Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
Informatika rovattal
Kiadja a MATFUND Alapítvány
Már regisztráltál?
Új vendég vagy?

Fórum: Emelt szintű érettségi Matematikából

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]  

Szeretnél hozzászólni? Jelentkezz be.
[189] Viktor19872008-05-09 23:02:41

Nem most érettségiztem de végignéztem a középszintű matek érettségin és végig dőltem a röhögéstől, semmi gondolkodás, csupán annyi hogy az ember tudja az alapot és kész, semmi logikai feladat amiben az embernek egy percre is használni kell az eszét, semmi csavarintás sehol, annyit azért el lehetne várni hogy egy lépésnyit gondolkodjon az ember, hiszen ez egy érettségi, nem pedig egy általános iskolás matek verseny, ügyes vagy fiam jelszóval!

EGYSZERŰEN SZÁNALMASOK AZOK AKIK EZT A KÖZÉPSZINTŰ MATEK ÉRETTSÉGIT KRITIZÁLJÁK HOGY NEHÉZ, TISZTA RÖHEJ AZ EGÉSZ!!!!! AZ ILYEN EMBEREKTŐL MEGYEK EGYENESEN NEKI A FALLNAK!

Az emelt szintet nézve az egy tartható színvonal!

[188] rizsesz2008-05-09 10:43:39

Én nem értem, hogy tényleg miért vagytok ennyire pesszimisták. Azt sem értem, hogy miért hasonlítják össze a régi meg a matek mai érettségit a mostanában érettségizők, amikor a régebbieket nem is látták. Szerintem régebben, a zöld könyvből adott feladatok sem voltak nehezebbek, és a régi felvételi sem volt könnyebb, mint a mai emelt szintű érettségi. A közép, illetve az emelt szint rendszerét én mondjuk nem merem megítélni, az tény mindenesetre, hogy a diákok látványosan arra jutottak, hogy mindenki inkább középszintet csinál. Azaz annyi változott, hogy már nem kötelező a nehezebb sort csinálni, ha be akarsz kerülni valahova. Két példát mondanék el (saját tapasztalatok).

1. példa: 2003-ban 2 hét héttel az érettségi előtt megkeresett egy lány, hogy tanítsam meg matekra. Azt mondta, hogy az elmúlt 4 évben nem nagyon foglalkozott semmiféle matekos dologgal. A metódusunk az volt, hogy végigmentünk a zöld könyvön. Az első feladatban, ami szembejött velünk szerepelt egy derékszögű háromszög - a lány kérdése az volt, hogy az ugyanolyan, mint a 90 fokos? Aztán felpörögtek az események, írt egy 80-ból 75 pontos érettségit. 2. példa: idén volt egy tanítványom, akivel már alkalomadtán 2 éve foglalkoztam (mondjuk 2 hetente egyszer 2 órán keresztül). Semmi nem maradt meg a fejében, 2 hetes különbséggel újra kellett neki tanítani a logaritmust, mert mindent elfelejtett, nem tudta megjegyezni. Most azon drukkolunk, hogy ne kelljen szóbeliznie - lehetetlen helyzet gondolom; azt viszont hozzá kell tenni, hogy ugyanennek a lánynak felső, illetve középfokú nyelvizsgája van angolból, illetve németből, és humán tárgyakból is nagyon erős - ez nem azt jelenti, hogy megírja ötösre az érettségit, hanem azt, hogy érzéke van hozzá.

Előzmény: [187] HoA, 2008-05-09 09:20:08
[187] HoA2008-05-09 09:20:08

1) Biztos a 2007? 2) És akkor még hiányzik a

Matekóra Magyarország 2008: Egy favágó egy teherautónyi fát 10000 forintért ad el. Kié a fa? Kié a teherautó? Keletkezett-e költsége?

Előzmény: [186] nadorp, 2008-05-09 08:07:28
[186] nadorp2008-05-09 08:07:28

Gondolom olvastátok

Gerőcs László: Quo vadis matamatikaoktatás? ( Népszava 2007.06.08)

cikkét a főoldalon. Tartok tőle, hogy nagyon abba az irányba haladunk. Egy aktuális idézet a cikkből:

Matekóra 1950: Egy favágó egy teherautónyi fát 100 dollárért ad el. A költsége az ár 4/5 része. Mennyi a haszna?

