Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
Informatika rovattal
Kiadja a MATFUND Alapítvány
Már regisztráltál?
Új vendég vagy?

Fórum: Matematikus-fizikus viccek, sztorik

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]  

Szeretnél hozzászólni? Jelentkezz be.
[38] Ámbár tanár úr2004-01-19 06:04:47

Lányos apáknak szeretettel:

A matematikus apa próbára akarja tenni három éves kislánya tudását, aki nemrégiben kezdett el számolni. "Hoztam neked négy cukrot", mondja, és elôvesz a zsebébôl hármat. A kislány gondosan számolni kezd: "Egy, kettô...négy. Hol a harmadik?"

[37] Suhanc2003-12-23 15:37:05

Nem a legjobb poén, de legalább rövid!

Fizikatanár órán felírja a táblára: Arkhimédész (287-212) A kezdeti mosoly az acán egyre halványul, végül szinte ijedt tekintettel néz rá az osztályra. "Kérem, félre ne értsék! Nem visszafele élt, hanem Krisztus előtt!"

[36] pataki2003-12-22 06:00:04

Azt persze sose szokták hozzátenni, hogy a matematikus ki se nézett az ablakon. Egyébként valamelyik Dirac mondta (elnézést, hogy angolul idézem, de így frappánsabb): A mathematician is like a blind man in a dark room looking for a black cat -- which is not there.

Előzmény: [25] Fálesz Mihály, 2003-11-18 12:50:10
[32] Mate2003-12-15 12:19:11

Úgy látom, röpködnek a poénok... Mi a különbség a gordonka és a trójai faló között? Semmi, mindkettő cselló.

[31] lorybetti2003-12-10 18:30:10

Sziasztok!

Egy aranyszabály egyik tanárom szerint: A matektanárnak három dolga van: 1. Tanítson 2. Osztályozzon 3. Ébressze rá a diákokat, hogy mennyire hülyék

[30] faadamla2003-12-10 08:49:20

Bizonyítsuk, hogy 2*2=5!

A bizonyítás indirekt. Tegyük fel, hogy 2*2=6! Hiszen ez hülyeség! Így bebizonyítottuk, hogy 2*2=5.

[29] Sirpi2003-12-01 12:41:26

A halmazelmélész gondterhelten áll a repülőtéren, és a fejét vakarja:

-Nem értem... Mikor elindultam, a feleségem felírta nekem egy papírra, hogy 5 bőröndöm van. Pedig hiába számolom, mindig: 0, 1, 2, 3, 4...

[28] Sirpi2003-11-27 14:58:00

Ismert történet az is, hogy hogyan bizonyítják be az egyes tudományágak művelői, hogy minden 1-nél nagyobb páratlan szám prím:

Matematikus: 3 prím, 5 prím, 7 prím, innen biztos kijön teljes indukcióval.

Fizikus: 3 prím, 5 prím, 7 prím, 9 - mérési hiba, 11 prím, 13 prím. Most már elég sok esetet megvizsgáltunk, hogy levonhassuk azt az általános következtetést, miszerint minden páratlan szám prím.

Informatikus: 3 prím, 5 prím, 7 prím, 7 prím, 7 prím...

Bölcsész: 2 prím, 4 prím, 6 prím

* * *

Másik hasonló történet, hogy mennyi 2+2:

Matematikus: Azt nem tudom megmondani, mennyi 2+2, de azt be tudom bizonyítani, hogy az eredmény létezik és egyértelmű.

Fizikus: Az eredmény 3,9 és 4,1 között van.

Informatikus: Az eredmény 3.999999999

Kereskedő: Ha veszem: 3, ha eladom: 5.

Politikus:(behúzza a függönyöket, lekapcsolja a villanyt, bekukkant a szekrénybe, majd ezt suttogja:) -Miért, mennyi legyen?

[27] Sirpi2003-11-20 15:39:28

Hasonló az a történet is, amikor az egyetem folyosóján megállítja a professzort egy diákja:

-Professzor úr, szeretném a segítségét kérni, mondjuk egy negyed órára lenne szükségem. Ebédelt már? Mert ha még nem, elkisérném.

