Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
Informatika rovattal
Kiadja a MATFUND Alapítvány
Már regisztráltál?
Új vendég vagy?

Fórum: KöMaL Internetes Tesztverseny

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]    [15]    [16]    [17]    [18]    [19]    [20]    [21]    [22]    [23]    [24]    [25]    [26]    [27]    [28]    [29]    [30]    [31]    [32]    [33]    [34]    [35]    [36]  

Szeretnél hozzászólni? Jelentkezz be.
[852] rizsesz2011-03-16 11:59:14

Matek 7-8 2. feladata esetén szerintem nem szerepel a helyes eredmény.

[851] stony132011-03-16 11:32:44

Fizika 5-8/1 : Szerintem hibás a feladat, kérlek ellenőrizzétek!

[850] Tassy Gergely2011-03-11 10:10:54

A következő forduló március 16-án, szerdán indul.

[849] rizsesz2011-03-10 23:33:20

Megvan, hogy hol szúrtam el :( kijött, hogy D kinullázódik az 5. és így a 6. játékban is, de utána dupláztam az 5. játékban levő pontjait és nem hozzáadtam az 5. játék értékét... Hiába, szerintem egy háromszögnek és egy körnek is hatféle darabszámú metszéspontja lehet... :)

Előzmény: [848] Füge, 2011-03-10 20:42:56
[848] Füge2011-03-10 20:42:56

Üdv!

"Az egymás utáni játszmák nyertese C,C,D volt, majd döntetlen lett a játszma: X, tovább pedig C,X,D,C,X,X,D volt az eredmény."

Az utolsó három játék eredménye tehát döntetlen,döntetlen, D nyer.

"2) döntetlen játék utáni megnyert játék értéke kétszer annyi dió, mint a 2-vel korábbi játéké."

Azaz a két döntetlen játék során nem nyert senki, az utolsó játszma során pedig D a kettővel korábbi játék nyereményének kétszeresét nyerte. Ez pedig döntetlen volt, tehát a nyeremény 0, így az utolsó játékban is 0 a nyeremény.

A megoldásnál pedig abból indultak ki, hogy C-nek x darab diója, D-nek y darab diója van. A nyeremények alapján felírták a diószám változásokat, majd

"Ezért D nem játszott tovább és megállapította, hogy ugyanannyi diója van, mint a játék előtt volt."

miatt felírták az egyenletet, amiből \frac{x}{y}=\frac6{25}

Tehát ha az elején az összes diót felosztjuk 31 részre (és ezekben a részekben van k darab dió), akkor abból az elején C-nek van 6 rész (azaz x=6k) és D-nek pedig 25 rész (azaz y=25k). Ha a képet nézed, akkor balról a 3. oszlopban vannak a nyeremények x-szel és y-nal kifejezve. Ezeket írták fel k-val, majd megkeresték a legkisebbet (3k) és a feltétel miatt 3k=20. Innen már gyerekjáték. Megjegyzem a "t" ismeretlen bevezetésének én sem látom értelmét.

[847] rizsesz2011-03-10 20:00:49

Tisztelt Tesztverseny szerkesztőség!

Matematika, 9-10. 1. feladat megoldása:

"Az utolsó három játszma során nem változott a játékosok diókészlete." Ez mit jelent?

Ha már ezt írjuk, hogy: "C és D a következő megállapodás alapján játszottak: 1) nyert játékért a vesztes annyi szem diót ad a nyertesnek, ahány diója annak éppen van, 2) döntetlen játék utáni megnyert játék értéke kétszer annyi dió, mint a 2-vel korábbi játéké." Szerintem ebből elég nyilvánvalóan az derül ki, hogy csak egymásnak adnak diót, tehát a diók száma végig változatlan...

A megoldást pedig sajnos képtelen vagyok értelmezni továbbra is.

Kérhetünk értelmezést, ha jól látom, már ketten...

[846] baratilaci2011-03-10 17:20:27

...mert ha még fél, vagy negyed dió lenne a megoldásban...

[845] baratilaci2011-03-10 17:05:57

A k-t felfogtam, de mi az a t? És javasolnám egy KöMaL feladatnak (talán a fizika rovatba?) 2/3 dió megszerkesztését!

