KöMaL - Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
Belépés
Regisztráció
 English
Információ
A lap
Pontverseny
Cikkek
Hírek
Fórum
Játékszabályok
Technikai info
TeX tanfolyam
Regisztráció
Témák

Rendelje meg a KöMaL-t!

KöMaL Füzetek 1: Tálalási javaslatok matematika felvételire

VersenyVizsga portál

Kísérletek.hu

Matematika oktatási portál

Fórum: Sakkfeladványok

  Játékszabályok    Technikai információ    TeX tanfolyam    Elfelejtettem a jelszavam    Témák  

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]    [15]    [16]    [17]    [18]    [19]  

Szeretnél hozzászólni? Jelentkezz be.
[328] Sirpi2010-08-05 10:26:55

Nyilván lehet, a bástya nem tud sakkban állni, bárhova léphet.

Előzmény: [325] Matthew, 2010-07-31 21:25:16
[327] Radián2010-08-05 10:20:55

Tudtommal lehet.

Előzmény: [325] Matthew, 2010-07-31 21:25:16
[326] Matthew2010-07-31 21:27:17

2...Vg5

Előzmény: [325] Matthew, 2010-07-31 21:25:16
[325] Matthew2010-07-31 21:25:16

Üdv!

Szerintem a leghamarabb is a 9. lépésben,de nem vagyok biztos azért benne. Nekem valami ilyesmi jött ki: 1.h3 e6 2.Bh2 Vg4 3.Bh1 Ve3 4.fxe3 Hc6 5.Bh2 Hd4 6.exd4 Fc6 7.dxc6 b6(vagy b5) 8.cxb7 Fa6 9.bxa7 0-0-0 10.a8V#

Csak azt nem tudom,hogy lehet-e akkor sáncolni,ha a bástyának olyan mezőn kell áthaladnia,amit az ellenfél támad(azt tudom,hogy király esetében nem lehet,de a bástyánál...)??

Előzmény: [319] gyulaimatyi, 2010-06-11 15:57:39
[324] floyd692010-07-20 21:42:14

Köszönöm, hogy foglalkoztál vele. Jó a megfejtésed. Az első verzióban a rossz 1).., Bxf8-at elemezted ki, utána jött a gyengébbnek mondott huszárlépéses verzió, majd a jó lépés következett. Mégegyszer köszi.

Előzmény: [323] Radián, 2010-07-17 20:16:51
[323] Radián2010-07-17 20:16:51

Hello!

Az alábbi három esetet különböztettem meg:

a.)1 Vf8+ , Bxf8 után 2. Bxf8+, Vd8 3. Bxd8+, Hc8 4. Ba8+, Kxa8 5.Bxc8 #

b.)1. Vf8+, Hc8-at követően Vxh8 és láthatóan vége a partinak. Vxb6+, 3. Kh1, Ve6 4. Bf8, tetszőleges lépés 5. Bxc8+...

c.) 1 Vf8+, Vd8 2. Ba8+, Kxa8 3. bxc7 után a sötét csak az időt tudja húzni Ba1-gyel világos győz.

(az átláthatóság kedvéért elnézést kérek az előbbiért.)

Előzmény: [322] Radián, 2010-07-17 20:15:55
[322] Radián2010-07-17 20:15:55

Hello!

Az alábbi három esetet különböztettem meg:

a.)1 Vf8+ , Bxf8 után 2. Bxf8+, Vd8 3. Bxd8+, Hc8 4. Ba8+, Kxa8 5.Bxc8 # b.)1. Vf8+, Hc8-at követően Vxh8 és láthatóan vége a partinak. Vxb6+, 3. Kh1, Ve6 4. Bf8, tetszőleges lépés 5. Bxc8+... c.) 1 Vf8+, Vd8 2. Ba8+, Kxa8 3. bxc7 után a sötét csak az időt tudja húzni Ba1-gyel világos győz.

Előzmény: [320] floyd69, 2010-07-12 21:11:17
[321] floyd692010-07-12 21:12:16

kicsit nagyra sikeredett a tábla. Legalább jól látható...:-)

[320] floyd692010-07-12 21:11:17

Találtam egy régi feladványt. Nem nehéz, de nem is túl könnyű. Az alábbi ábrán világos lép és nyer. De hogyan?