Matekóra 1960: Egy favágó egy teherautónyi fát 100 dollárért ad el. A költsége az ár 4/5 része, vagyis 80 dollár. Mennyi a haszna?

Matekóra 1970: Egy favágó egy teherautónyi fát 100 dollárért ad el. A költsége 80 dollár. Keletkezett-e haszna?

Matekóra 1980: Egy favágó egy teherautónyi fát 100 dollárért ad el. A költsége 80 dollár, vagyis a haszna 20 dollár. Feladat: karikázd be a 20-as számot.

Matekóra 1990: Egy gyönyörű erdő kivágásával egy favágó 20 dollárt keres, mert önző, és nem törődik sem az állatok élőhelyével, sem erdőségeink megőrzésével. Mi a véleményed az ilyen foglalkozásról? Meséld el, hogyan érezhettek az erdő madarai és mókusai! (Minden válasz helyes!)

[185] Doom2008-05-08 18:53:10

Részben mindkettőtökkel egyetértek, de nekem egy kicsit más meglátásom is van: a mostani érettségi rendszernek úgy néz ki, az a lényege hogy mindenki megkapja. Ha valaki - már megbocsáss - de hülye matekból és lusta rendesen megtanulni, akkor ne a "szegény gyerek nem akar vele foglalkozni, csak kötelező neki az érettségi" szöveggel jöjjenek, hanem ne legyen matekérettségije. Hisz az lenne a lényeg, hogy bizonyítson, - igen, ez nem verseny, hanem bizonyítvány... Továbbá az, hogy 40 pont az átlag, nem csak az érettségit minősíti. Ha pedig valaki kiemelkedően foglalkozik matekkal, akkor ott (lenne) az emeltszint.

Mivel ez egy matekfórum, a magyarba és a töribe nem szeretnék belemenni, de hogy a magyart 0 irodalmi tudással (a saját véleményt választva), egy kevés józan paraszti ésszel és azt tudva hogy egy esszének minimum 3 bekezdésből kell állnia, meg lehet csinálni könnyen 4es-5ösre, az röhej. Ennyi erővel semmi értelme nem volt 8 évig tanulással, dolgozatokkal nyűglődni. Persze magának tanul az ember, de szereti ha elismerik és nem ugyanolyan jegyet kap az is aki 0 db verssort tud idézni és keveri Petőfit Arannyal.

Előzmény: [179] rizsesz, 2008-05-08 11:50:28
[184] rizsesz2008-05-08 16:14:40

Ez tök szubjektív szerintem. És nem kell a jó matekosokat, főleg nem saját magunkat az egekig magasztalni.

Előzmény: [183] Róbert Gida, 2008-05-08 14:33:27
[183] Róbert Gida2008-05-08 14:33:27

"Tény hogy a középszintű matek érettségi sokkal nehezebb, mint a magyar vagy a töri egy átlagos diák számára"

Talán azért, mert itt gondolkodni is kell... Magyarból és történelemből én speciel megtanultam egy-egy érettségi összefoglaló könyvet a Szukits kiadótól?, és ennyi elég is volt, bőven, hiszen 4-es lett a magyar és 5-ös a töri. A magyar is csak azért 4-es, mert kb. a fele jutott eszembe a szóbelin, tehát egyáltalán nem a könyv volt a hibás benne.

Előzmény: [180] leni536, 2008-05-08 12:45:05
[182] Mate~2008-05-08 13:49:36

UI.: én sem gyötörtem magam halálra a magyar meg a töritanulással, sőt..