Előzmény: [844] rizsesz, 2011-03-10 09:20:26
[844] rizsesz2011-03-10 09:20:26

Matek 9-10. 1. feladatát csak én nem értem még mindig? :) A megoldás csak még jobban összekavart... :D mi az a k????

[843] Róbert Gida2011-02-21 01:18:26

info 1-8. 1. feladat: "Az észrevételed helyes, viszont a feladat szövege nem a régi időkre vonatkozott"

Miért az új időkre vonatkozik? Én nem látom a feladat szövegében, amúgy ez itt nem is érdekes, csak az időre akartam utalni. De ma is vannak ilyen működő számítógépek, amikben nem úgy van tárolva a BIOS, mint ahogy a hivatalos megoldásban. Így ez a feladat bukta. Az, hogy nincs ott a válaszok közt ROM/PROM üres érvelés, pont ezért rossz a feladat. Úgy jó lenne, ha azt kérdezné, hogy a felsoroltak között, de nem ezt kérdezi.....

"> Mi nem korrekt a megoldásban?"

Prímszámokat magával az excel-el kéne generálni. Elegánsabb, mint letölteni különböző (prím)táblázatokat.

"Úgy gondoltam a 0 eltolást kizárhatjuk, mivel a kódolt szöveg nem értelmes, így nem egyezhet meg az eredetivel. De ha ezt nem zárjuk ki, akkor valóban 26 lehetőség van. De ezt nem tartom lényegi kérdésnek."

Egy szóval nem utalnak a megoldásban, hogy az eredeti szöveg nem értelmes. A közölt excel táblázatban egyébként 27 lehetséges üzenet van felsorolva(!), a beígért 25-höz képest.

"> És ez miért nem a Caesar-kódolás? A wikipedia ezt írja: "A Caesar-kód minden egyes betűt egy megadott számmal eltolja az ábécében.""

Igen, ez a Caesar kódolás, de a megoldásban nem ez van, hanem: "mégpedig akkor, ha 20 karakterrel "toljuk el" a szöveget..." ez azt jelenti, hogy mondjuk a robertgida üzenetet elküldeném 2 karakterrel eltolva, akkor bertgidaro lenne elküldve. Feltéve a ciklizálást.

Előzmény: [842] Nikházy László, 2011-02-21 00:21:59
[842] Nikházy László2011-02-21 00:21:59

"info 1-8. osztály 1. feladat: Igaz, hogy régen, de BIOS-t ROM/PROM-on tároltak."

> Az észrevételed helyes, viszont a feladat szövege nem a régi időkre vonatkozott, és a lehetséges jó válaszok között sem volt felsorolva a ROM.

"5. feladat: "A feladatot a mellékelt Excel-tábla segítségével oldottuk meg. A prímszámok listáját innen másoltuk ki." Ez így azért nem korrekt megoldás."

> Mi nem korrekt a megoldásban?

"info 9-10. osztály 1. feladat: "Az eredeti szövegre csak 25 féle lehetőség van," Ez így nem igaz. Pontosan 26 lehetőség van.(az angol abc-ben)."

> Úgy gondoltam a 0 eltolást kizárhatjuk, mivel a kódolt szöveg nem értelmes, így nem egyezhet meg az eredetivel. De ha ezt nem zárjuk ki, akkor valóban 26 lehetőség van. De ezt nem tartom lényegi kérdésnek.

> És ez miért nem a Caesar-kódolás? A wikipedia ezt írja: "A Caesar-kód minden egyes betűt egy megadott számmal eltolja az ábécében."

Előzmény: [841] Róbert Gida, 2011-02-20 23:06:52
[841] Róbert Gida2011-02-20 23:06:52

Előző feladatsor hivatalos megoldásai:

info 1-8. osztály 1. feladat: Igaz, hogy régen, de BIOS-t ROM/PROM-on tároltak.

5. feladat: "A feladatot a mellékelt Excel-tábla segítségével oldottuk meg. A prímszámok listáját innen másoltuk ki."

Ez így azért nem korrekt megoldás.

info 9-10. osztály 1. feladat: "Az eredeti szövegre csak 25 féle lehetőség van,"

Ez így nem igaz. Pontosan 26 lehetőség van.(az angol abc-ben).

ugyanebben a feladatban: "mégpedig akkor, ha 20 karakterrel "toljuk el" a szöveget, vagyis ez azt jelenti, hogy mi a kódoláskor 6 karakterrel "toltuk el""

Amit írsz az nem a Caesar titkosítás.

