|
[11] Lóczi Lajos | 2007-06-19 22:36:10 |
A számítások jók; a végén az ex, stb. segédszimbólumoknak nem kell semmilyen értéket adni, az együtthatóik mondják meg a vektor komponenseit.
|
Előzmény: [9] And, 2007-06-19 01:49:14 |
|
|
[9] And | 2007-06-19 01:49:14 |
Tehát ha (x1,y1,z1,w1)=(1,2,3,5), (x2,y2,z2,w2)=(1,3,4,5), (x3,y3,z3,w3)=(2,4,5,6), akkor a mátrix:
, determinálás után:
Remélem eddig jó... Az ex,ey,ez,ew előjeleiben nem vagyok biztos(azt hiszem felváltva kell a - és + ). Ezután ugye a determinálása jön: =2( 4×6 - 5×5 ) -3( 3×6 - 5×4 ) +5(3×5 - 4×4 ) = -1 ( a példádban ennyi lett az x koordináta ). És utána ey,ez,ew esetében ugyanígy végig... Az ex,ey,ez,ew értékeinek lehet 1-et adni? ( remélem nem írtam el semmit ) ( kösz Clayman... )
|
Előzmény: [8] Lóczi Lajos, 2007-06-19 00:31:39 |
|
[8] Lóczi Lajos | 2007-06-19 00:31:39 |
Nézz meg néhány példát a determinánsok kifejtésére először (pl. http://en.wikipedia.org/wiki/Determinant). Amit a példában írtam, az egy 4x4-es determináns kifejtése, az első sora vmilyen betűket (pl. ex, ..., ew), a többi 3 pedig a megadott számokat tartalmazza.
Egy 2x2-es példán könnyen megérted: a 2x2-es márix első sora legyen ex, ey, második sora 1, (-2), akkor determinánsa = -2ex-ey, amit megfeleltetünk a (-2,-1) vektornak.
|
Előzmény: [7] And, 2007-06-18 16:58:50 |
|
[7] And | 2007-06-18 16:58:50 |
(Látom már 2 új hozzászóló is van ,ez jó) A determináns fogalom nem világos ( középiskola 4. osztályában ,bizonyára érthető ). Mátrixok annyira nem idegenek(összeadás, szorzás megy), kvaternió is ismerős ( ij=k, ji=-k, stb... ). Azt nem értem még ,hogy a példádnál hogyan jött ki ez az eredmény. Clayman által megadott mátrix érdekes, csak nemigazán tudom hogyan használhatnám (másik mátrixal kellene szorozni???)... [ha valami hülyeséget írtam kérem nézzétek el]
|
Előzmény: [6] Lóczi Lajos, 2007-06-18 01:26:16 |
|
[6] Lóczi Lajos | 2007-06-18 01:26:16 |
Tehát pl. ha (x1,y1,z1,w1)=(1,2,3,5), (x2,y2,z2,w2)=(1,3,4,5), (x3,y3,z3,w3)=(2,4,5,6), akkor az eredményül kapott vektor a (-1,4,-4,1).
|
Előzmény: [5] [clayman], 2007-06-18 01:03:45 |
|
[5] [clayman] | 2007-06-18 01:03:45 |
Ha jól látom ilyen későn, a D3DXVec4Cross(r,v1,v2,v3) függvény a várt
determináns értékét határozza meg. (Ahol ex...w-k az egységvektorok) Ennek kiszámítását megtalálod itt. Az ex-es tagokban a ex-ek együtthatóinak összegei adják majd az x-koordinátát, és így tovább. Remélem erre voltál kíváncsi :)
|
Előzmény: [3] And, 2007-06-18 00:04:29 |
|
[4] jonas | 2007-06-18 00:43:36 |
Talán érdemes még megemlíteni a kvaterniókat.
|
|
[3] And | 2007-06-18 00:04:29 |
Hát nemtudtam ,hogy valójában ,hogy hívják. A DirectX -ben van egy olyan függvény a D3DXVec4Cross(), innen jött a 4D-s keresztszorzat... Ez a függvény 3 vektorból csinál 1 vektort, ami tudtommal mindháromra merőleges. Ezt találtam róla (az általad megadott címen): u^v^w=(u1v2w3+u2v3w1+u3v1w2-u1v3w2-u2v1w3-u3v2w1)(e1^e2^e3) Ez a ^ jel milyen műveletet takar (külső szorzat azt gondolom)? Hogyan szedem ki ebből ,hogy mekkora az új vektor X,Y,Z,W( így jelölöm a 4.dimenziót ) koordinátája? (ui.: Nem vagyok nagy matekos )
|
Előzmény: [2] Lóczi Lajos, 2007-06-17 15:35:15 |
|
|
[1] And | 2007-06-17 12:54:30 |
Szükségem lenne egykis segítségre. Hogyan kell 3 vektorból keresztszorzatot számolni 4D-ben? (Sejtésem van...)
|
|