Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
Informatika rovattal
Kiadja a MATFUND Alapítvány
Már regisztráltál?
Új vendég vagy?

Az I. 348. feladat (2014. április)

I. 348. Készítsünk offline játszható egyszemélyes játékot az alábbiaknak megfelelően:

A játék egy \(\displaystyle n\times n\) egységnégyzetből álló (\(\displaystyle n=7\dots 10\)) zárt területen zajlik. A játék indításakor a program vízszintesen és függőlegesen is \(\displaystyle k\) (\(\displaystyle n< k< 2n\)) helyen megrajzolja a területet alkotó négyzetek egy-egy oldalát úgy, hogy a terület összefüggő maradjon. Összefüggőnek tekintjük a területet, ha bármely négyzetről bármely négyzetbe el lehet jutni. A játékos feladata megrajzolni (kattintással) úgy további falakból minél többet, hogy az összefüggőség megmaradjon.

A játéknak vége, ha az összefüggőség nem teljesül vagy a játékos nem tud lépni 5 másodpercen belül.

A felületen megkülönböztethetők legyenek a gép és a játékos által húzott falak. A végén a program jelenítse meg a behúzott falak számát és a felhasznált összes időt.

Beküldendő(k) a program forráskódját alkotó fájl(ok) egy fájlba tömörítve (i348.zip) és rövid dokumentációja (i348.pdf), amely tartalmazza a megoldás rövid leírását, és megadja, hogy a forrásállomány melyik fejlesztői környezetben fordítható.

(10 pont)

A beküldési határidő 2014. május 12-én LEJÁRT.


A megoldók többsége HTML alapú megoldást adott be, de készült C#-ban valamint Lazarusban is program.

A megoldásnak két kritikus pontja volt, a falak behúzása valamint játék végének (összefüggőség megszűnésének) megállapítása. Előbbit volt, aki labirintus generálásával, majd falak törlésével alkotta meg, utóbbinál széltében keresés is megoldást jelentett. (A generálásnál a kevés fal miatt a véletlenszerű próbálkozás is működhetett.)

A beküldött megoldásokból Kovács Balázs Marcell megoldása volt a legteljesebb. (i348kovacsbalazs.zip)

Az értékelésben az alábbi szempontokat vettük figyelembe: I348ertekeles.pdf


Statisztika:

6 dolgozat érkezett.
10 pontot kapott:Fényes Balázs, Kovács Balázs Marcell.
8 pontot kapott:2 versenyző.
7 pontot kapott:1 versenyző.
0 pontot kapott:1 versenyző.

A KöMaL 2014. áprilisi informatika feladatai