Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
Informatika rovattal
Kiadja a MATFUND Alapítvány
Már regisztráltál?
Új vendég vagy?

Fórum: Emelt szintű érettségi Matematikából

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]  

Szeretnél hozzászólni? Jelentkezz be.
[211] Doky2009-05-08 20:54:43

Sziasztok!

Rizsesszel egyet kell hogy értsek. Nem is a barátságoson van a hangsúly, hanem azon, hogy ezekhez a feladatokhoz kicsit több idő kellet volna, mert nekem a tök 5 diákom mondta, hogy egyszerűen esélye sem volt arra hogy átnézze, illetve hogy válaszon melyiket ne nézzem meg, mert egyikkel nem is foglalkozott.... Az emelttel szerdán találkoztam először, hát érdekes volt, egy diákom volt emelten de neki jól sikerült azt mondta a megoldókulcs alapján kb 86 lesz neki, hát bízom benne hogy sikerül. Kollégák és persze diákok ti hogy értékelitek az idei érettségit?

[210] Lyra2009-05-07 12:54:51

Sziasztok!

Hát, az emelt szint sem volt a legkönnyebb az is biztos..

Előzmény: [209] rizsesz, 2009-05-06 17:06:34
[209] rizsesz2009-05-06 17:06:34

Szeretnék idén témát nyitni. Az idei középszintű szerintem nem volt egy barátságos sor. Nagyon nem. :)

Előzmény: [189] Viktor1987, 2008-05-09 23:02:41
[208] Róbert Gida2008-11-10 00:06:07

Ránézésre.

Előzmény: [207] Euler, 2008-11-09 23:53:32
[207] Euler2008-11-09 23:53:32

Mit értessz az alatt, hogy megoldani, Leirni, vagy ránézsből tudni, hogy hogyan kell megoldani,gondolom az utóbbit. Annyira nem volt veszélyes amatek emelt szerintem.

Előzmény: [206] Róbert Gida, 2008-11-09 22:34:11
[206] Róbert Gida2008-11-09 22:34:11

Az őszi érettségi már lement, az om.hu-n fent van az emelt szintű feladatsor is. Meg tudnátok oldani 5 perc alatt?

[205] Anum2008-05-27 11:23:06

És a francia rendszerhez mit szóltok? ott 11.-ben tesznek egy anyanyelvi vizsgát. Aztán 12.-ben választhatnak hogy milyen tipusú érettségit akarnak tenni. Bac scientifique, bac litteraire... szal kb. reál érettségi, humán érettségi...

[204] leni5362008-05-26 12:06:33

Én úgy halottam, hogy egy általános természettudományos tantárgyat bevezetni, ami magábafoglal egy kis fizikát, egy kis kémiát, egy kis bioszt. Erről nekem a fizikatanár panaszkodott és szerintem jogosan. Egyrészt senki nem tudná tanítani, másrészt csak felületes tudást adna és háttérbeszorítaná külön a fizikát, bioszt meg a kémiát. Tehát ez a látszólagos természettudományos oktatás fejlesztése valójában annak a rombolása lenne.

Mondjuk engem nem zavar a humán-reál az érettségiben, mivel aki elég jó két reál tantárgyból (és nem csak a KöMaL-os élmezőnyre gondolok, hanem mondjuk a mi faktosainkra), annak jó esélye van, hogy pontduplázással felveszik az egyetemre. Onnantól gyakorlatilag humán tárgyakból 2-esnél nincs jobb jegy, csak szebb. Na jó, azért egy 4-est illik legalább összeszedni.

Előzmény: [203] Euler, 2008-05-26 11:37:33
[203] Euler2008-05-26 11:37:33

Úgy hallottam, hogy valóban be akarnak vezetni még egy kötelezően választható természettudományos tárgyat(fizika, kémia, földrajz, biológia), ennek mondjuk szerintem azért van értelme, mert jelenleg nagyon sok a humános érettségi tárgy a reáloshoz képest. (3-1).

