Előzmény: [3410] djuice, 2011-01-01 01:55:15 |
|
[3410] djuice | 2011-01-01 01:55:15 |
 Elnézést hogy ilyen gyermeteg feladvánnyal zavarok, de miközben fejben találgatva fél perc alatt rá lehet jönni a megoldásra, addig egyenletekkel felírni nekem nem sikerült az alábbi feladatot. :( (haverom 2.-os középsulis öccsének van feladva háziként!)
"Pista könyveit pakolja. Ha 1 könyvet 1 fiókba rak el, 2 könyvének már nem jut hely. Ha 1 fiókba 2 könyvet tesz, az utolsó fiókban már csak 1 könyv lesz. Hány könyve van Pistának?"
Első verzióra A-B=2 alakot tudtam felírni, de a 2. esetet sehogy sem tudjuk felírni. Igazából az érdekelne, miként kell gondolkodni a helyes felírást illetőleg?
Köszönöm!
|
|