[840] erikahalmai2011-02-11 15:02:56

Ha például a döntetlen játék előtt az egyik versenyző 3 diót nyert, akkor a döntetlen játék utáni nyertes 6 diót kap a vesztestől.

Előzmény: [839] PACHECOAE, 2011-02-09 18:40:55
[839] PACHECOAE2011-02-09 18:40:55

9-10.esek matek 1. feladatánál pontosan mit jelent a következő : "döntetlen játék utáni megnyert játék értéke kétszer annyi dió, mint a 2-vel korábbi játéké." szabály?

[838] Blinki Bill2011-02-08 07:25:41

Köszönöm.

Előzmény: [836] Tassy Gergely, 2011-02-07 20:10:20
[837] rizsesz2011-02-07 21:21:50

Egy ötlet: a modzilla automatikus keresőmotorja a google, azaz bármit beírsz a címsorba, azt keresésnek tekinti, ha elírod. Ilyesmi nem lehet a háttérben? Nem nagyon hiszem, hogy a magyarok a google-ra rákeresnek.

Előzmény: [830] Róbert Gida, 2011-02-05 00:39:08
[836] Tassy Gergely2011-02-07 20:10:20

A forgatással/tükrözéssel egymásba vihető megoldásokat nem különböztetjük meg.

Előzmény: [834] Blinki Bill, 2011-02-07 14:52:17
[835] Róbert Gida2011-02-07 15:21:20

És amelyeket tükrözéssel kaphatunk?

Előzmény: [834] Blinki Bill, 2011-02-07 14:52:17
[834] Blinki Bill2011-02-07 14:52:17

Sziasztok!

Matek 9-10/5-ben azok az elrendezések, melyek a négyzet középpontja körüli 90 fokos elforgatás(ok)kal egymásbavihetők, különbözőek?

Köszönöm.

[833] rizsesz2011-02-07 14:33:53

Az első egészen egyszerű szőrszálhasogatás; a másodiknál pedig szerintem a feladat szempontjából indifferens, hogy mindenkinek le kell-e szállnia, vagy sem.

Hihetetlen amúgy Gida, meddig keresgéltél :)? Dolgozol te egyáltalán? Vagy csak nem tudod hasznosan eltölteni a szabadidődet? :)

Előzmény: [832] Tassy Gergely, 2011-02-07 14:07:54
[832] Tassy Gergely2011-02-07 14:07:54

Mindkét feladat lényegében szó szerint (nagyon) régi KöMaL-ból való. Érdekes, akkoriban még értettek az emberek magyarul. :-) Valószínűleg aki akarja, ma is meg tudja oldani, a túlzott formalizmust alkalmanként érdemes gondolkodó aggyal pótolni...

Előzmény: [831] Róbert Gida, 2011-02-07 00:44:29
[831] Róbert Gida2011-02-07 00:44:29

Persze nem veszek részt a tesztversenyen. De

Matek 12/4: Az első szám megelőzője melyik szám?

Matek 12/5: Végállomáson mindenkinek le kell szállnia? (feladatból ítélve valószínűleg még nem közlekedett busszal a feladat kitűzője.)

[830] Róbert Gida2011-02-05 00:39:08

Info 1-8/1 nyolcadik találat pedig a google. Azért színvonal, hogy a google keresővel a google-ra keresnek rá a magyarok.

[829] Tassy Gergely2011-02-03 22:51:35

A következő forduló hétfőn, február 7-én indul.

[828] Róbert Gida2011-02-03 21:10:32

Nagyobb eltérések adódhatnak, hogy más futó programok (vírusirtó..) lassítják az egyébként többmagos gépet.

Előzmény: [827] Róbert Gida, 2011-02-03 21:01:01

  [1]    [2]    [3]    [4]    [5]    [6]    [7]    [8]    [9]    [10]    [11]    [12]    [13]    [14]    [15]    [16]    [17]    [18]    [19]    [20]    [21]    [22]    [23]    [24]    [25]    [26]    [27]    [28]    [29]    [30]    [31]    [32]    [33]    [34]    [35]    [36]