Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
Informatika rovattal
Kiadja a MATFUND Alapítvány
Már regisztráltál?
Új vendég vagy?

Fórum: Emelt szintű érettségi Matematikából

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]  

Szeretnél hozzászólni? Jelentkezz be.
[10] pelike2005-06-11 12:40:56

Nahm hát én is túl vagyok a matekon:) 13-as tételt húztam, aminek örültem, lévén geometriát szerettem volna előzőleg:) úgy érzem jól sikerül, bár azt nem igazán értem, h pontot miért utólag tudjuk csak meg, ha helyben pontoznak, átgondolják vagy mi a fene?:)

[9] 25012005-06-08 18:53:19

Ahhoz képest, hogy valami halmaz- vagy számelméletet, esetleg geometriát szerettem volna, az analízist húztam. Mégis könnyebb volt, mint amire számítottam. Apámnak igaza volt, hogy itt még nem "emberevők", majd az egyetemen...

Előzmény: [8] csontkukac, 2005-06-08 18:10:37
[8] csontkukac2005-06-08 18:10:37

Halihóóó! Írjatok, hogy milyen volt a szóbeli!

[7] KoLeRA2005-06-06 12:19:28

Amúgy alkalmazásokat a legtöbbet én a középiskolai tankönyvekben találtam, nagyon sok van.

[6] KoLeRA2005-06-06 12:17:11

Analízis tétel a legjobb!!! Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én útálom a geometriai tételeket, főleg mikor külön van szedve háromszögek nevezetes pontjai és háromszögek nevezetes körei, mikor a két tételt simán egybe lehetett volna mosni, mint ahogy egybemostak egy egggész témakört, az analízist. Akkor inkább szedték volna az utóbbit is szét 2 vagy 3 részre. Dettó ugyanez a számhalmazoknál... Gondolom páran nézegettétek sulineten a számhalmazok tételt, hát nem tudom, szerintem fölösleges tárgyalni számelmélet alaptételét, meg legnagyobb közös osztót, legkisebb közös többszöröst meg ilyeneket ahhoz a tételhez. Én ahhoz a tételhez matematikaitörténetet gondoltam, hogy melyik számhalmaz hogyan és miért alakult ki, mely müveletek nem vezettek ki abból a számkörből, inverz műveletek, pár érdekesség és igy tovább.

[5] xviktor2005-05-12 18:47:22

Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget.

[4] Gyarmati Péter2005-05-12 16:14:10

Ajánlott irodalom: 1. Dr. Gerőcs László: A kétszintű szóbeli matematika érettségi kézikönyve (DFT-Hungária lapkiadó, 2005) 2. Matematika tételek (Corvina kiadó, 2004)

[3] KiCsa2005-05-12 15:13:45

9. tételhez: tételek: Bolzano-tétel, Weierstrass-tétel, Bolzano-Weierstrass-tétel, Rolle-tétel, Lagrange-tétel, Darboux-tétel.

A többihez: Itt megtalálod az összes tételt kidolgozva.

Előzmény: [1] xviktor, 2005-05-11 18:56:17
[2] Kalmár-Nagy József2005-05-12 14:20:56

Én még most kezdek készülgetni, a jövő heti fizika egyelőre jobban izgat :) Abból is 10kor kezdünk?

De vissza a matekhoz (1-2 ötlet):

[9.tétel] differenciálási szabályok, polinomok, szögfüggvények deriváltjai szerintem jók ide

[23.tétel] "Bizonyos síkbeli és térbeli alakzatokhoz, melyek többnyire kézzelfogható dolgok matematikai modelljei, nemnegatív valós számokat szoktunk rendelni, a hétköznapi életben rendszerint gyakorlati céllal" /Csákány Béla: Kis matematikai szintézis/ Ez mondjuk kezdésnek nem rossz :) Középsulis anyagból lehet csemegézni. Területképletek, térfogatképletek, szögek fok-radián váltása. Lehet pl. integrálással bizonyítani a téglalap területképletét, vagy a Cavalieri-elvre hivatkozva a gömb térfogatát, ... Lebesgue-mértéket már kihagyhatod :)

[25.tétel] Kb. úgy ahogy írod. Teljes indukció, binomiális tétel, kis-Fermat-tétel, oszthatóságok vizsgálata (oszthatóság definíciója), maradékosztályok. Szerintem ezek jók ide.

Holnap kezdjük matekfakton átnézni mindezt, utána talán többet-pontosabbat tudok mondani.

Nekem is lenne kérdésem: matematikán belüli illetve kívüli alkalmazhatóságoknak mit fogtok venni? Itt még elég nagy a tanácstalanság, szerintem kár ilyen valós dolgokkal összepiszkítani a szép absztrakciókat :)

Üdv

Mindenkinek egy jó nagy kalappal!

Előzmény: [1] xviktor, 2005-05-11 18:56:17
[1] xviktor2005-05-11 18:56:17

Helló Fórumosok!

A matek szóbeli tételeket nézegetve egy-két akadályba ütköztem:

1.: A 9. tétel: Az analízis elemei- nem találtam tételt a témakörhöz, a szóbelin viszont egyet bizonyítani kell. Tud valaki egyet?

2.: a 23. tétel: A mérés /szög, hosszúság, terület, térfogat/- van valakinek ötlete, hogy ehhez milyen definíciót, tételt lehetne elmondani a szóbelin, vagy hogy egyáltalán mire gondoltak ennél a tételnél? /biz. be, hogy 1méter + 1méter = 2méter? :-) /

3.: a 25. tétel: Bizonyítási módszerek bemutatása számelméleti problémák megoldásában- lehet, hogy hülyén hangzik a kérdés, de itt arra gondoltak, hogy bizonyítsuk be, hogy pl. a teljes indukció jól működik, vagy tetszőlegesen választott tételeknél elég csak alkalmazni? Ide milyen definíciót lehetne venni?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv: Viktor

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]