Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
Informatika rovattal
Kiadja a MATFUND Alapítvány
Már regisztráltál?
Új vendég vagy?

Fórum: Valaki mondja meg!

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]    [15]    [16]    [17]    [18]    [19]    [20]    [21]    [22]    [23]    [24]    [25]    [26]    [27]    [28]    [29]    [30]    [31]    [32]    [33]    [34]    [35]    [36]    [37]    [38]    [39]    [40]    [41]    [42]    [43]    [44]    [45]    [46]    [47]    [48]    [49]    [50]    [51]    [52]    [53]    [54]    [55]    [56]    [57]    [58]    [59]    [60]    [61]    [62]    [63]    [64]    [65]    [66]    [67]    [68]    [69]    [70]    [71]    [72]    [73]    [74]    [75]    [76]    [77]    [78]    [79]    [80]    [81]    [82]    [83]    [84]    [85]    [86]    [87]    [88]    [89]    [90]    [91]    [92]  

Szeretnél hozzászólni? Jelentkezz be.
[1167] Sirpi2010-05-19 11:46:44

FF

(Egyébként nem tudod a win2000-et virtuális operációs rendszerként futtatni? Mert használhatnál fő oprendszerként bármit, amit szeretnél, és csak a speckó programodhoz, ami igényli a win2000-et, indítanád el a virtuális gépet.)

Előzmény: [1166] HoA, 2010-05-19 10:57:33
[1166] HoA2010-05-19 10:57:33

Egyik gépepen meg kell tartanom a Windows2000 op. rendszert. Az Internet Explorer viszont már nem jó például a youtube-hoz. Hogy ne kelljen sokat kisérletezgetnem, tudja valaki, van-e olyan böngésző, ami megfelel az új követelményeknek és Windows2000 alá telepíthető?

Előzmény: [1161] Róbert Gida, 2010-05-18 10:03:48
[1164] Fernando2010-05-18 16:35:57

Bár azt gondolom, hogy a pszichológiai szempontból pontatlan volt amit írtál, de ez mit sem változtat a dolog igazságtartalmán. Persze a dolog messzire vezetne nagyonis.

Röviden szólva a társadalom egyszerűen nem áll a tanárok mögött.

Előzmény: [1162] bily71, 2010-05-18 11:02:52
[1163] SmallPotato2010-05-18 13:38:38

Na jó ... azért a helyzet nem ennyire egyszerű. Normális oktatás ma is van. A (vélt vagy valós) demokrácia ugyan kissé sajátossá tette a viszonyokat - de a jelen esetben inkább a tapasztalatból adódó különbségről beszélhetünk.

(Lásd HoA - jogos - észrevételét a fiatal versenyző elriasztásával kapcsolatosan. :-) )

Előzmény: [1160] mologa, 2010-05-18 08:46:23
[1162] bily712010-05-18 11:02:52

A régi időkben az oktató egyik hatásos eszköze a fegyelmezés volt, mely része a nevelésnek, ugyanúgy, mint az oktatás. A mai törvények ezt az eszköszt kivették a tanárok és a gyámhivatal kezéből és olyan jogokkal ruházzák fel a gyermekeket, melyek egyszerűen nem illetik meg őket.

Előzmény: [1161] Róbert Gida, 2010-05-18 10:03:48
[1161] Róbert Gida2010-05-18 10:03:48

Régi időkben ilyen sem volt: http://www.youtube.com/watch?v=-vz0TBz2n98

Előzmény: [1160] mologa, 2010-05-18 08:46:23
[1160] mologa2010-05-18 08:46:23

Köszönöm! Ez nekem nagy segitség volt. A régi idökben még volt normális oktatás :)

Előzmény: [1157] SmallPotato, 2010-05-17 22:17:44
[1159] HoA2010-05-18 08:37:48

Ne riaszd el a fiatal versenyzőt ha ilyen problémái vannak.

Lineáris kapcsolatot feltételezve ha a szabadságfok 40-ről 30-ra változik az érték pedig 21 ezrelékkel nő, akkor a 40 --> 37 változáshoz ennek 3 tizede , azaz 6,3 ezrelék , a táblázat pontosságát figyelembe véve kerekítéssel 6 ezrelék tartozik, így a keresett érték 2,027.

Előzmény: [1157] SmallPotato, 2010-05-17 22:17:44
[1158] SmallPotato2010-05-17 22:38:22

A táblázati értéktől való eltérés két okból adódhat: egyrészt a közrefogó adatok pontossága véges (magyarán pl a 2,042 elvileg lehet akár 2,0415 vagy efféle és a 2,021 is lehet 2,0205, másrészt az összefüggés nem egészen lineáris (a 2,042 környékén láthatólag nagyobbak a lépések, mint a 2,021 környékén).

Előzmény: [1157] SmallPotato, 2010-05-17 22:17:44
[1157] SmallPotato2010-05-17 22:17:44

f(30)=2,042

f(40)=2,021

f(37)=?

\frac{f(37)-f(30)}{37-30}=\frac{f(40)-f(30)}{40-30}, azaz

f(37) = f(30) + \big(f(40)-f(30)\big)*\frac{37-30}{40-30}, azaz

f(37) = 2,042 + (2,021-2,042)*\frac{7}{10}, vagyis

f(37)=2,0273,

ill. a táblázat pontosságára kerekítve 2,027.