Előzmény: [202] Anum, 2008-05-25 15:50:45
[202] Anum2008-05-25 15:50:45

Szerintem inkabb, azt kéne "erőltetni", hogy legyen kötelezően választható term.tud.-os érettségi tárgy vagy aki nem akar ilyennel foglalkozni annak ált.term.tud.-os vizsga. Ja, amugy a francia kéttanyelvűsek röhögtek, h milyen könnyű a francia emelt. Én azért izzadtam (pedig hideg volt). A töris komák, h "ez is valami?" a törire. A matekot pedig olyan is elrontotta (68százalék), aki elötte mindig 97-98 százalékot írt próbán. Ja igen és tegyük hozzá, hogy ezek az érettségi mindenkinek szólnak! Nem csak az (elit)gimnáziumok diákjainak! Vannak az országban szakközepek, szakmunkásképzők is! Bár a matekot ott nyomják, de a törit? magyart? nem tudom. kicsit lehetnének komolyabbak a feladatok (a narancsos mondjuk dinnyés), de am. összeségében rendben van. Ja és addig jó amíg matekon nem kell esszét írni! (lásd fizika, biosz...)

Azért egy tisztességes érettségihez csak kell tanulni, ha más nem a szóbelire.

Ja és még annyit, h könnyen mondják azok, h semmit nem tanultak, pihentek stb... akiknek ha kettesük van is 480pontjuk van. :)

Ja és még egyszer annyit, hogy azért aki orvosira megy, annak a fizika v. kémia v. biosz emelttel (+1 tárggyal) meg dobva az egész érettségi igencsak nem olyan jó moka, mint akiknek oktv-vel meg 2-3as középszintekkel max ponttal vesznek fel.

Tout en gors, elismerés azoknak akiknek nem kell tanulnia és azoknak akiknek kell és tanulnak is!

[201] Zippo2008-05-14 16:58:19

(lemaradt a vége:)99százalék, hogy így kevesebb pontom lesz, de egyszerűen röhejesnek éreztem volna középre jelentkezni

Előzmény: [200] Zippo, 2008-05-14 16:57:06
[200] Zippo2008-05-14 16:57:06

Teljesen egyetértek. 6 évig matek tagozatra jártam, és sokan szekáltak, hogy mért teszek matekból emeltet, mikor 5 pont hiányzik a pluszpontjaimból... és igazából tényleg 99

Előzmény: [199] Viktor1987, 2008-05-11 21:10:31
[199] Viktor19872008-05-11 21:10:31

Szerintem az igazságtalanság hogy ha valaki egy egyetemre be akar jutni és oda az egyik tárgy a matek (sok esetben az egyik tárgy mindig matek), és az illető 11. és 12 dikben emelt matekra készül, de nem meri bevállalni az emelt szintet mivel a középszint is elég az egyetemre való bejutáshoz akkor az az illető röhögve megcsinálja 95-100 Szerintem az lenne igazságos, ha valaki egyetemre vagy főiskolára megy akkor az oda szükséges felvételi tárgyból(általában kettő, esetleg egy tantárgy) emelt szintet követeljen meg az egyetem(főiskola) , és minden más tantárgyból rakhat az illető középszintet így mindenki azt kapja amihez ért!

[198] Doom2008-05-11 13:46:06

Az ötlet remek, csak a megvalósítás... Az én osztálytársaim mindig azzal hozakodtak fel, hogy minek nekik a logaritmus meg az exponenciális függvény tulajdonságai (stb.), mikor soha az életben nem fognak mégegyszer hallani róla gimnázium után. Erre a tanár nem nagyon tud mit mondani (mert hát valljuk be, egy tolmácsnak, jogásznak, angol költészettel foglalkozó bölcsésznek tényleg nem sok köze lesz hozzá), jön a "standard" válasz: fejleszti a gondolkodásodat, a háttérből segít a többi tantárgynál. Mire a gyerek jobb esetben elhallgat és továbbra se fogja érdekelni a matek. Ezen az azonos egyenletekből való tucatdarabok megoldása sem segít, akármeddig csináltatja a tanár. És erre kéne valamit kitalálni, csak sajnos nekem sincs egyelőre korszakalkotó ötletem. Mert ha végre látná a hasznát, és/vagy érdekelné, akkor nekiállna tanulni és nem 5 perces próbálkozásokból vonná le, hogy "sík hülye hozzá".