[181] Mate~2008-05-08 13:48:19

Tény, hogy a töri érettségi nem volt nehéz, a magyar szövegalkotás kifejezetten könnyű volt, a szövegértésre viszont kevés volt az 1 óra. De egy nem faktos diáknak igenis nehéz volt a középmatek 2. része. Az emelt meg kifejezetten könnyű volt az idén. Ja, és "Les, mint hal a szatyorban!" ;D

[180] leni5362008-05-08 12:45:05

Tény hogy a középszintű matek érettségi sokkal nehezebb, mint a magyar vagy a töri egy átlagos diák számára, de ez nem azt jelenti, hogy a matek színvonalát kell csökkenteni. Én két napot tanultam magyarra, az is teljesen felesleges volt. A törire nem tanultam semmit, inkább pihentem, szerintem jól tettem. A matek lehet, hogy túl nehéz, de erre a szintre nem kell lesüllyeszteni.

Euler: Talán néz, mint borjú az új kapura. (Meg él, mint hala vízben) :P

[179] rizsesz2008-05-08 11:50:28

Teljesen félreértesz még mindig kedves Euler. Én továbbra sem azt akarom bebizonyítani, hogy jó a magyar érettségi-felvételi rendszer.

Én végig a matek középszintű érettségiről beszéltem. És ezzel kapcsolatban azt akartam elmagyarázni, hogy a középszintű érettségi arról szól, hogy tesztelje, hogy a diákok mennyire tudják hasznosítani a tanulmányaikat. És ha valaki éppen nem emlékszik a százalék-számításra, vagy nem magyarázták el neki rendesen, esetleg azt már elfelejtette, akkor mi van? Idén bukott 17 pontot.

Én annyit akartam és akarok továbbra is mondani, hogy szerintem a sok kis kérdéses dolog pont arra jó, hogy sokkal több témakörbe belekérdez, és valóban azt teszteli, hogy mit tud a diák. És kérlek, továbbra se kezeld magad a magyar átlaggal egy szinten levőnek. Mert továbbra is 40 pont lett a 100-ból a tavalyi matek közép átlaga. Mert nem az a célja, hogy versenyezzünk továbbra sem. Mert nem minden diák matekzseni.

Ja és egyébként a régi rendszerben is baromi egyszerű volt az érettségi. Az én gimis osztályomban a 80 pontos rendszerben két 78 pontos lett, a többi meg 80 pont. A párhuzamos osztályban viszont volt kettes. És ugyanazzal a felvételivel kerültünk be ebbe a 8 osztályos gimnáziumba.

Az érettségi rendszeréhez továbbra sem értek annyira, hogy nyilatkozzak, esetleg vitatkozzak róla.

Előzmény: [178] Euler, 2008-05-08 11:19:56
[178] Euler2008-05-08 11:19:56

Kedves Rizsesz! Véleményemet a továbbiakban is fenntartom, most egy kicsit talán bővebben is kifejtem az álláspontomat: tegnap érettségiztem történelemből, kész vicc volt, akinek van valami a fejében a káposztalén kivül, az meg tudja írni legalább négyesre, hiszen lehet használni töri atlaszt is, meg alapból hülyék a kérdések. Vannak olyan emberek, akik a középiskolai tanulmányaik során megtanulnak egyes részeket, tegyük fel a logaritmust, egy hónap múlva már nem tud belőle semmit. Persze utána meg jön a rinyálás, hogy nem ismételtük át, kérdezem: hányszor kell valamit leadnia a tanárnak. hogy végre belemenjen a fejébe az ilyen embereknek? Tegnap olvastam, hogy a Szülők Országos Szervezete (vagy valami ilyesmi) a kötzelező érettségi tárgyak számát ötről háromra csökkentené, kivételesen erre nem bólintott rá a jó öreg Hiller. Az érettségi szinvonala egyre lejjebb megy , szerintem túlságosan is visszafogják az értettségit összeállitó tanárokat. Az érettségi sem ér így annyit, mint amennyit kellene érnie, igy szinte mindenki megszerezheti, aztán az egyetemen, főiskolán meg néz, mint hal a vízben, és nem véletlenül. De persze nemcsak ezt szúrta el az Oktatási Minisztérium, két napja bejelentették, hogy rossz a rendszer ( mily meglepő), azt a bizonyos 80 plusszpontot mindenféle hülyeséggel meg lehet szerezni, pl. ha valaki kismama, 50 pontot kap... (és más ilyen nyalánkságokat lehet még felfedezni). Szerintem azért ennyi csak elég volt erről, ha ez nem győz meg,akkor semmi sem fog.