[319] gyulaimatyi2010-06-11 15:57:39

Sziasztok!

A megoldás stimmel. Láttam, hogy voltak retro feladványok. Én is próbáltam egyet. Persze még nem teszteltem. Nézzétek meg, valóban csak egy megoldása van-e!

10.a8V# - Hányadik lépésben sáncolt sötét, ha f gyalog változott át?

Jó fejtörést, és előre is köszönöm az elemzést!

Matyi

[318] Radián2010-06-04 18:37:04

Hello!

Hxc2 + Kd1 He3 + Kc1 után Vc2# Kd1 után Vd1+ Bxd1 Hc2 #

Előzmény: [316] csandris, 2010-06-04 14:58:34
[317] Radián2010-06-04 18:35:06

Hello!

Lelövöm, ha a kollegák ily inaktívak:

1.) Vd8+ Kxd8 2.) Fg5+ Kc7 után Fd8 # Ke8 után Bd8 #.

Előzmény: [315] gyulaimatyi, 2010-06-02 22:43:49
[316] csandris2010-06-04 14:58:34

Sziasztok! Nem vagyok nagy játékos, véletlen jött ki ez az állás, és annyira megtetszett, gondoltam megosztom másokkal is. Nekem nem volt annyira egyértelmű, mint a gépnek :-) Sötét kezd, matt 4 lépésben.

[315] gyulaimatyi2010-06-02 22:43:49

Sziasztok!

Ezzel a feladvánnyal ugrom be. Ez az én kedvencem - meg általában a kettős sakkok...

Az állás előzménye: (Réti - Tartakower) 1.e4 c6 2.d4 d5 3.Hc3 dxe4 4.Hxe4 Hf6 5.Vd3 e5?! 6.dxe5 Va5+ 7.Fd2 Vxe5 Sötét arra számított, hogy a világos huszár most védelemre szorul 8.0-0-0 így huszár vezérrel nem üthető Be1 kötés miatt. És ha huszár üt? Hxe4 világos következik, és 3. lépésben matt!

Matyi

[314] Matthew2010-05-02 13:55:30

Inkább a másiknak kellett volna,ő próbálkozott átlátszó csellel:D

Előzmény: [309] Maga Péter, 2010-04-27 21:58:37
[313] Radián2010-04-29 15:38:50

Fxf7+ után világos gyakorlatilag büntetlenül megússza az egészet. (Tudom hogy később pontosítva lett,hogy 5.) Hxf7 de nyilván az adott helyzetben (a hiba után)a leglogikusabb lépésekkel szoktunk számolni)

Előzmény: [311] Matthew, 2010-04-28 21:32:16
[312] floyd692010-04-28 21:49:38

Jók a megfejtések. Köszönöm:-)

A játszma menete: 1) e4,e5 2) Hf3, Hc6 3) Fc4, Hd4 4) Hxe5, Vg5 5) Hxf7 (??), Vxg2 6) Bf1, Vxe4+ 7) Fe2, Hf3#

Ezt hívja Maróczy nagymester a felületes játék méltó büntetésének. Továbbá egyetlen esetként hozza fel, mikor is helyes a vezér korai játékba hozása.

6) Hxh8-ra lenyeri világos a bástyát, de el is veszít egyet cserébe és nem kerüli el a mattot: 6) ..., Vxh1 7) Ff1, Vxe4+ ugyanaz, vagy vezérvesztés és egy huszár hátrány, ráadásul olyan rossz állás, amiből szerintem nehéz nyerni.

6) Ff1, Vxe4 ugyanaz a játék

A nagymester szerint a hibát sötét követi el mikor csapdát állít, mert jó sakkozó nem dől be ilyen kelepcének. Amikor először találkoztam ezzel, nagyon tanulságos volt számomra...

Mégegyszer köszi az érdeklődést, nekem ez a kedvencem.

Radiánnak: Vh4-re Matthew levezetett egy lehetséges játékot, ahol sötét jobban állt. Egyetértek veled, hogy lehet jobbat is lépni, de ezzel már "langyos" volt a megoldás.