Mire a professzor: Pillanat... Megmondaná, hogy melyik irányból jöttem?

[26] egmaria2003-11-20 15:28:23

3 szorakozott professzor elmélyülten vitázik a vasútállomáson a vonat elött. Egyszer csak észreveszik, hogy elindul a vonat, és elkezdenek futni utána. Ketten még felszállnak, de a harmadik nem éri el és szomorúan áll a vágány mellett. Odamegy egy diákja: -Professzor Úr! De hiszen 3-ból ketten elérték a vonatot, ez egész jó arány. - Igen, de ők csak engem kisértek ki......

[25] Fálesz Mihály2003-11-18 12:50:10

A matematikus, a fizikus és a biológus vonaton utaznak egy távoli országban. Egyszer, amikor kinéznek az ablakon, látnak egy csomó fekete bárányt.

Biológus: - Jaj, de érdekes! Ebben az országban feketék a bárányok!

Fizikus: - Ugyan már! Igaz ugyan, hogy láttunk egy csomó fekete bárányt, de ez nem jelenti azt, hogy minden bárány fekete.

Matematikus: - Még ez sem egészen pontos. Csak annyit tudunk, hogy néhány báránynak az egyik oldala fekete.

[24] Moderátor2003-11-17 21:27:05

Szerintem az Ortvaynak nyissatok egy külön témát.

Ez a téma pedig hadd megmaradjon meg a vicceknek.

Előzmény: [21] Mate, 2003-11-17 11:58:40
[23] Geg2003-11-17 19:41:57

Jaja Mate, mi sem tudunk aludni, annyira felizgatott a diffegyenlet megoldasa......=) (Amugy engem is erdekelne, de ugysem ezen a forumon fogod megtudni a megoldast.:)

Előzmény: [21] Mate, 2003-11-17 11:58:40
[22] Bazsi2003-11-17 17:26:46

nem vagy egyedul ezzel Mét:)

[21] Mate2003-11-17 11:58:40

Hello mindenkinek, Gittának meg puszi, régen láttam. Asszem, most már lehet az Ortvayról beszélni... Szóval, megoldotta valaki a harmadik feladatot (Fizika Diákolimpiai feladat nehezített változata)? Egyszerűen nem tudom elhinni, hogy egyáltalán analitikus módszerekkel megoldható. A diff-egyenletrendszer megoldása reménytelen, és ha esetleg megsejthetném a megoldást, akkor sem tudnám, hogyan tovább... Úgyhogy sürgős segítségre szorulok, mert már egy hete nem tudok szabadulni ettől a feladattól...

[20] Gitta2003-11-15 18:18:26

Kedves Máté! Lehet, hogy ez is megtörtént, de az is, hogy egy osztálytársam még évekkel ezelőtt egy szombati napon elfelejtett Kalmár matematika versenyre menni. Mondjuk igaza van: ki az a hülye, aki képes szombaton matekversenyt rendezni? Amúgy ez az osztálytársam azóta bronzérmes lett a fizika diákolimpián :))

Előzmény: [6] Mate, 2003-11-04 13:10:30
[19] Mate2003-11-13 10:13:23

Kedves Barátaim, úgy látom, sajnos Bazsin kívül senki sem tud mit kezdeni a méréses feladattal... Nos, a megoldás: A mérés pontosságát úgy lehet növelni, hogy pl. dinnyékkel végezzük a mérést... A gyökkettő mérése: Veszel egy kiló mákot, meg még egy kiló mákot, az egyikhez hozzáteszel gyökkettő mákszemet, kivonod a nagyobból a kisebbet, és megkapod a gyökkettőt.

[18] Bazsi2003-11-12 16:15:32

Bajron, ezekszerint sejted hogy kell racionalisakat merni:) , a gyok2 meresenel hasznald fel az azt kozelito racionalisakat:).

