[552] Tibor | 2008-07-02 20:06:38 |
Sajnos ahogy én akartam, arra nem alkalmas sem a kenó, sem a putto. Szóval az alapproblémám megmaradt. Kétnaponként kellene nekem 25 db háromjegyű véletlenszám. De úgy, hogy ellenőrízhető legyen: nyilvános, bárki által hozzáférhető számok valamilyen átformálásával kéne létrehozni. Van valakinek ötlete?
|
|
|
[550] Róbert Gida | 2008-06-30 21:45:26 |
Ha n számból húznak k számot és r számra tippelhetsz, akkor valószínűséggel lesz legalább egy találatod. Ahogy látod a komplemeter eseményt könnyebb kiszámolni, az pedig, hogy egy találatod sem lesz, a kedvező esetek és az összes esetek számát már könnyű számolni, a valószínűség pedig a kettő hányadosa lesz.
Ez egyezik is az általad írtakkal: P(80,20,1)=, illetve P(80,20,61)=1 (persze, ha n-r<k, akkor ).
|
Előzmény: [549] Tibor, 2008-06-30 17:47:31 |
|
[549] Tibor | 2008-06-30 17:47:31 |
Sziasztok! Egy valószínűségszámítási problémám van. Egy játékhoz véletlenszámokat szeretnék előállítani, de úgy hogy ellenőrízhető legyen mások által is, hogy nem csalok. A kenóra gondoltam, mert azt minden nap húzzák. De nekem háromjegyű számok kellenének. Ráadásul különböző előzetes valószínűségekkel. Tehát a feladat: 80 számból húznak 20-at. Ha 1 számot tippelek, 25 százalék az esélye, hogy találatom lesz. Ha 61 számot tippelhetek, akkor 100 százalék az esélyem. De mennyi az esélye annak, hogy legalább egy találatom lesz, ha 2, 3, 4, ....stb számot tippelhetek? (Ez úgy lenne, hogy a nagyobb oddsokkal rendelkezők több számot tippelhetnek.) De ne gyertek azzal, hogy ez 10. osztályos tananyag, mert tudom. Sajna már régen tanultam. Valami ismétlés nélküli kombináció rémlik.... Köszi!
|
|
|
|
|
[545] Ansible | 2008-06-23 23:41:29 |
A Freud-Gyarmati: Szamelmelet-ben benne van, hogy az x2+5=y3-nek nincs megoldasa. Ez a 11.6.4/a feladat. A megoldas soran az -ben alakitjuk szorzatta a baloldalt, es mivel ebben a gyuruben nem ervenyes a szamelmelet alaptetele, az idealokkal kell jatszani.
Az x2+5=y3 ugyanebben a gyuruben alakithato szorzatta. Ketlem, hogy a fentinel kiralyibb ut lenne.
|
Előzmény: [544] S.Ákos, 2008-06-23 21:32:04 |
|
[544] S.Ákos | 2008-06-23 21:32:04 |
Sziasztok! Valaki segítene megoldani az x2+20=y3 egyenletet, ha x,yN?. Előre is köszönöm. (x=14 y=6 jó, de y=2000-ig valószínűleg nincs más)
|
|
[542] Csimby | 2008-06-08 17:41:37 |
1.a: x -> 2x (xZ számhoz a kétszeresét rendeli, könnyen látható hogy ez injektív, szürjektív -> bijekció)
1.b: x -> 2x+3
2.: Csak az a feladat, hogy valahogy felsoroljuk őket (ugye az hogy 0,1,2,3,... nem jó mert a negatívok kimaradnak): 0,1,-1,2,-2,3,-3,...
|
Előzmény: [541] Norbert, 2008-06-08 17:20:09 |
|
[541] Norbert | 2008-06-08 17:20:09 |
Hi! Szerdán vizsgázok, sajnos és segítséget szeretnék kérni kettő feladatba mivel utálom a halmazokat. ELőre is köszönöm.
1. Adjon meg bijekciót két halmaz között: a) a pozitív egész számok halmaza és a páros pozitív számok halmaza; b) a [0,1] intervallum és a [3,5] intervallum.
2. Adja meg az egész számok halmazának egy sorozatbarendezését. (légyszi írja le vki hogy ez valójában mi vagy mit értünk ez alatt?)
|
|
[540] Sirpi | 2008-06-02 07:44:04 |
Az irracionális számok képe legyen önmaga; ekkor már csak a rac. számokat kell párosítani. Soroljuk fel az összes [0,1]-beli rac. számot (q1,q2,...), ezek közül az 1 legyen a qk. Ha i<k, akkor qi-hez rendeljük önmagát, ha i>k, akkor qi képe legyen qi-1 (így qk kivételével minden rac. számhoz hozzárendeltünk egy rac. számot).
* * *
Ugyanez kicsit egyszerűbben:
Ha az x[0,1) szám 1/2k alakú, akkor x2x, ellenkező esetben xx.
|
Előzmény: [539] Gyöngyő, 2008-06-02 00:14:55 |
|
[539] Gyöngyő | 2008-06-02 00:14:55 |
Üdv! Aki tud légyszi segítsen megoldani a feladatot, mert szerdán sajnos vizsgázok. Előre is köszönöm.
Feladat: Adjon meg bijekciót a [0,1) és [0,1] halmazok között.
|
|
[538] nadorp | 2008-05-23 07:54:54 |
Tudom, hogy a példa már történelem :-), de itt egy közvetlen levezetés.
Legyen
Ekkor , így
és
tehát
Innen , ami persze azonos Sirpiével.
|
|
|
|
|
[534] Sirpi | 2008-05-20 23:51:25 |
Ja, végül is ez tényleg megmagyarázza :-)
A -1-re megvolt a sima tangens, +1-re meg a feladat miatt megnéztem külön, aztán általánosan is. Bevallom, rég volt szükségem a th addiciós képletére...
|
Előzmény: [533] jonas, 2008-05-20 23:45:11 |
|
|
|
|
|
|
[528] Káli gúla | 2008-05-20 16:37:30 |
Az persze kérdés, hogy ki mit tekint logikus vagy nyilvánvaló dolognak. Lehet, hogy sok embert éppen a logika téveszt meg a 0-val kapcsolatban:
(1) Valaminek a fele mindig kisebb, mint maga a valami (feleakkora). (2) A 0-nál nincs kisebb. (3) Tehát a 0-nak nincsen fele.
Logikusnak tűnik. (Azt hiszem, Arisztotelész mondta, hogy a nehezebb test nyilvánvalóan gyorsabban esik, mint a könnyebb. Galilei adott egy gyönyörű indirekt bizonyítást arra, hogy ez nem igaz.)
|
Előzmény: [526] rizsesz, 2008-05-20 15:53:28 |
|
[527] Csimby | 2008-05-20 15:58:38 |
Én úgy emlékszem általános iskolában nem volt se páros, se páratlan. Egyetmen páros. Gimiben is páros. De hogy a 0 természetes szám-e, az előadónként változik :-)
|
|