Előzmény: [175] rizsesz, 2008-05-07 13:05:29
[177] Káli gúla2008-05-08 00:23:34

A 4. példa ez volt. Egy urnában csak piros, zöld és kék golyók vannak. A piros golyók száma 18. Egy golyó kihúzása esetén annak a valószínűsége, hogy nem piros golyót (azaz zöldet vagy kéket) húzunk 1/15-del kisebb, mint azé, hogy zöld vagy piros golyót húzunk. Annak a valószínűsége viszont, hogy kék vagy piros golyót húzunk 11/10-szer nagyobb, mint annak a valószínűsége, hogy zöld vagy piros golyót húzunk. Hány zöld és hány kék golyó van az urnában?

Különösebb számolás nélkül a következőt tehetjük: Az első feltétel miatt k<p, a második miatt z<k. Az első feltétel miatt S=z+k+p osztható 15-tel, tehát z<k<p=18 miatt 18<S<54, azaz S=30 vagy S=45. Innen az 1/15-ös eltérés miatt p-k\le3. Viszont a második feltétel miatt z+p osztható 10-zel, de z=2 nem lehet, mert abból csak k=10 következne. Tehát z=12, és így k=15. Ezek persze jók is.

[176] Mate~2008-05-07 20:42:03

Én rizsesszel értek teljes mértékben egyet. Igaz, még nem láttam a közép feladatsort, de az osztálytársaim beszámolói alapján ahhoz képest, hogy közép, nehéz volt. Aki nem a matekkel akar továbbtanulni, annak miért állítanának össze nehezebb feladatsort? Sőt...

Előzmény: [174] Euler, 2008-05-07 12:35:57
[175] rizsesz2008-05-07 13:05:29

De miért magatokból indultok ki, én ezt nem értem... Amikor én felvételiztem, akkor még a hagyományos, 100 pontos verzió volt. Nagyon vidáman értem el rajta 99 pontot (1 pontot meg azért vesztettem el, mert béna vagyok :)). A gimimből nyolcan felvételiztünk, és hoztunk egy 90 pontos átlagot. Aztán megtudtuk, hogy az országos átlag 100-ból 22 pont lett... Az emberek 5 százaléka tudott megoldani valami hót egyszerű oldatos feladatot és sorolhatnám. Másik példa: tavaly a középszintű országos átlaga 40 pont volt. Szerinted ez azt jelenti, hogy könnyű vizsgáról van szó? Szerintem nem. Ahogyan nagyon sok diáknak az első rész sem vicc. Mert az első rész szerintem igenis lehet problémás. A teljes tananyagból válogatnak be feladatokat. Az oké, hogy Te meg tudod oldani, mert Téged érdekel a matek, vélhetően folyamatosan foglalkozol vele. Hasonló példa: töri érettségire egy normális földi halandónak újra fel kell készülnie, átnéznie az összes tételt. Azoknak, akik nem foglalkoznak folyamatosan matekkal, azoknak az érettségi előtt kell egy rendszerezés. Mert egy ilyen információ, hogy akkor osztható egy szám 4-gyel, ha az utolsó 2 jegyéből alkotott szám is, nem marad meg mindenkinek, amikor tanulja, csak ha használja pl. versenyeken. Vagy hogy magamra visszautaljak: oldatos példára nem emlékeztek, nem foglalkoztak vele, stb.

Szóval szerintem az érettségi nem könnyebb, mint kellene, hogy legyen.

Előzmény: [174] Euler, 2008-05-07 12:35:57
[174] Euler2008-05-07 12:35:57

Nos, szerintem teljesen igaza van Róbert Gidának, béna az érettségi is, a javítási útmutató is. Sőt: az egyész úgy ahoy van, megreformálásra vár, ezt már a Minisztérium is elismerte. Végre valahára. Megnéztem én is a matek érettségiket, nem voltak annyira rossz feladatok emelt szinten, de azért még lehetne rajta dolgozni. A javulást az előző évekhez képest értem. A középszintü érettségi első része meg vicc, de nemcsak erre az érettségire vonatkozik ez a "szint", túlságosan felfújják, ahhoz képest, hogy nem ér egy kalap szilvát sem.