És hogy kicsit rizseszhez is kapcsolódjak: igen, továbbra is vallom, hogy ez nem verseny és nem is azt szeretném én se ha versenyszintű feladatok lennének benne. Ennek ellenére az ország rendelkezik egy kerettantervvel (hogy az milyen, újabb vita tárgya lehetne, de elvileg átgondolt nehézségű és tartalmú), abban össze van foglalva hogy milyen tudást kéne leadni az órákon (~megtanítani a gyerekeknek). És ebben szerepelnek igenis gondolkodató, kicsit nehezebb problémák is. Szerintem ez kellene legyen a mérce és ennek alapján eldönteni ki milyen szinten áll, ahogy én látom viszont az érettségin ennél jóval kevesebbet kérnek vissza, ezért veszem a bátorságot és könnyűnek nevezem.

Előzmény: [196] Mate~, 2008-05-11 10:39:13
[197] leni5362008-05-11 12:32:33

Alapvetően az szerintem a probléma, hogy manapság divat hülyének lenni matekból. Akárkit megkérdeznek a TV-ben, az azt válaszolja, hogy "mindíg is hülye voltam belőle", "örültem, hogy meg van a kettes", stb. Ez kihatással van a diákokra és szerintem a szülőkre is. Ha egy gyerek kettes vagy hármas matekból, otthon nem annyira szidják le, mintha irodalomból vagy töriből hozna haza ilyen jegyeket. Szerintem egy rosszabb képességű diák is képes lenne megtanulni a matekot 3-as vagy 4-es szintre legalább, csak otthon sem nyaggatják.

[196] Mate~2008-05-11 10:39:13

Willy! Az általad elmebetegnek mondott nézeteiddel (sztem egyáltalán nem azok) tökéletesen egyetértek, és örülök, hogy végre jó irányba kezd elbillenni ez a vita, és nem mindenki magából indul ki a középmatek bírálása során. A pékes hasonlat sztem pont témábavág, de engem az a rész fogott meg leginkább, hogy az emberek nem hiszik el magukról, hogy képesek megtanulni és érteni jelen esetben a matekot. Ezt én is tapasztalom elég gyakran: "Hagyjál már, úgyse értem!", "Én ehhez úgyis sík hülye vagyok!" Na ezen kellene változtatatni először, aztán jöhet az érettségi.

[195] Róbert Gida2008-05-10 23:38:21

Ahogy nézem az összes idegen nyelvi sor viszont azonos. Csak a magyarétól különbözik, érthetetlen. Valóban kicsivel nehezebbnek tűnik, bár lehet, hogy csak a nyelv miatt.

A nyelvi feladatsor 17. feladat megoldása teljesen rossz, magyarra lefordítva azt kérdezik, hogy melyik statisztikai adat lehet hibás vagy jó. A közölt megoldás viszont rossz, hiszen ahol jót írnak az rossz is lehet. Csak a rossznál lehet biztos a válaszban.

Előzmény: [193] diavolo, 2008-05-10 19:54:01
[194] Willy2008-05-10 21:30:54

Húúú, beszállok én is a vitába, mert vannak elmebeteg nézeteim és akarom, hogy más is megbotránkozzon!

Ami a matek érettségit illeti... nyílván nekünk ez nem túl nehéz, mert mi ezzel foglalkozunk. Mindenkinek a saját tudása és tudománya a legszentebb és néha másokkal is ezt akarja megosztani, de nem kell mindenáron rájuk erőltetni.

