Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
Informatika rovattal
Kiadja a MATFUND Alapítvány
Már regisztráltál?
Új vendég vagy?

Az S. 133. feladat (2019. március)

S. 133. Adott \(\displaystyle N\) darab természetes szám. \(\displaystyle Q\) kérdést/feladatot fogunk adni a számokhoz kapcsolódóan. Egy feladatban vagy minden számot megnövelünk \(\displaystyle x\)-szel az \(\displaystyle [a,b]\) intervallumba eső számaink közül, vagy megkérdezzük, hogy hány szám ad \(\displaystyle M\)-mel osztva \(\displaystyle x\)-et maradékul az \(\displaystyle [a,b]\) intervallumba eső számaink közül. Készítsünk programot, amely válaszol a kérdésekre.

Bemenet: az első sor tartalmazza az \(\displaystyle N\), \(\displaystyle M\), \(\displaystyle Q\) számokat. A következő sorban az \(\displaystyle N\) darab természetes szám található. A következő \(\displaystyle Q\) sor mindegyike egy \(\displaystyle p\ x\ a\ b\) számnégyest tartalmaz. Ha \(\displaystyle p=1\), akkor megkérdezzük, hogy az \(\displaystyle [a,b]\) intervallumba eső számaink között hány ad \(\displaystyle M\)-mel osztva \(\displaystyle x\)-et maradékul. Ha \(\displaystyle p=2\), akkor az összes \(\displaystyle [a,b]\) intervallumba eső számunkat megnöveljük \(\displaystyle x\)-szel.

Kimenet: adjuk meg minden kérdésre a választ, ahol \(\displaystyle p=1\). A válaszokat szóközzel választjuk el, a kimenetet egy sorvége jel zárja.

Példa:

Korlátok: \(\displaystyle 1\le N\le 1000\), \(\displaystyle 2\le M\le 1000\), \(\displaystyle 0<Q\le {10}^{5}\), \(\displaystyle 0\le x\le 1000\), \(\displaystyle 0\le a\le b\le N-1\). Időlimit: 0,5 mp.

Értékelés: A pontok 20%-a kapható, ha \(\displaystyle Q\le 1000\); további 20% kapható, ha \(\displaystyle M=2\); további 60% kapható az eredeti korlátokra.

(10 pont)

A beküldési határidő 2019. április 10-én LEJÁRT.


Statisztika:

3 dolgozat érkezett.
10 pontot kapott:Noszály Áron.
3 pontot kapott:2 versenyző.

A KöMaL 2019. márciusi informatika feladatai