Előzmény: [173] Róbert Gida, 2008-05-07 12:22:33
[173] Róbert Gida2008-05-07 12:22:33

A javítási útmatató meg egy paródia. Idézet belőle, de teli van ilyenekkel: "Ha 4 20-szal osztható számmal dolgozik, 1 pontot kap" [Megadott intervallumban 5 darab volt....]

"Ha nem vizsgál értelmezési tartományt, de helyesen válaszol, akkor ezt a pontot is megkapja." [Régi rendszerben erre az érettségin 0 pontot adtak volna.]

"Hibás előzmények után a kombinatorikus modell használata esetén jár az 1 pont." [No comment]

Előzmény: [171] rizsesz, 2008-05-07 09:50:34
[172] rizsesz2008-05-07 09:51:37

a vége lemaradt: "százalékon, az kiesett"

[171] rizsesz2008-05-07 09:50:34

Nem tudom, hogy miért nem tudsz egy kicsit normálisabban viszonyulni ehhez a kérdéshez egy kicsit. Mármint én úgy gondolom, hogy nagyon sok olyan apró fogás, trükk van, amit nem sajátítanak el a diákok. Laczkó László (fazekasos tanár) nyilatkozott az inforadioban, hogy mennyire könnyű volt a középszintű sor. Én erre azt mondom, hogy nagyon el van mindenki tévelyedve; mert ez a sor egyszerűen nem egy verseny, vagy bármi más. Ez egy kötelező dolog, amit mindenkinek meg kell oldania, és kész. Gondolom Róbert Gida, te egy igazi polihisztor vagy, és arra is lenne egy frappáns megjegyzésed, ha azt mondanám, hogy mit tettél volna, ha a kémia kötelező a matek helyett. De helyettesítsd bármilyen olyan tárggyal, amiből te nem vagy überistencsászár. Már ha van ilyen. Egy szónak is száz a vége: az érettségi nem egy verseny, ahol aki nem teljesít 100

Előzmény: [170] Róbert Gida, 2008-05-07 02:48:11
[170] Róbert Gida2008-05-07 02:48:11

Na, ebéd közben szerintem meg is oldom holnap, akkor már fent lesz az om honlapján a feladatsor, ami egy vicc.

A Ments me szerelmes Márk meg mit süketelt a TV-ben, hogy deriválás és integrálás lesz az érettségiben? Kicsit félre van vezetve a srác.

Előzmény: [169] Mate~, 2008-05-06 14:43:55
[169] Mate~2008-05-06 14:43:55

Nem volt annyira vészes, idő az volt bőven, nekem egész jó lett. 1-8-ig meglett, a 9-eset hagytam ki. Nektek hogy ment?

Előzmény: [168] nyulzer, 2008-05-06 14:25:22
[168] nyulzer2008-05-06 14:25:22

no kinek hogy ment mi ment? érdekelne...

[167] kallosbela2008-04-05 09:58:57

Most találtam egy honlapot, ahol a tavalyi érettségi tételek elég szépen ki vannak dolgozva: http://www.radnoti.hu/portal/?q=node/139

A 7. tételnél ki kell dobni a függvényes részt és be kell tenni az egyenletrendszerekről való tudni valókat. Pl. a három megoldási módot:

- behelyettesítő módszer

- egyenlő együtthatók módszere

- grafikus megoldás

A tavalyi 9. tétel egy része itt is használható (a nevezetes közepekről szóló rész). Még betennék egy másodfokú függvények minimumát és maximumát taglaló részt és valamit a differenciálszámításról.

Jó tanulást!

Előzmény: [166] Emesy, 2008-03-31 13:48:37
[166] Emesy2008-03-31 13:48:37

Sziasztok

Az a nagy helyzetem hogy én már rég leérettségiztem csak most újra szeretnék emeltszintűzni! és elég jól állok de két tételt nem tudok megszerezni ill. kidolgozni és ehez szeretnék segítséget kérni.

a 7. és a 9. tételt keresem még ha lehet kidolgozva de csak vázlatpontos is jó lenne hogy mégis mit irjak bele?