Szerintem nem azzal kellene elintézni a dolgokat, hogy gúnyoljuk, hogy milyen könnyű és nehezítést akarunk, mert az egyáltalán nem célravezető. Aki nem akar matekot tanulni, már most, az a nehezebbet sem lesz hajlandó, még ha képes is lenne rá. Változtatni kellene valahogy az emberek hozzáállásán! Először tiszteljék és elismerjék a természettudományt, mert ez elég ritka (főleg a fiatalok körében). Másodszor higgyék el, hogy ők is képesek megtanulni. (Nagyon sokan nem hiszik el magukról, hogy képesek lennének megtanulni ezeket a dolgokat és inkább olyan szakmát választanak, ahol nem kell olyannyira kihasználniuk a képességeiket, mint amennyire itt ki tudnák.) Harmadszor és ez nekünk szól: a természettudományokkal foglalkozók is próbálják meg elismerni azt, hogy annak a péknek, aki nem tudja, hogy mi az az intervallum, szintén lehet finom kenyere... Nem azt mondom, hogy ne tudjon ilyeneket, mert minek az neki, hogyisne! Egyszerűen arról van szó, hogy rá kell ébreszteni a fiatalokat arra, hogy az ilyen tudás miért fontos és értékes. 100 éve ezt tudták a fiatalok, ezért lehetett nekik nehezebb érettségi feladatokat adni. Ma sajnos más az emberek értékrendje (ez nyílván csak az én véleményem, amit a saját bőrömön tapasztaltam)...

Előzmény: [191] Szergej, 2008-05-10 15:38:17
[193] diavolo2008-05-10 19:54:01

Sziasztok!

Engem nem elsősorban a középszint könnyűsége izgat a legjobban. Tény hogy egy két feladatot általános iskolások 7. vagy 8. osztályában is meg tudnák oldani. ( pl az a reciprokos) De ekkor eszembejut a 15 éves unokahugom aki annyira síkhülye a matekhoz hogy néha falra tudnék mászni tőle amikor korrepetálom :DD

ngem mint kéttanost inkább az zavar hogy a németül nehezebb volt a matek középszint mint magyarul. Ez igazságtalan!! Attól még hogy kéttanos vki közel sem biztos hogy matekból is átlagon felülit teljesít. Különböző a két feladatsor amit pedig azér nem értek mert mindenki egyszerre írja a matekot akár németül írja, akár magyarul. Két különböző feladatsort sosem lehet ugyanolyan nehézségűre megcsinálni. De akkor mégis miért különbözik a kettő?! Engem inkább ez háborít fel. Sajnos nem csak mateknál van így

Mellesleg én emelteztem, azon izgultam hogy meglegyen a 80 százalék, de ha jól néztem, akkor kb 87 százalékos lett. Többiek?

[192] Mate~2008-05-10 17:46:41

Nemtom meddig tart még ez a vita... A középmatek nem mindenkinek olyan könnyű! Engem viszont a "szánalmasan egyszerű", "dőltem a rögöhéstől" hozzászólások idegesítenek. Van, aki tényleg megszenved a középmatekkal is, mert pl. más érdekli, nem a matek.. Lezáródhatna már ez a vita..

[191] Szergej2008-05-10 15:38:17

ha már itt tartotok akkor sztem az emelt szintűből általába a 9 feladat közül 7 szánalmasan egyszerű, de igaza van rizsesznek, mert valakik tényleg nem fogják fel a dolgokat, de az sztem azért nagy részben az illetőn is múlik mert ha nagyon akarja megérti, de nem kell ezen idegeskedni, mert sokan írni és olvasni se tudnak...:)

[190] rizsesz2008-05-10 12:40:01

Nagyon nehéz lenne felfogni, hogy ne a saját fejeddel gondolkodjál? A matek az egy könnyű dolog, de nem mindenkinek. És nem azt mondtam, hogy nehéz, ne forgass ki a szavaimból. Hanem azt mondtam, hogy 1. van akiknek ez nehéz, 2. nem a zsenik tudását méri, hanem MINDENKIÉT, mert ez NEM EGY VERSENY.