Előzmény: [1156] SmallPotato, 2010-05-17 21:10:17
[1156] SmallPotato2010-05-17 21:10:17

Lóczi Lajos 1143-as hozzászólása szerintem megadja a kulcsot.

Előzmény: [1155] mologa, 2010-05-17 21:00:18
[1155] mologa2010-05-17 21:00:18

Na igen ez igy van:) De a vizsgán nem igy lex:) Hogy ha nincs a tábl ban akkor mi a tenedö? hogy kell kiszámolni?

Előzmény: [1151] SmallPotato, 2010-05-17 20:08:59
[1154] Higgs2010-05-17 20:59:30

És a sebessége?

[1153] Higgs2010-05-17 20:56:56

Köszönöm Jonas, hasznos volt a link! Most a következő a kérdésem: m0(0 jobb alsó indexbe) nyugalmi tömegű relativisztikus részecske ugyanolyan nyugalmi tömegű álló részcskének ütközik tökéletesen rugalmatlanul. Mekkora a keletkező részecske tömege Lorentz faktorral kifejezve?

[1152] SmallPotato2010-05-17 20:10:59

És a képletekhez (szintén fogós feladat ...):

TeX minitanfolyam

Előzmény: [1149] mologa, 2010-05-17 18:38:32
[1151] SmallPotato2010-05-17 20:08:59

"Mert ugye 37 szabadságfok nincs a táblázatban"

Attól függ, melyikben. (Kevesebb, mint 5 percbe telt találni egy megfelelőt.)

Előzmény: [1146] mologa, 2010-05-17 18:35:14
[1150] Hosszejni Darjus2010-05-17 18:44:29

szerkeszd meg TeX-ben

Előzmény: [1149] mologa, 2010-05-17 18:38:32
[1149] mologa2010-05-17 18:38:32

Hogy lehet bemásolni a képleteket is ide?:)

[1148] mologa2010-05-17 18:37:15
[1147] mologa2010-05-17 18:36:17

nem tud rendesen bemásolodni :((

[1146] mologa2010-05-17 18:35:14

Akkor itt a példa!

Pl. Készitsen 0.95 valószinüségü (kétoldali) konfidenciaintervallumot a várható értékre (m) a minta esetén ( ez a minta 38 db számbol áll) Adja meg az intervallum jobboldali végpontját!

A minta átlaga:

A minta korrigált szórása: = 3.81277 eddig ezek jok! De nem is ez a lényeg most. J

Mivel korrigát szorás van megadva,ezért a Stunedt-eloszlással ( t-eloszlás) számolunk. Vagyis a Na itt kell meghatározni a szabadság fokot, vagyis f=n-1=37

Mivel 95

= = =2.0273

Vagyis:

P =………….stb

Az lenne a kérdésem hogy a táblázatbol hogyan lehet kikeresni a 37 szabadságfokhoz tartozó 2.0273-at??? (A Student-eloszlás táblázatbol) Mert ugye 37 szabadságfok nincs a táblázatban. A szabadságfokok a táblázatban 1-29ig ill. 30,40,60,120 vannak megadva.

Előzmény: [1142] Róbert Gida, 2010-05-16 19:02:36
[1145] Fernando2010-05-17 14:43:40

Szia!

Az első feladat megoldását R.G. ismertette, köszönjük.

A másodikra nekem a körhenger magassága =érme vastagsága h=2r/sqrt(3) elnézést, hogy ilyen csúnyán írtam, r az érme sugara.

Előzmény: [1127] Cokee, 2010-05-12 20:56:39
[1144] Hölder2010-05-17 09:25:09

Kedves Róbert Gida! Köszönöm a hozzászólást, valóban nem volna haszontalan dolog, viszont ezek nem házi feladatok, hanem valódi felmerülő problémák, legalábbis nekem, nem vagyok bennük biztos, nyilván itt nagyon okos emberek vannak, akik esetleg segiteni tudnak.Ezért irtam fel a kérdést, és azt is, hogy mi a véleményem a megoldásról.

Előzmény: [1142] Róbert Gida, 2010-05-16 19:02:36
[1143] Lóczi Lajos2010-05-16 20:20:44

Pl. lineáris interpolációval: egy egyenesnek adott két pontban (30 és 40) az értéke, ebből felírod az egyenletét és megnézed, mit ad 37-nél.

Előzmény: [1140] mologa, 2010-05-16 14:59:51
[1142] Róbert Gida2010-05-16 19:02:36

"Van három feladatom"

Kihagytad a házi szót, nem?

Már régóta gondolom, hogy kellene a fórumon egy hf kérő topik.

Előzmény: [1141] Hölder, 2010-05-16 17:15:57

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]    [15]    [16]    [17]    [18]    [19]    [20]    [21]    [22]    [23]    [24]    [25]    [26]    [27]    [28]    [29]    [30]    [31]    [32]    [33]    [34]    [35]    [36]    [37]    [38]    [39]    [40]    [41]    [42]    [43]    [44]    [45]    [46]    [47]    [48]    [49]    [50]    [51]    [52]    [53]    [54]    [55]    [56]    [57]    [58]    [59]    [60]    [61]    [62]    [63]    [64]    [65]    [66]    [67]    [68]    [69]    [70]    [71]    [72]    [73]    [74]    [75]    [76]    [77]    [78]    [79]    [80]    [81]    [82]    [83]    [84]    [85]    [86]    [87]    [88]    [89]    [90]    [91]    [92]