[17] Bubu2003-11-12 00:47:29

Ez kb. 5 eve volt, kombinatorika bevezetes. A tanarno valami "eletszagu" peldat akar. "-Kepzeljuk el, hogy 5 elefant megy egymas utan egy sorban..." Itt elakadt, lathatoan elgondolkodott, hogy mikent is lesz a legszebben megfogalmazva. Hosszu masodpercek teltek el, mig vegul kibokte nagy hevvel: "Most akkor mindenki megfogja az elotte levo farkat!"

[16] iron2003-11-11 17:19:32

Máté, szerintem elég pontatlanná teszi a mákos mérést a mákszemek nagy tömege. Homokszemekkel sokkal pontosabb lenne :) Hmm... A gyök2 kimérése érdekes :) Atommagot nem lenne jó kettévágni, úgyhogy más oldalról kellene közelíteni... Útmutatás? Vajon mi lesz a decemberi mérés? :)

Előzmény: [9] Mate, 2003-11-04 13:19:29
[15] Rácz Béla2003-11-09 01:08:10

Én ezt így ismertem:

- Az USA vagy a Szovjetunió küld majd először embert a Holdra?

- Igen?

- Igen, de ki?

- Igen, uram.

-----

:-) Ez nem vicc. Úgy tudom, hogy van olyan verseny, ahol külön kérdező íven kell az esetleg felmerülő kérdést beadni, és vigyázni kell, hogy ne kérdezzünk tautológiát, mert tuti "igen" lesz a válasz! (Felhasználhatom-e Dirichlet tételét, vagy sem? ...)

Előzmény: [12] Fálesz Mihály, 2003-11-06 13:09:34
[12] Fálesz Mihály2003-11-06 13:09:34

A zűrhajó kapitánya megkérdezi a számítógépet.

- Elég lesz az üzemanyag a leszálláshoz, bagy lezuhanunk?

- Igen.

Erre a kapitány nagyon ideges lesz.

- Igen, de mi???

-Igen, Uram.

[10] Kós Géza2003-11-04 17:03:28

Az ELTÉ-n közkézen forog egy történet. Állítólag megtörtént, de az is lehet, hogy urban legend, vagyis népmese.

Az egyik tanár az előadáson elmondott egy tételt, amit a felesége bizonyított be. A tanár úgy beszélt róla, hogy "a nejem tétele". Az egyik diák úgy értette, hogy a "nejem" szó egy matematikus neve, és úgy jegyzetelte le, hogy "Neyem tétele".

A vizsgán ez a tétel is része volt témának, amit a diák húzott (vagy kapott) és elmagyarázta, hogy "Neyem tétele szerint ..." Mire a tanár kijavította, hogy - úgy tudja - az az ő neje.

Azt, hogy kik voltak a szereplők, sűrű homály fedi. az egyik elmélet szerint a tanár Császár Ákos volt, egy másik elmélet szerint Turán Pál. (Turán Pál felesége, T. Sós Vera szintén híres matematikus.) Arról is hallottam találgatásokat, hogy ki volt a diák.

Egyszer, amikor Császár Ákossal találkoztam, vettem a bátorságot és megkérdeztem, hogy vele történt-e meg az eset, de ő ezt tagadta, a történetet sem ismerte.

[9] Mate2003-11-04 13:19:29

Bónuszkérdések egy ingyenes "gratulálok"-ért: Hogyan lehet az első módszer relatív hibáját csökkenteni? Hogyan lehet kimérni a gyök kettőt?

[8] Mate2003-11-04 13:17:36

Még egy mérési módszer, ugyantőle: Hogy méred ki az 1-et? Veszel 1 kiló mákot, meg még 1 kiló mákot. Az egyikhez hozzáteszel még egy mákszemet, majd megszámolod, hány szem van az első kupac mákban, aztán megszuámolod hány szem van a másik kupac mákban, kivonod a nagyobból a kisebbet, és az eredmény 1. A többi a mérési hiba...

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]