[311] Matthew2010-04-28 21:32:16

A(305)-ben leírtam,hogy szerintem miért jó. Szerinted miért nem az?

Előzmény: [310] Radián, 2010-04-28 19:38:04
[310] Radián2010-04-28 19:38:04

4.-nél sötét részéről a Vh4 miért jó lépés?! Lehet hogy vak vagyok de erre nem tudok rájönni.

Előzmény: [306] floyd69, 2010-04-26 19:10:41
[309] Maga Péter2010-04-27 21:58:37

Ezt a viccet egy online villámpartiban elsütöttem egyszer (ott a Bf1 Vxe4+, Fe2 Hf3 lett a vége). A háttérből szurkoló szobatársam felszólított, hogy kérjek bocsánatot:-)...

Előzmény: [308] Matthew, 2010-04-27 18:59:47
[308] Matthew2010-04-27 18:59:47

Üdv!

Igen, Vxg5 lesz a jó. 7.Ff1 Vxe4+ után is vezérvesztés,vagy matt van.(8.Fe2-Hxc2+,és erre ha 9.Kf1,akkor Vh1#,ha Vxc2,akkor 9...Vxc2)...(ugyanúhy,mint 6.Bf1 után).

Előzmény: [306] floyd69, 2010-04-26 19:10:41
[307] Radián2010-04-26 21:09:59

4.) ..., Vg5-höz mit szólsz? arra következik egy vezér bástya villa f7-en mire 5.) ...,Vxg2 jön erre: 1.) 6. Hxh8, Vxh1+ 7. Ff1, Vxe4+ .... 2.) 6. Bf1 ezután vagy matt 2 lépésben vagy vezérveztés 2 lépésben következik.

Előzmény: [306] floyd69, 2010-04-26 19:10:41
[306] floyd692010-04-26 19:10:41

Világos rosszul áll a te verziódnál.

4 ) ...;Vh4 jó lépés, de van egy jobb is...

A kulcs sötét 4. lépése, amikor is 4) Hxe5; ???? 5) Hxf7 következik.

És világos itt követi el a végzetes hibát, mert felületesen játszik és keményen megfizet érte...

Előzmény: [305] Matthew, 2010-04-25 23:13:36
[305] Matthew2010-04-25 23:13:36

A 42 vezéres verzió azért nem jó,mert sakkmath később javított meghatározása szerint a felszabaduéó mezőknek különbözőknek kell lenniük! Ezért nem jó a 42 vezér,mert mindig az a1 mező marad csak szabadon.

Ami a te feladványod illeti,akkor jól gondoltam végülis,de nem voltam biztos.Ennek ellenére lehet,hogy mégsem a legjobb módon folytatom: Tehát 4.Hxe5 után szerintem sötétnek a legjobb 4...Vh4. Világos csak azt nézi,hogy most minőséget nyer(ne),és 5.Hxf7-et lép.erre 5...Vxe4+,amire 6.Kf1 talán a legjobb.Erre 6...Hxc2;7.Hxh8-Vxc4+!;8.Kg1-Hxa1 Világos már nem sáncolhat,és tiszthátránya van,így végülis sötétnek van előnyösebb játéka.Ezekre gondoltam én,de öszintén szólva nem ismerem ezt a megnyitási "csapdát",vagy mit...

Előzmény: [304] floyd69, 2010-04-25 21:34:40
[304] floyd692010-04-25 21:34:40

Most már végképp nem értem a vezéres feladatot:-( Sirpi 42 vezéres megoldása jónak hangzik...

Előzmény: [300] sakkmath, 2010-03-08 10:20:48

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]    [15]    [16]    [17]    [18]    [19]  

  Játékszabályok    Technikai információ    TeX tanfolyam    Elfelejtettem a jelszavam    Témák  

Támogatóink:   Ericsson   Cognex   Emberi Erőforrás Támogatáskezelő   Emberi Erőforrások Minisztériuma   Nemzeti Tehetség Program    
MTA Energiatudományi Kutatóközpont   MTA Wigner Fizikai Kutatóközpont     Nemzeti
Kulturális Alap   ELTE   Morgan Stanley