Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
Informatika rovattal
Kiadja a MATFUND Alapítvány
Már regisztráltál?
Új vendég vagy?

Az I. 483. feladat (2019. április)

I. 483. A címer általában pajzs alakú, szabályok szerint megszerkesztett jelvény, melyet egy intézmény vagy testület a saját maga azonosítására örökletesen, állandó jelleggel használ. A címertannal a heraldikusok foglalkoznak. Készítsük el iskolánk címerét egy SVG típusú képállományba vektorgrafikus rajzolóprogrammal. Ha az iskolai címer nem alkalmas alakzatokkal való elkészítésre, akkor helyette városi, kerületi címert is választhatunk. A rajzon használhatunk rasztergrafikus elemeket is, de minél több részletet magunk készítsünk el. A megoldáshoz ajánljuk az Inkscape (internetről ingyenesen letölthető és fölhasználható) vektorgrafikus rajzolóprogramot.

Értékelés: a pontok 80%-a kapható, ha a rajz csoportbontással összetevőkre bontható és további 20%, ha animáció mutatja be az összetevőkből a rajz összeállítását. Az animáción az alakzatok olyan sebességgel mozogjanak (forgás vagy eltolás), hogy a rajz kialakulása megfigyelhető legyen. Ilyen feladattal foglalkozott az I. 357. feladat.

Beküldendő a képállomány (i483.svg), valamint egy rövid leírás (i483.txt, i483.pdf, \(\displaystyle \ldots\)), amely tartalmazza az interneten elérhető eredeti címer hivat­kozását.

(10 pont)

A beküldési határidő 2019. május 10-én LEJÁRT.


Mintamegoldás:

Békési Péter, Zalaegerszeg, Zalaegerszegi Zrínyi Miklós Gimnázium

Horcsin Bálint, Budapest, Németh László Gimnázium

Nagy Márton, Vác, Boronkay György Műsz. Szki., Gimn. és Koll.

Papp Marcell Miklós, Miskolc, Miskolci Herman Ottó Gimnázium

Ürmössy Dorottya, Budapest, Budapesti Fazekas Mihály Gyak. Ált. Isk. és Gimn.


Statisztika:

5 dolgozat érkezett.
10 pontot kapott:Horcsin Bálint, Ürmössy Dorottya.
8 pontot kapott:2 versenyző.
7 pontot kapott:1 versenyző.

A KöMaL 2019. áprilisi informatika feladatai