[165] FlakMonkey2007-06-05 19:21:33
[164] wa2007-06-04 19:30:17

Kösz szépen, igazi életmentés volt :).

[163] Kisfox2007-06-04 18:34:25

http://www.apaczai.elte.hu/(hullámvonal)07amma/

ezen a honlapon az összes tétel ki van dolgozva. :)

[162] wa2007-06-02 18:47:01

Sajnos az nekem sincs meg, és azt sem tudom, hogy kezdjek neki... És ha valaki nem tudja azt, amit először húz? Tudom naiv kérdés, de akkor húzhat másikat:)? Vagy megvágják? Nekem vagy 5 tételem nincs meg kidolgozva:(. Arra azért már van esély, hogy abból húzzak...

Előzmény: [161] from hell, 2007-06-02 17:49:14
[161] from hell2007-06-02 17:49:14

Egyet húzunk... ha nem tévedek... Valaki tudna segíteni, hogy a szögfüggvényes témát idén hogy kell kidolgozni? Számhalmazokon... mert eddig ugye a geometriában kelett... :S A sulineten nincs ez az egy kidolgozva... :S Csütrötökön megyek szóbelizni, tudom, kicsi az esély, h ezt húzom, de nem akarok még álmatlnabb éjszakákat... :S

[160] wa2007-06-02 17:07:19

Hello! Valaki meg tudja mondani, hogy a matematikából meghatározott 25 tételből hányat kell kidolgozni? Mármint hogy történik a húzás, hány tétel lesz a lapon, amit húzol?

Előzmény: [159] Ági88, 2007-05-24 15:04:09
[159] Ági882007-05-24 15:04:09

Sziasztok!

Szerintem sem volt nehéz az idei feladatsor, ahogy innen-onnan leszűrtem, a legtöbben sokkal jobbat írtak, mint amit előtte maguktól vártak. Szóval a ponthatárok emelkedésének bizony van esélye.

Előzmény: [157] teomo, 2007-05-13 15:00:19
[158] jessyke132007-05-19 15:06:28

Sziasztok! Nincs meg véletlenül valakinek a matek emeltszintű szóbeli tételek kidolgozva? Vagy egy link ahonnan le lehetne tölteni? Fontos lenne! Köszi :)

[157] teomo2007-05-13 15:00:19

Kinek hogy ment? Szerintem könnyű volt. Csak azt nem tudom, hogy a tavalyiakhoz képest milyen, mert ha sokkal könnyebb, akkor emelkedni fognak a ponthatárok:(

[156] Rytaa2006-06-10 17:47:16

Hát énis azt írtam, ugyhogy remélem az jó. De van még eg olyan is, hogy a gömbfelület síkmetszete vagy kör vagy pont, és akkor ezt kell bizonyítani, szerintem ez még könnyebb, mint a háromszöges...

[155] skipike2006-06-10 17:31:08

Sziasztok! Érdeklődnék, hogy a 3.tételnél (nevezetes ponthalmazok...)milyen tételt lehetne bizonyítani? amiből én tanulok ott a háromszög oldalfelező merőlegesével kapcsolatban bizonyítja azt hogy egy pontban metszik egymást...ez tényleg jó ide? mert igazából ez nem vmi hű de nehéz..szal nem tom hogy elfogadnák-e...ha van vmi tippetek örülnék neki! köszi

[154] Rytaa2006-06-09 21:04:34

hali, mit kell az első tételhez a természetes számokkal kapcsolatos problémákhoz írni?

[153] ScarMan2006-06-09 20:58:13

Ok, az utóbbira közben sikerült rájönnöm;) Féltem hogy bonyolult lesz ha elkezdem bontogatni és úgy szenvedni vele, de nem:)

[152] ScarMan2006-06-09 20:31:07

Én fogalmaztam rosszul:(

Átlagos abszolút eltérés: egyes elemek egy adott középértéktől való eltérése abszolútértékeinek számtani közepe

Átlagos négyzetes eltérés: egyes elemek egy adott középértéktől való eltérések négyzetének számtani közepe. Ha ez a középérték a számtani közép, akkor hívják szórásnégyzetnek, én átlagos négyzetes eltérésre gondoltam, mikor szórásnégyzetet mondtam :S

Az előbbi akkor minimális, ha a középérték a módusz, az utóbbi pedig ha a számtani közép. Mindenhol csak azt találtam meg, hogy bizonyítható, azt, hogy hogyan, azt nem. Erre lennék kiváncsi!