Előzmény: [189] Viktor1987, 2008-05-09 23:02:41
[189] Viktor19872008-05-09 23:02:41

Nem most érettségiztem de végignéztem a középszintű matek érettségin és végig dőltem a röhögéstől, semmi gondolkodás, csupán annyi hogy az ember tudja az alapot és kész, semmi logikai feladat amiben az embernek egy percre is használni kell az eszét, semmi csavarintás sehol, annyit azért el lehetne várni hogy egy lépésnyit gondolkodjon az ember, hiszen ez egy érettségi, nem pedig egy általános iskolás matek verseny, ügyes vagy fiam jelszóval!

EGYSZERŰEN SZÁNALMASOK AZOK AKIK EZT A KÖZÉPSZINTŰ MATEK ÉRETTSÉGIT KRITIZÁLJÁK HOGY NEHÉZ, TISZTA RÖHEJ AZ EGÉSZ!!!!! AZ ILYEN EMBEREKTŐL MEGYEK EGYENESEN NEKI A FALLNAK!

Az emelt szintet nézve az egy tartható színvonal!

[188] rizsesz2008-05-09 10:43:39

Én nem értem, hogy tényleg miért vagytok ennyire pesszimisták. Azt sem értem, hogy miért hasonlítják össze a régi meg a matek mai érettségit a mostanában érettségizők, amikor a régebbieket nem is látták. Szerintem régebben, a zöld könyvből adott feladatok sem voltak nehezebbek, és a régi felvételi sem volt könnyebb, mint a mai emelt szintű érettségi. A közép, illetve az emelt szint rendszerét én mondjuk nem merem megítélni, az tény mindenesetre, hogy a diákok látványosan arra jutottak, hogy mindenki inkább középszintet csinál. Azaz annyi változott, hogy már nem kötelező a nehezebb sort csinálni, ha be akarsz kerülni valahova. Két példát mondanék el (saját tapasztalatok).

1. példa: 2003-ban 2 hét héttel az érettségi előtt megkeresett egy lány, hogy tanítsam meg matekra. Azt mondta, hogy az elmúlt 4 évben nem nagyon foglalkozott semmiféle matekos dologgal. A metódusunk az volt, hogy végigmentünk a zöld könyvön. Az első feladatban, ami szembejött velünk szerepelt egy derékszögű háromszög - a lány kérdése az volt, hogy az ugyanolyan, mint a 90 fokos? Aztán felpörögtek az események, írt egy 80-ból 75 pontos érettségit. 2. példa: idén volt egy tanítványom, akivel már alkalomadtán 2 éve foglalkoztam (mondjuk 2 hetente egyszer 2 órán keresztül). Semmi nem maradt meg a fejében, 2 hetes különbséggel újra kellett neki tanítani a logaritmust, mert mindent elfelejtett, nem tudta megjegyezni. Most azon drukkolunk, hogy ne kelljen szóbeliznie - lehetetlen helyzet gondolom; azt viszont hozzá kell tenni, hogy ugyanennek a lánynak felső, illetve középfokú nyelvizsgája van angolból, illetve németből, és humán tárgyakból is nagyon erős - ez nem azt jelenti, hogy megírja ötösre az érettségit, hanem azt, hogy érzéke van hozzá.

Előzmény: [187] HoA, 2008-05-09 09:20:08
[187] HoA2008-05-09 09:20:08

1) Biztos a 2007? 2) És akkor még hiányzik a

Matekóra Magyarország 2008: Egy favágó egy teherautónyi fát 10000 forintért ad el. Kié a fa? Kié a teherautó? Keletkezett-e költsége?

Előzmény: [186] nadorp, 2008-05-09 08:07:28

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]