Mindenesetre köszönöm a leírt tételt, ezt is fel tudom használni! ;)

Szakács Nóra

[151] epsilon2006-06-09 20:17:25

Bocs! A MathTypeban az előbbit elírtam, helyesen így van az egyenlőség ugyanakkor áll amikora minta elemei egyenlőek.

[150] epsilon2006-06-09 20:10:32

Szia!

Rég nem tanítok statisztikát, de a szórásnégyzettel kasolatos kérdésed esetén, a négyzetes és a számtani közepek közötti egyenlőtlenséget alkalmazva, a szokásos jelőléseket használva felírható amit lent látsz.

Egyenlőség a két középarányos között akkor áll fenn, ha a minta elemei mind egyenlőek, ekkor a minta középértéke vagy átlaga 1, így a legutóbbi teljes négyzet legkisebb értéke ez esetben 0.

Megadnád az átlagos abszolút eltérés értelmezését?

Sok sikert, Üdv: epsilon

[149] ScarMan2006-06-09 18:16:54

Én is elmentem ma vizsgázni... Aztán mikor nem volt ott senki, az értesítőt tüzetesebben megvizsgálva felfedeztem, hogy holnapra hívtak be :D

Egyébként hogy bizonyítjátok, hogy szórásnégyzet meg az átlagos abszolút eltérés mikor minimális?

[148] csedit2006-06-09 17:36:55

Huhh, túl vagyok rajta!!! Én is csak azt tudom mondani, mint ilyenkor vizsga után mindenki: nem is volt olyan nagy dolog. Igaz, hogy a hatványozást húztam, annál meg nem kell könnyebb. Nagyon egyszerű volt a feladat is: nevezetes azonosságokkal kapcsolatos polinomokat kellett egyszerűbb alakra hozni. Sok sikert azoknak, akik még nem vizsgáztak!

[147] nemTommy2006-06-09 10:44:58

Nem mindet, de nagy részét.

[146] Rytaa2006-06-08 21:39:54

Jó, király:) Köszönöm.

[145] csedit2006-06-08 21:24:24

Bizonyítási módszerek és bemutatásuk tételek bizonyításában

Előzmény: [144] Rytaa, 2006-06-08 21:09:34
[144] Rytaa2006-06-08 21:09:34

Valaki el tudja mondani az utolsó tétel címét? mert nem vagyok biztos benne, hogy jó tételem van hozzá.

[143] sunandshine2006-06-08 20:25:40

ja persze az írásbelidbe nem kérdeznek bele,én úgy értettem,hogy ott helyben a szóbelimbe sem szóltak bele,pedig biztos mondtam hülyeséget is.csak a feladatnál segítettek én erre értettem

[142] Rytaa2006-06-08 20:15:09

nemTommy életet mentettél, köszi:) ezeket mind te dolgoztad ki?

[141] ScarMan2006-06-08 20:08:14

Én csak holnap megyek, de azt biztosan tudom, hogy a hibáidba nem kérdeznek bele. A bizottság ugyanis csak a neved tudja, semmi mást, azt se, hogy hova jársz vagy hányadikos vagy vagy hogy milyen lett az írásbelid.

Sok sikert mindenkinek :P

Előzmény: [138] nemTommy, 2006-06-08 17:58:44
[140] sunandshine2006-06-08 19:47:44

kaptam egy borítékot,rajta volt a tétel és a megoldandó feladat. volt felkészülési idő,aztán szépen elmondtam a tételemet.Nekem nem szóltak bele és nem javítottak ki,de lehet hogy ez nem általános dolog.A végén meg a feladatmegoldásnál próbáltak segíteni.

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]